Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Myśl tygodnia – Oceniaj krytycznie swoje działania, nie siebie

Myśl tygodnia – Oceniaj krytycznie swoje działania, nie siebie

Nic nie idzie po twojej myśli, a wewnętrzny krytyk powtarza – „Jesteś za słaba”? Oto pięć pomysłów jak odróżnić mądrą krytykę od toksycznej.

Wewnętrzny krytyk potrafi nam czasem zaleźć za skórę. Odzywa się zwykle wtedy, kiedy najmniej go potrzebujemy – kiedy coś nie wychodzi tak, jak byśmy tego oczekiwały. Wewnętrzny krytyk jest uciążliwy, ponieważ z uporem przypomina nam o tym, czego najbardziej się boimy – że jesteśmy nie dość dobre w tym, co robimy.

Psycholodzy podkreślają jednak, że mechanizm samokrytyki jest potrzebny i pomaga w osiąganiu sukcesów. Pod warunkiem, że poddajemy krytyce swoje działania, a nie siebie. Jak odróżnić zdrową krytykę od toksycznej i jak krytykować, żeby osiągać swoje cele? Oto pięć podpowiedzi.

1. Zaakceptuj to, że pomyłki, błędy i porażki zdarzają się każdemu. Dzięki temu, kiedy coś pójdzie nie tak, łatwiej będzie ci się skoncentrować na tym, by je wychwycić i naprawić. Pamiętaj: naprawiaj błędy, a nie siebie.

2. Jeśli zdarzył ci się błąd, podejdź do niego z wyrozumiałością. Nie atakuj siebie. To, że poniosłaś porażkę, nie oznacza, że jesteś porażką. Dzięki przekierowaniu myślenia na analizę zadania, znajdziesz siłę, żeby wszystko z dystansem przemyśleć.

3. Analizuj krok po kroku zadanie, które poszło nie po twojej myśli i zastanów się, co możesz zrobić inaczej w przyszłości. Koncentrując się na tym, co możesz zrobić, żeby „nie być tak beznadziejną”, przestajesz analizować popełnione błędy, a tym samym nie masz szans, żeby wyciągnąć z nich wnioski na przyszłość.

4. Daj sobie czas i pozwól, żeby emocje opadły. Kiedy jesteśmy zdenerwowane, łatwiej dołożyć sobie jeszcze bardziej, a całą złość wynikającą z porażki przekierować na siebie. Zupełnie co innego możesz usłyszeć w głosie swojego krytyka, gdy będziesz spokojniejsza.

5. Zawsze wysłuchuj, co twój wewnętrzny krytyk ma do powiedzenia. Nawet, jeśli ci się to bardzo nie podoba. Zamiast z nim nieustannie walczyć, lepiej posłuchać, oddzielić to, co dla ciebie jest cenną informacją zwrotną, a co tylko toksycznym krytykanctwem. Nasz krytyk ma nam czasem do przekazania ważne rzeczy i wysłuchanie go pełniej pomaga zrozumieć, dlaczego chcemy podjąć konkretne decyzje. Mądry krytyk pomaga nam osiągnąć sukces, nawet jeśli musimy przez niego wyjść ze strefy komfortu.

Powodzenia!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[mc4wp_form]

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij