nawyki, kt贸re warto porzuci膰

Chcesz by膰 szcz臋艣liwa? Oto 10 nawyk贸w, kt贸re warto porzuci膰, 偶eby by膰 bardziej zadowolon膮 z 偶ycia.

Hania B膮bik

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 


Chyba ka偶da z nas marzy o tym, 偶eby by膰 szcz臋艣liw膮. Nie zawsze wiemy jednak, co to tak w艂a艣ciwie dla nas oznacza. Zastan贸w si臋 nad swoj膮 w艂asn膮 definicj膮 szcz臋艣cia.

Ju偶 wiesz, co to jest?

A wiedzia艂a艣, 偶e nasze my艣li i nawyki mog膮 nas oddala膰 od spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia? Zobacz 10 nawyk贸w, kt贸re nie pozwalaj膮 Ci 偶y膰 pe艂ni膮 szcz臋艣cia. To w艂a艣nie musisz przesta膰 robi膰!

PRZESTA艃:

1. Wpasowywa膰 si臋 w oczekiwania, jakie maj膮 wobec ciebie inni.

Zamiast tego doce艅 siebie za to, kim jeste艣. Wykorzystaj pozytywn膮 energi臋 do rozwijania swoich pasji i rzeczy, w kt贸rych jeste艣 dobra. Zastan贸w si臋, jakie s膮 twoje zalety. Gwarantuj臋 ci, 偶e jest ich wi臋cej ni偶 my艣lisz.

2. Pr贸bowa膰 zadowoli膰 ca艂y 艣wiat i wszystkich dooko艂a.

Nie musisz si臋 na wszystko zgadza膰. Skup si臋 na swoich celach! Czasem trzeba zrobi膰 co艣 po prostu dla siebie. To w ko艅cu ty jeste艣 swoim najcenniejszym atutem. Zdrowy egoizm pomaga przywr贸ci膰 w 偶yciu r贸wnowag臋.

3. Marnowa膰 czas, skupiaj膮c si臋 na przesz艂o艣ci

By艂o, min臋艂o. Liczy si臋 tu i teraz. Oczywi艣cie warto jest wyci膮ga膰 wnioski z b艂臋d贸w pope艂nionych w przesz艂o艣ci, ale nie mo偶na si臋 na nich zafiksowa膰. Nie p贸jdziesz do przodu, je艣li ci膮gle b臋dziesz si臋 ogl膮da膰 za siebie i co chwila zatrzymywa膰, 偶eby p艂aka膰 nad tym, czego zmieni膰 ju偶 nie mo偶esz.

4. Ci膮gle wpatrywa膰 si臋 w ekran telefonu lub komputera

Jeste艣my bombardowani bod藕cami z ka偶dej strony. Pozw贸l sobie na chwil臋 refleksji, sama ze sob膮, w ciszy. Ci膮g艂a stymulacja z zewn膮trz znacznie ogranicza kreatywno艣膰 i utrudnia skupienie. Wci艣nij czasem przycisk STOP. Oderwij si臋 od rutyny dnia codziennego i zacznij cieszy膰 si臋 z ma艂ych rzeczy.

5. Stawia膰 sobie nierealne cele

Nie 偶yjemy w idealnym 艣wiecie i nikt nie jest w 100% perfekcyjny. Czasem zbyt ambitny cel nas parali偶uje. Lepiej zacz膮膰 od mniejszych, ale le偶膮cych w naszym zasi臋gu. Metoda ma艂ych krok贸w i wytrwa艂o艣膰 to klucz do sukcesu!

6. Skupia膰 si臋 na tym, czego nie masz

Zacznij by膰 wdzi臋czn膮 za to, co masz. Zr贸b list臋 rzeczy, za kt贸re jeste艣 wdzi臋czna w swoim 偶yciu i doce艅 nawet te najbardziej b艂ahe. Codziennie pomy艣l o trzech sytuacjach, za kt贸re chcia艂aby艣 powiedzie膰 鈥瀌zi臋kuj臋鈥.

7. Obwinia膰 innych za swoje niepowodzenia

呕ycie jest troch臋 jak gra w pi艂k臋. Albo dajesz z siebie wszystko na boisku, albo siadasz na 艂awce rezerwowych i patrzysz jaki gra o 偶ycie toczy si臋 bez Ciebie. Bior膮c odpowiedzialno艣膰 za swoje dzia艂ania zyskujesz now膮 si艂臋 i wzmacniasz swoj膮 pewno艣膰 siebie.

8. Znajdowa膰 coraz to nowe wym贸wki

Zacznij dzia艂a膰! Strach przed podejmowaniem pr贸b to co艣 normalnego. Musisz go jednak przezwyci臋偶y膰, aby twoje 偶ycie zmieni艂o si臋 na lepsze.

9. By膰 bezbronn膮 ofiar膮

呕ycie nie jest uczciwe, nie zawsze jest dobre i ma艂o kiedy sprawiedliwe. Mo偶esz to zaakceptowa膰, ale nie oznacza to, 偶e mo偶esz podda膰 si臋 bez walki. Je艣li realizujesz swoje marzenie lub rozwijasz pasj臋, nie poddawaj si臋. Po prostu szukaj ci膮gle nowych rozwi膮za艅, gdy na drodze pojawi膮 si臋 przeszkody.

10. Podchodzi膰 do wszystkiego zbyt powa偶nie

W ten spos贸b dok艂adasz sobie dodatkowej i niepotrzebnej presji. Dystans i poczucie humoru pozwalaj膮 upu艣ci膰 troch臋 powietrza, odetchn膮膰 i spojrze膰 na wszystko z innej perspektywy. A dzi臋ki temu tak偶e bardziej realnie oceni膰 ca艂膮 sytuacj臋.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter