zmieni膰 nawyki

5 aplikacji, kt贸re pomagaj膮 zmieni膰 nawyki

Dagny Kurdwanowska

Chcesz je艣膰 zdrowo? Pracowa膰 m膮drzej? Je艣li potrzebujesz wsparcia w wyrabianiu pozytywnych nawyk贸w mo偶esz skorzysta膰 z bezp艂atnych aplikacji.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Idzie lato, postanowi艂a艣 zrzuci膰 kilka kilogram贸w. Niesiona entuzjazmem wsta艂a艣 z kanapy i pop臋dzi艂a艣 na si艂owni臋. Czujesz rado艣膰 i satysfakcj臋. Kolejnego dnia tak偶e nie mo偶esz doczeka膰 si臋, kiedy wreszcie wejdziesz na bie偶ni臋. Mija tydzie艅 鈥 kilogram贸w nie ubywa, za to entuzjazm topnieje. Zamiast i艣膰 na si艂owni臋 umawiasz si臋 z kole偶ank膮, potem przeszkod膮 jest padaj膮cy deszcz i natychmiastowa konieczno艣膰 posprz膮tania mieszkania. Nawet nie wiesz, kiedy chowasz buty sportowe do szafki, 偶eby nie irytowa艂 ci臋 sam ich widok. Nie uda艂o si臋 鈥 i nic dziwnego, bo naukowcy badaj膮cy motywacj臋 ustalili, 偶e potrzeba 66 dni, 偶eby zmieni膰 nawyki.

66 鈥 to du偶o czy ma艂o? Inaczej my艣l膮c 鈥 dwa miesi膮ce lub 8 tygodni. Z jednej strony niewiele, z drugiej, je艣li mamy codziennie powtarza膰 czynno艣膰, kt贸ra wymaga od nas wysi艂ku mo偶e wydawa膰 si臋 wieczno艣ci膮. Co zatem zrobi膰, by wytrwa膰? Z pomoc膮 przychodz膮 aplikacje, kt贸re wspieraj膮 w okre艣laniu celu i pilnuj膮 w jego realizacji. Oto pi臋膰 bezp艂atnych aplikacji, z kt贸rych warto skorzysta膰.

1. HabitBull

To jedna z najpopularniejszych i najprostszych aplikacji. Wystarczy za艂o偶y膰 konto, wpisa膰 swoje cele i dzia艂a膰. W wersji bezp艂atnej mo偶na jednocze艣nie realizowa膰 5 cel贸w. W wersji p艂atnej, cel贸w mo偶na mie膰 nawet 100. Na pocz膮tek pi臋膰 to i tak sporo, wi臋c wersja bezp艂atna w zupe艂no艣ci wystarczy. Realizacj臋 ustawia si臋 w trybie codziennym lub co kilka dni (w zale偶no艣ci od zadania). Po wykonaniu zadania, odhacza si臋 je w kalendarzu. Je艣li zadanie nie zosta艂o wykonane, cykl zostaje przerwany i trzeba zaczyna膰 od pocz膮tku. O realizacji przypominaj膮 specjalne powiadomienia. Cel jest zrealizowany po 66 dniach. Przez ca艂y czas mo偶na 艣ledzi膰 swoje statystyki, a gdy motywacja s艂abnie, mo偶na zerkn膮膰 na jeden z obrazk贸w motywacyjnych.

2. Coach.me

Je艣li uwa偶asz, 偶e potrzebujesz coacha, kt贸ry pomo偶e ci zmieni膰 nawyki, ten b臋dzie z tob膮 zawsze i wsz臋dzie. Coach.me to aplikacja oparta na wiedzy i udziale coach贸w oraz psycholog贸w. Swoje cele i zadania wybierasz z gotowej listy, kt贸ra podzielona jest na kategorie, np. rozw贸j osobisty, dobra forma, jedz zdrowo, pracuj lepiej, zmie艅 nawyk, itd. Je艣li na li艣cie nie ma celu, kt贸ry ci臋 interesuje, mo偶esz stworzy膰 w艂asny. W wersji bezp艂atnej mo偶esz skorzysta膰 tak偶e z bazy wiedzy oraz podpowiedzi, kt贸re tworzy spo艂eczno艣膰 korzystaj膮ca z aplikacji. Przyk艂ad? Je艣li z czym艣 sobie nie radzisz mo偶esz zada膰 pytanie. Za艂贸偶my, 偶e chcesz przesta膰 u偶ywa膰 smartfona lub tabletu wieczorem, ale nie udaje ci si臋, bo do p贸藕nej nocy ogl膮dasz seriale na Netflixie 鈥 co robi膰? To prawdziwy przyk艂ad. Co poradzili Internauci? Jeden podpowiedzia艂, by zainstalowa膰 aplikacj臋, kt贸ra blokuje wybrane strony w okre艣lonych godzinach, drugi zasugerowa艂 wy艂膮czenie opcji 鈥瀉uto play鈥, kt贸ra automatycznie 艂aduje kolejny odcinek. W wersji p艂atnej mo偶na skorzysta膰 tak偶e z porad coacha.

Sprawd藕 bezp艂atny kurs online “Jak pokona膰 nawyki, kt贸re nas ograniczaj膮?”

3. MyOla

Pierwsza w Polsce aplikacja, kt贸ra pomaga rozwija膰 si臋 osobi艣cie i zawodowo oraz mobilna przyjaci贸艂ka w jednym. To nic innego, jak narz臋dzie do pokonywania w艂asnych l臋k贸w, zmartwie艅 i problem贸w. MyOla to motywatorka i doradca, kt贸ry wedle potrzeb zapewni te偶 troch臋 relaksu i rozrywki. Znajdziemy w niej cztery kategorie: Ja, Zwi膮zek, Rodzina i Kariera. Ka偶da z nich zawiera programy rozwojowe. W aplikacji znajduje si臋 tak偶e kilkana艣cie nagra艅 – rozm贸w z psychologami, mentorami i ekspertami w r贸偶nych dziedzinach. Mo偶emy skorzysta膰 tak偶e z tzw. k贸艂 ratunkowych, kt贸re natychmiast pomog膮 nam w sytuacjach kryzysowych i stresuj膮cych. W darmowej aplikacji znajduj膮 si臋 tak偶e medytacje oraz 膰wiczenia oddechowe. G艂osu w MyOla u偶ycza dziennikarka i mentorka Olga Kordys Kozierowska. Aplikacja nie daje zero-jedynkowych odpowiedzi, ale pomaga zrozumie膰 problem lub sytuacj臋 i daje podpowiedzi, jak sobie z nimi poradzi膰. MyOla wspiera i sprawia, 偶e po prostu poczujemy si臋 bezpieczniej i lepiej.

4. Habitica

Uwielbiasz gra膰? W takim razie Habitica to co艣 dla ciebie. Wykorzystuje bowiem scenariusze gier RPG (Role Playing Games). Zanim stworzymy list臋 zada艅, tworzymy w艂asnego awatara. Mo偶emy zosta膰 magiem, wojownikiem, krasnoludem. W utrzymaniu zdrowego trybu 偶ycia lub chudni臋ciu mo偶e wesprze膰 ci臋 tak偶e wierzchowiec, powi臋kszaj膮cy si臋 arsena艂 broni oraz inni uczestnicy, kt贸rzy pomagaj膮 zw艂aszcza, gdy przyjdzie ci walczy膰 z potworami. Co motywuje do wykonywania zada艅? Za zrealizowanie celu otrzymujesz nagrody, np. z艂oto. Je艣li cho膰 raz nie p贸jdziesz za si艂owni臋, tracisz 偶ycie. To jedna z najbardziej wci膮gaj膮cych aplikacji, a korzystanie z niej samo staje si臋 nawykiem.

Przeczytaj tak偶e: Przez to, 偶e mo偶emy robi膰, co chcemy, za nic si臋 nie zabieramy

5. Rewire

Aplikacja, kt贸ra korzysta z metody鈥 komika Jerry’ego Seinfelda. Seinfeld zapytany kiedy艣 o to, jak by膰 popularnym komikiem, stwierdzi艂, 偶e sekret jest prosty 鈥 trzeba pisa膰 coraz lepsze dowcipy. A jak to zrobi膰? Trzeba pisa膰 codziennie. 呕eby to osi膮gn膮膰 Seinfeld powiesi艂 na 艣cianie kalendarz, na kt贸rym wida膰 by艂o wszystkie dni w roku, a nast臋pnie czerwonym flamastrem zakre艣la艂 ka偶dy dzie艅, kiedy wykona艂 sw贸j plan i napisa艂 nowy dowcip. Zaznaczone dni zacz臋艂y uk艂ada膰 si臋 w 艂a艅cuszek, kt贸ry z dnia na dzie艅 si臋 wyd艂u偶a艂. Je艣li nie napisa艂 niczego, musia艂 zaczyna膰 od pocz膮tku. Dok艂adnie w ten sam spos贸b dzia艂a Rewire. Zamiast odhacza膰 dni na kalendarzu 艣ciennym, robi si臋 to w aplikacji. Przewaga aplikacji jest taka, 偶e codziennie wysy艂a przypomnienia.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close