Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

5 biznesowych lekcji, których możemy się nauczyć od Ruth Handler, twórczyni lalki Barbie!

5 biznesowych lekcji, których możemy się nauczyć od Ruth Handler, twórczyni lalki Barbie!

5 biznesowych lekcji, których możemy się nauczyć od Ruth Handler

 

„Dasz wiarę, co zrobili Ci szaleńcy z Mattel? Pojawili się w telewizji i myśleli, że matki zaczną nagle kupować swoim dzieciom lalki wyglądające jak dziwki”- tak ostre słowa usłyszała Ruth Handler, kiedy zaczęła promować swój najnowszy produkt. Ale dla ówczesnych hejterów miała jedną odpowiedź – dalej robiła swoje. I odniosła sukces, bo jej lalka jest wciąż niedoścignioną ikoną wśród zabawek.

Życie Ruth Handler nie zawsze wyglądało kolorowo. Urodziła się jako 10. dziecko w żydowskiej rodzinie, która wyemigrowała z Polski. Jej wychowaniem zajęła się bardziej siostra z mężem, aniżeli właśni rodzice. Potem jednak wraz z mężem udało jej się wybudować imperium, które do dziś króluje na rynku zabawek. To ona jest pomysłodawczynią lalki, która byłą obiektem pożądania w życiu każdej z nas.

JAK RUTH HANDLER BUDOWAŁA SWÓJ SUKCES? PRZECZYTAJ JEJ HISTORIĘ!

Nie oznacza to oczywiście, że ta silna kobieta nie popełniła w życiu błędów. Popełniła i to mnóstwo, ale wiele też możemy się od niej nauczyć.

A oto 5 biznesowych lekcji, których możemy się nauczyć od Ruth Handler!

1. Bacznie obserwuj

Ruth Handler wpadła na pomysł stworzenia innowacyjnej lalki, gdy obserwowała swoją córkę Barbarę, bawiąca się lalkami z papieru. Dziewczynka bardzo często nadawała im dorosłe role, a podczas zabawy wyobrażała sobie siebie w przyszłości. To właśnie podsunęło Ruth myśl o tym, aby stworzyć lalkę podobną do dorosłej kobiety – dziewczynki w przyszłości. Było to myślenie całkowicie przeciwne dotychczasowym trendom w projektowaniu zabawek. W tamtych czasach większość lalek przypominało niemowlęta. Schemat takiej zabawy był wówczas również zupełnie inny. Dziewczynki bawiły się lalkami, opiekując się nimi jakby były ich dziećmi. Ruth chciała natomiast, aby jej lalka stanowiła wzór dla dziewczynki, która się nią bawi.

2. Jeśli jesteś pewna swego, nie daj się zniechęcić innym

„Żadna matka nie kupi swojej córce lalki, która ma biust” – te słowa Ruth usłyszała od męża i współwłaściciela firmy Elliota Handlera, kiedy powiedziała im o swoim pomyśle na nową lalkę. Nie tylko on sceptycznie podchodził do pomysłu stworzenia lalki na wzór dorosłej kobiety. Obawiano się również hiperseksualizacji dzieci poprzez zabawę Barbie. Na rynku zawrzało, kiedy firma Mattel postanowiła zrealizować swój szalony pomysł. I dobrze! Lalka ta nie tylko stała się hitem na rynku zabawek, ale dała też początek całkowicie nowej erze w myśleniu o produktach dla dzieci,

3. Przeciwności losu mogą dać ci siłę

„Nie jestem pewna czy byłabym tu, gdzie jestem , gdybym nie przeżyła tyle cierpienia. Myślę, że nic tak nie napędza naszego wewnętrznego wzrostu jak przeciwności losu” – powiedziała kiedyś Ruth Handler, która przez wiele lat zmagała się z rakiem piersi. Tylko dzięki swojej sile i determinacji Ruth udało się dzielnie walczyć, ale także odmienić życie kobietom, które tak jak ona zmagały się z tym koszmarem. To mało znany fakt, bo Handler wszyscy kojarzą z najsłynniejszą lalką, ale to właśnie walka z chorobą stała się dla Ruth inspiracją do stworzenia produktu Nearly Me, czyli rewolucji na rynku pod względem pomocy kobietom po mastektomii.

4. Porażka to krok na drodze do sukcesu

Dopiero pod koniec lat 80. Ruth dojrzała wewnętrznie i przestała obwiniać nowotwór o swoje porażki, także biznesowe. Nauczyła się wtedy patrzeć na nie jako na część większego planu. Planu, który prowadził ją do osiągnięcia wielkiego sukcesu z firmą Nearly Me, dzięki której Ruth odmieniła nie tylko swoje życie, ale też życie milionów innych kobiet. Dzięki zaangażowaniu w ten projekt Ruth zmieniła swoje podejście i spróbowała jeszcze raz, ale tym razem inaczej.

5. Nie bój się być kobietą w świecie biznesu

Choć nadal nam kobietom bywa ciężko w świecie wielkiego biznesu, który nadal zdominowany jest przez mężczyzn, pomyśl jak czuć się musiała Ruth Handler w latach 70.! Nawet własny mąż postrzegał jej pomysły jako szalone. To nie sprawiło jednak, że straciła ona wiarę w siebie. Wręcz przeciwnie! Nabrała jeszcze większej woli do walki. Jej osoba nie tylko odmieniła przemysł zabawkowy, ale także otworzyła drogę do kariery wielu kobietom, które wcześniej nawet nie myślały o wejściu do świata biznesu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po pasjonującą książkę „Barbie i Ruth” autorstwa Robin Gerber (wyd. Kobiece). Bazując na oryginalnych badaniach, obszernych wywiadach i wcześniej niedostępnych materiałach, Gerber opowiada fascynującą historię o tym, jak jedna zabawka na zawsze zmieniła amerykański świat biznesu i kultury.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close