seo

5 dzia艂a艅 SEO, kt贸re nie b臋d膮 skuteczne w 2017

Zuzanna Taraszewska

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane s膮 nawet kilkaset razy w ci膮gu roku. Zobacz, jakie dzia艂ania pozycjonuj膮ce maj膮 dzi艣 sens, a kt贸re lepiej odpu艣ci膰.

1. Niekorzystny link building

Dzia艂ania link buildingowe opieraj膮 si臋 na prostym mechanizmie, prowadz膮cym do pozyskiwania du偶ej liczby 鈥 niestety cz臋sto niskiej jako艣ci – aktywnych link贸w, kieruj膮cych do promowanej w internecie strony www. Jeszcze kilka miesi臋cy temu praktyka ta by艂a bardzo popularna, przynosz膮c ca艂kiem niez艂e efekty. Obecnie dzia艂ania skupiaj膮ce si臋 na produkowaniu nienaturalnych link贸w traktowane s膮 przez Google jako za艣miecanie internetu i gro偶膮 obni偶eniem pozycji witryny w wyszukiwarce.

Co zrobi膰 zamiast tego? Zamiast link building dzi艣 stawia si臋 na content marketing i naturalne linki osadzane w unikalnych artyku艂ach pisanych pod u偶ytkownika internetu (a nie pod SEO), kt贸re nast臋pnie publikowane s膮 w warto艣ciowych portalach. Cho膰 dzia艂ania te s膮 bardziej czasoch艂onne, przynosz膮 zdecydowanie lepsze efekty reklamowe i wizerunkowe ni偶 te, kt贸re polega艂y na generowaniu sztucznych tre艣ci, kt贸rych i tak nikt nigdy by nie przeczyta艂.

2. Brak certyfikat贸w SSL

Od stycznia 2017 r. funkcjonuje nowa, 56. wersja przegl膮darki Chrome, kt贸ra zrewolucjonizowa艂a podej艣cie do stosowania certyfikat贸w SSL na stronach zbieraj膮cych poufne dane. Dzi艣 ka偶da taka witryna, kt贸ra nie zaczyna si臋 od HTTPS, oznaczana jest jako 鈥瀗iebezpieczna鈥, zniech臋caj膮c internaut臋 do podj臋cia jakiejkolwiek konwersji.

Chcesz, 偶eby strona spe艂nia艂a cel biznesowy? Projektuj j膮 zgodnie z zasadami, a nie w艂asnym gustem. Zobacz 10 najcz臋stszych b艂臋d贸w, kt贸re pope艂niamy przy projektowaniu firmowej strony www.

Co zrobi膰 zamiast tego? Ka偶d膮 stron臋 www, kt贸ra zawiera formularz logowania lub wymaga podania wa偶nych danych (takich jak: loginy i has艂a czy numery kart kredytowych), nale偶y zabezpieczy膰 poprzez certyfikat SSL 鈥撯 HTTPS, czyli szyfrowana wersja protoko艂u HTTP, potwierdza wiarygodno艣膰 danej strony lub sklepu internetowego oraz zapewnia szyfrowanie komunikacji mi臋dzy przegl膮dark膮 u偶ytkownika i serwerem. Obecno艣膰 certyfikatu ma bezpo艣redni wp艂yw na ocen臋 witryny przez roboty wyszukiwarki, przy czym szanse na wy偶sze pozycje s膮 skorelowane z szyfrowaniem po艂膮czenia 鈥 m贸wi dr in偶. Artur Pajkert z firmy hostingowej Hekko.pl.

3. Mniejsze znaczenie medi贸w spo艂eczno艣ciowych

Jeszcze w zesz艂ym roku popularn膮 praktyk膮 s艂u偶膮c膮 pozycjonowaniu by艂o umieszczanie na Facebooku post贸w zawieraj膮cych link prowadz膮cy do strony www. Dzi艣 raczej uznaje si臋, 偶e tego typu dzia艂ania nie s膮 brane pod uwag臋 przy indeksowaniu stron w wyszukiwarce lub ich wp艂yw jest po prostu niewielki.

