Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
5 nawyków, które pomagają dobrze rozpocząć każdy dzień

5 nawyków, które pomagają dobrze rozpocząć każdy dzień

5 nawyków, które pomagają dobrze rozpocząć każdy dzień

 

 

Od momentu, gdy wstaniemy z łóżka do chwili, gdy zasiądziemy przed komputerem w pracy mamy wiele okazji, by zrobić dla siebie coś dobrego.

Był taki czas, kiedy pierwszą rzeczą, jaką robiłam po przebudzeniu było sięgnięcie po telefon i sprawdzenie, co na Fejsie, Instagramie, przejrzenie newsów i maili. Nic dziwnego, że już wstając z łóżka głowę miałam spuchniętą, a nastawienie do życia zdystansowane. Zwłaszcza, gdy z rana wyczytałam, że na polskich drogach znów pełno wypadków, Korea Północna grozi światu wojną, a kurs franka poszybował w górę. Nie minęła 7:15, a ja na własnej skórze odczuwałam, że przecież „Good news is no news” (Dobra wiadomość to żaden news). Potem wystarczyły korki, zła pogoda, krzywe miny współpasażerów i humor zepsuty. Zanim zdążyłam włączyć komputer w biurze, byłam wykończona i zniechęcona.

Dla dobra własnego i koleżanek z pracy postanowiłam coś z tym zrobić. Zaczęłam więc od prostej zmiany – smartfona po raz pierwszy biorę do ręki dopiero po śniadaniu i daję sobie dwie minuty na sprawdzenie najważniejszych wiadomości. Zamiast gapić się w ekran, czas wykorzystuję na inne czynności, które pomagają zachować świeży umysł i dają mi energię na resztę dnia.

Oto pięć nawyków, które pomagają mi dobrze zacząć każdy dzień – nawet poniedziałek.

Solidne śniadanie

Kiedyś ten nawyk bardzo zaniedbywałam. W biegu łykałam kawę i „coś słodkiego” i wybiegałam z domu praktycznie na czczo. Cukier i kawa z początku dodawały mi powera, ale wystarczyło postać w korku i zanim dotarłam do pracy czułam się dziwnie zmęczona i pozbawiona energii. A w pracy, jak to w pracy, robiłam drugą kawę i nadganiałam deadline’y. Około południa przypominałam sobie, że nic jeszcze nie jadłam, więc biegłam po jakąś kanapkę. Energia na chwilę wracała, po czym znowu miałam ochotę położyć się i spać. W końcu zmieniłam nawyki żywieniowe – nie ruszam się z domu bez śniadania. Zawsze robię coś prostego – owsiankę z owocami, kanapkę z serem i pomidorem, twarożek z rzodkiewką. Przygotowanie zajmuje mi 5 minut. Z domu wychodzę z energią i w lepszym humorze. Lepiej mi się także myśli, kiedy zaczynam pracę.

Spacer i aktywność

Dobrze jest zacząć poranek od jakiejś aktywności fizycznej. Jedni wolą wysiłek bardziej intensywny, więc biegają lub jadą na rowerze, inni preferują coś spokojniejszego – jogę, ćwiczenia rozciągające lub zwykły spacer. Jestem zdecydowaną fanką tych ostatnich. Pierwszy spacer zaliczam jeszcze przed śniadaniem, kiedy wyprowadzam psa. Drugi robię, jadąc do pracy – wysiadam przystanek dalej, żeby kawałek się przejść. Zwykle zajmuje mi to kwadrans. To niewiele, a efekt jest znakomity – przechodzę przez park, więc nie dość, że się dotlenię, poruszam, to jeszcze słuchanie śpiewu ptaków i gapienie się na drzewa działa na mnie relaksująco. To świetny zastrzyk energii przed wymagającym dniem.

Plan dnia

Zanim włączę komputer, przeglądam jeszcze i ewentualnie uzupełniam plan dnia. Wypisuję też na osobnej kartce najważniejsze zadania do zrobienia. To pomaga mi się skupić i wejść w tryb „praca”. Ustalenie priorytetów wprowadza porządek w głowie i powoduje, że nawet trudne zadania nie wydają się takie straszne. Na wszelki wypadek staram się je robić na początku, zanim dobry humor i energia zaczną się ulatniać.

Krótkie ćwiczenie oddechowe

Kiedy ściąga się poczta, robię jeszcze krótkie ćwiczenie oddechowe – coś w rodzaju medytacji. Zamykam oczy lub patrzę przez okno na drzewa i biorę 10 głębokich wdechów. Staram się wygonić z głowy wszystkie rozpraszacze, które oczywiście lubią kusić – „Jeszcze tylko 5 minut na Facebooku i zaczniesz robić to zadanie” albo „Zobacz, jest dopiero 9:00, nic się nie stanie, jeśli sprawdzisz jeszcze, czy nie ma jakiejś fajnej promocji na letnie buty”. Oddychanie pozwala mi znaleźć koncentrację – skupiona szybciej wykonuję kolejne zadania i mniej się przy nich męczę. Staram się robić także regularne przerwy między zadaniami i przynajmniej jeden krótki spacer, żeby rozprostować kości i dotlenić mózg.

Zrób dla siebie coś miłego

Brzmi banalnie i ogólnikowo? Nic z tych rzeczy – po prostu dla każdego oznacza to trochę coś innego. I kiedy piszę „coś miłego”, nie mam na myśli wielkich gestów, ani kosztownych prezentów. Czasem pozwalam sobie poleniuchować chwilę w łóżku. Innym razem wkładam więcej pracy w przygotowanie śniadania i robię coś naprawdę wyjątkowego. Codziennie daję sobie kwadrans z kawą i dobrą książką. Pomyśl, co ciebie wprawia w dobry humor i zrób to o poranku. Szybka kawa z przyjaciółką? Przejażdżka rowerem po parku? Kąpiel w aromatycznym olejku? Jeśli zaplanujesz to wcześniej, zdążysz przed pracą. A uśmiech i dobry humor gwarantowany.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera. Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji w postaci wiedzy biznesowej, zawodowej i psychologicznej, informacji o wydarzeniach, które organizujemy i  nowościach w serwisach SukcesPisanySzminka.pl i SukcesToJa.pl oraz informacji handlowych. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-722) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!






Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close