Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
5 aplikacji, które pomagają zmienić nawyki

5 aplikacji, które pomagają zmienić nawyki

Chcesz jeść zdrowo? Pracować mądrzej? Jeśli potrzebujesz wsparcia w wyrabianiu pozytywnych nawyków możesz skorzystać z bezpłatnych aplikacji.

Idzie lato, postanowiłaś zrzucić kilka kilogramów. Niesiona entuzjazmem wstałaś z kanapy i popędziłaś na siłownię. Czujesz radość i satysfakcję. Kolejnego dnia także nie możesz doczekać się, kiedy wreszcie wejdziesz na bieżnię. Mija tydzień – kilogramów nie ubywa, za to entuzjazm topnieje. Zamiast iść na siłownię umawiasz się z koleżanką, potem przeszkodą jest padający deszcz i natychmiastowa konieczność posprzątania mieszkania. Nawet nie wiesz, kiedy chowasz buty sportowe do szafki, żeby nie irytował cię sam ich widok. Nie udało się – i nic dziwnego, bo naukowcy badający motywację ustalili, że potrzeba 66 dni, żeby zmienić lub wyrobić w sobie nowy nawyk.

66 – to dużo czy mało? Inaczej myśląc – dwa miesiące lub 8 tygodni. Z jednej strony niewiele, z drugiej, jeśli mamy codziennie powtarzać czynność, która wymaga od nas wysiłku może wydawać się wiecznością. Co zatem zrobić, by wytrwać? Z pomocą przychodzą aplikacje, które wspierają w określaniu celu i pilnują w jego realizacji. Oto pięć bezpłatnych aplikacji, z których warto skorzystać.

1. HabitBull

To jedna z najpopularniejszych i najprostszych aplikacji. Wystarczy założyć konto, wpisać swoje cele i działać. W wersji bezpłatnej można jednocześnie realizować 5 celów. W wersji płatnej, celów można mieć nawet 100. Na początek pięć to i tak sporo, więc wersja bezpłatna w zupełności wystarczy. Realizację ustawia się w trybie codziennym lub co kilka dni (w zależności od zadania). Po wykonaniu zadania, odhacza się je w kalendarzu. Jeśli zadanie nie zostało wykonane, cykl zostaje przerwany i trzeba zaczynać od początku. O realizacji przypominają specjalne powiadomienia. Cel jest zrealizowany po 66 dniach. Przez cały czas można śledzić swoje statystyki, a gdy motywacja słabnie, można zerknąć na jeden z obrazków motywacyjnych.

2. Coach.me

Jeśli uważasz, że potrzebujesz coacha, który pomoże ci zmienić nawyki, ten będzie z tobą zawsze i wszędzie. Coach.me to aplikacja oparta na wiedzy i udziale coachów oraz psychologów. Swoje cele i zadania wybierasz z gotowej listy, która podzielona jest na kategorie, np. rozwój osobisty, dobra forma, jedz zdrowo, pracuj lepiej, zmień nawyk, itd. Jeśli na liście nie ma celu, który cię interesuje, możesz stworzyć własny. W wersji bezpłatnej możesz skorzystać także z bazy wiedzy oraz podpowiedzi, które tworzy społeczność korzystająca z aplikacji. Przykład? Jeśli z czymś sobie nie radzisz możesz zadać pytanie. Załóżmy, że chcesz przestać używać smartfona lub tabletu wieczorem, ale nie udaje ci się, bo do późnej nocy oglądasz seriale na Netflixie – co robić? To prawdziwy przykład. Co poradzili Internauci? Jeden podpowiedział, by zainstalować aplikację, która blokuje wybrane strony w określonych godzinach, drugi zasugerował wyłączenie opcji „auto play”, która automatycznie ładuje kolejny odcinek. W wersji płatnej można skorzystać także z porad coacha.

3. Momentum

To aplikacja, która szczególnie przyda się w pracy i w zmienianiu nawyków zawodowych, zwłaszcza, jeśli pracujemy głównie przed komputerem. Jeśli lubisz minimalizm i inspirują cię piękne widoki, ta aplikacja wyda ci się idealna. Korzysta się z niej w przeglądarce Chrome, instalując odpowiednią wtyczkę. Po otworzeniu nowego okna w przeglądarce pojawia się piękne zdjęcie, zegar i komunikat powitalny. Wpisujemy swoje imię, priorytet na dany dzień. W rogu ekranu jest także lista „To Do”, którą można uzupełniać na bieżąco. Potem wystarczy wrócić do pracy i działać, od czasu do czasu przypominając sobie, co mamy dziś do zrobienia.

4. Habitica

Uwielbiasz grać? W takim razie Habitica to coś dla ciebie. Wykorzystuje bowiem scenariusze gier RPG (Role Playing Games). Zanim stworzymy listę zadań, tworzymy własnego awatara. Możemy zostać magiem, wojownikiem, krasnoludem. W utrzymaniu zdrowego trybu życia lub chudnięciu może wesprzeć cię także wierzchowiec, powiększający się arsenał broni oraz inni uczestnicy, którzy pomagają zwłaszcza, gdy przyjdzie ci walczyć z potworami. Co motywuje do wykonywania zadań? Za zrealizowanie celu otrzymujesz nagrody, np. złoto. Jeśli choć raz nie pójdziesz za siłownię, tracisz życie. To jedna z najbardziej wciągających aplikacji, a korzystanie z niej samo staje się nawykiem.

5. Rewire

Aplikacja, która korzysta z metody… komika Jerry’ego Seinfelda. Seinfeld zapytany kiedyś o to, jak być popularnym komikiem, stwierdził, że sekret jest prosty – trzeba pisać coraz lepsze dowcipy. A jak to zrobić? Trzeba pisać codziennie. Żeby to osiągnąć Seinfeld powiesił na ścianie kalendarz, na którym widać było wszystkie dni w roku, a następnie czerwonym flamastrem zakreślał każdy dzień, kiedy wykonał swój plan i napisał nowy dowcip. Zaznaczone dni zaczęły układać się w łańcuszek, który z dnia na dzień się wydłużał. Jeśli nie napisał niczego, musiał zaczynać od początku. Dokładnie w ten sam sposób działa Rewire. Zamiast odhaczać dni na kalendarzu ściennym, robi się to w aplikacji. Przewaga aplikacji jest taka, że codziennie wysyła przypomnienia.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!