Co zrobi膰 zamiast tego? Cho膰 umieszczanie odno艣nik贸w do witryn w postach publikowanych w mediach spo艂eczno艣ciowych nie pomo偶e w osi膮gni臋ciu wysokich pozycji, nie warto zaniecha膰 tych praktyk. Skutkuj膮 bowiem innymi korzy艣ciami, w tym przede wszystkim generowaniem zainteresowania ze strony czytelnik贸w. Sprawdza si臋 tak偶e remarketing na Facebooku, polegaj膮cy na wy艣wietlaniu reklam internautom, kt贸rzy cho膰 raz odwiedzili promowan膮 stron臋 www, jednak ich wizyta nie zako艅czy艂a si臋 po偶膮dan膮 przez jej w艂a艣ciciela konwersj膮.

4. Tempo wypromowania witryny

Nadal wiele os贸b uwa偶a, 偶e dobrze wykorzystane narz臋dzia SEO przynios膮 natychmiastowy efekt w postaci wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Niestety dzisiejsze pozycjonowanie to dzia艂anie d艂ugofalowe, skupiaj膮ce si臋 nie tylko na planowaniu kampanii i jej prowadzeniu, ale tak偶e sta艂ym monitorowaniu, a nierzadko tak偶e modyfikowaniu prowadzonych krok贸w.

Co zrobi膰 zamiast tego? Prowadzi膰 przemy艣lane dzia艂ania, analizuj膮c ich skuteczno艣膰 oraz optymalizuj膮c tak, by w za艂o偶onym bud偶ecie uzyskiwa膰 jeszcze lepsze wyniki. To dotyczy tak偶e kampanii Google Adwords, kt贸ra ma jedynie po艣redni wp艂yw na osi膮gane pozycje. Dlatego je偶eli agencja marketingowa obiecuje b艂yskawiczne wypromowanie witryny, nale偶y zachowa膰 czujno艣膰. Szybki efekt organiczny 鈥 je艣li jest mo偶liwy 鈥 to zazwyczaj tylko po niszowych frazach. Nale偶y te偶 mie膰 si臋 na baczno艣ci 鈥 bo efekty szybkie mog膮 okaza膰 si臋 po prostu nietrwa艂e.

5. Znaczenie miejsca w wyszukiwarce

Internauci zwracaj膮 uwag臋 nie tylko na najwy偶ej umieszczony wynik, ale przede wszystkim pierwsz膮 10-tk臋 w wyszukiwarce. Wci膮偶 jednak brak dowod贸w neguj膮cych efekt 鈥瀦艂otego tr贸jk膮ta Google鈥, czyli schematu wskazuj膮cego, 偶e uwaga u偶ytkownik贸w sieci skupia si臋 w obszarze pocz膮tkowych s艂贸w i stopniowo maleje. Najwi臋kszym b艂臋dem wydaje si臋 jednak przywi膮zanie do my艣li, 偶e sukces w wyszukiwarce, rozumiany jako obecno艣膰 na najwy偶szych miejscach, zw艂aszcza po s艂owach og贸lnych – jest r贸wnoznaczny z biznesowym sukcesem firmy. Niestety 鈥 to tylko jeden z wielu element贸w marketingu, poniewa偶 aby wysokie pozycje prze艂o偶y艂y si臋 na wyniki finansowe potrzebne jest dobre dzia艂anie marketingu, a wr臋cz ca艂ej firmy – jako ca艂o艣ci.

Bardzo wa偶ne jest zatem nie tylko to, jak wysoko uda nam si臋 by膰 w wynikach wyszukiwania, ale tak偶e to, na jakiej jako艣ci stronie znajdzie si臋 u偶ytkownik po klikni臋ciu w link. – Dzisiaj rola 鈥瀞ztucznych鈥 dzia艂a艅 wydaje si臋 znacznie mniejsza ni偶 kilka lat temu 鈥 ro艣nie natomiast znacznie optymalizacji samej strony www, dobrego hostingu, certyfikat贸w SSL, ale tak偶e 鈥 tego, jaki wp艂yw witryna wywiera na ludzi. Prowadz膮c dzia艂ania SEO warto pami臋ta膰, 偶e liczy si臋 systematyczno艣膰, a tak偶e – poza pozycj膮 w wynikach – zdolno艣膰 strony internetowej do generowania konwersji 鈥 podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close