5 pomysłów na ponure poranki

Dagny Kurdwanowska

Ciemno, zimno, leje ÔÇô oto groza jesiennego poranka. Zamiast my┼Ťle─ç o u┼Ťmiechu, zastanawiasz si─Ö ÔÇô jak ja go prze┼╝yj─Ö?! Nie jest to ┼éatwe, ale znamy kilka dobrych sposob├│w.

Od kilku lat nie nastawiam w og├│le budzika, a mimo to budz─Ö si─Ö r├│wno o 6 rano. Nie potrzebuj─Ö go, bo mam lepszy spos├│b ÔÇô psa, kt├│ry tr─ůca mnie zimnym nosem, informuj─ůc, ┼╝e czas na poranny spacer. Od tego mi┼éego obowi─ůzku nie ma urlopu, ani zwolnienia, a poranna przebie┼╝ka w s┼éo┼äcu, deszczu, wichurze albo ