Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Łowcy zawodowych głów

Łowcy zawodowych głów

Zajmują się wyszukiwaniem talentów i zapełniają luki powstające w zespołach. Kiedy firmy powinny skorzystać z pomocy headhuntera? Radzi Smart MBC.

Zajmują się wyszukiwaniem talentów i swoją pracą zapełniają luki powstające w zasobach ludzkich firmy. Rekrutują, mają głowę na karku, wiedzą, jakie kompetencje są najbardziej poszukiwane w branży. Ich celem są głównie managerowie, dyrektorzy czy specjaliści różnych dziedzin. Kiedy firmy podejmują decyzję o skorzystaniu z pomocy headhuntera?

Istnieją branże zamknięte, do których trudno jest trafić i nawiązać kontakt. Znajomość pewnych metod i kanałów komunikacyjnych odpowiadających specyfice poszukiwanych zawodów odgrywa tutaj niemałą rolę. Kiedy zależy nam na tym, żeby pozyskać naprawdę wysokiej klasy specjalistę dobrze pomyśleć o headhuntingu.

W jakich okolicznościach szczególnie warto rozpatrzeć zatrudnienie headhuntera?

Przede wszystkim, jeśli chcemy, by proces rekrutacji został przeprowadzony rzetelnie i w sposób profesjonalny. Dobre wyczucie i świadomość charakterystyki środowiska, w którym szukamy potencjalnego pracownika są kluczowe. Selekcja kandydatów powinna być na wysokim poziomie, by jej przebieg był maksymalnie efektywny. Headhunter nie może pozwolić sobie na pomyłki, które narażą firmę na straty finansowe. Osoby zaproszone do współpracy muszą być w pełni dopasowane do wymagań stawianych przez stanowisko pracy.
Firma poszukująca pracownika na stanowiska wysokiego szczebla, czyli prezesa, managera czy kierownika, decyduje się na dużą inwestycję w jego osobę, dlatego też cały proces rekrutacyjny musi być precyzyjnie przemyślany i opracowany. Headhunter prowadzący rozmowy z kandydatem będzie obiektywnym ogniwem, które na chłodno oceni umiejętności i doświadczenie kandydata względem jego przyszłych obowiązków. Dodatkowo headhunter ma za zadanie reprezentować firmę podczas spotkania z pracownikami konkurencyjnej firmy. W trakcie pierwszej rozmowy headhunter nie musi podawać nazwy firmy, w imieniu której przeprowadza negocjacje. Dzięki temu dba o interesy swojego klienta i poprawne relacje z konkurencyjnymi markami.

W dobie nowych technologii i rozrastającego się rynku oferującego narzędzia HR, istotny jest dobór prawidłowej metody rekrutacyjnej. Headhunter jest osobą, która doskonale zna rynek i wie, czego oczekują kandydaci z konkretnej branży. Ma wiedzę na temat nowinek technologicznych i świadomość panujących trendów. Dlatego też podjęcie decyzji o wyborze i formie rekrutacji leży po jego stronie. Podobnie z proponowanymi warunkami pracy. Jeśli specjalista widzi, że są one niewystarczalne, może zaproponować nowe, spełniające wymagania kandydatów.
Warto podkreślić, że headhunting jest procesem legalnym, poufnym i bezpiecznym. Specjaliści od headhuntingu zwracają się do potencjalnych kandydatów z prośbą o prześledzenie warunków oferty pracy. Jeżeli dana osoba nie będzie nimi zainteresowana, wówczas istnieje prawdopodobieństwo, że oferta pracy zostanie polecona dalej. Wówczas krąg osób, które mogą odpowiedzieć na ofertę poszerza się.

Co więcej, sami kandydaci mają możliwość zgłaszania się do headhuntera i nawiązania z nim relacji. Może ona być wartością teraz, albo za jakiś czas, kiedy będziemy rozglądać się za lepszą pracą.
Podsumowując, headhunter powinien zostać zatrudniony szczególnie wtedy, gdy firma planuje zatrudnić pracownika, w którego rozwój i stanowisko pracy chce zainwestować duże zasoby finansowe. Takie sytuacje zdarzają się najczęściej, kiedy mówimy o wysokich i specjalistycznych stanowiskach, których występowanie na skalę całego runku pracy jest niewielkie.

Weronika Sierant jest specjalistką z firmy Smart MBC.

***

Pozostałe teksty stworzone w cyklu Smart MBC możesz przeczytać TUTAJ.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[mc4wp_form]

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij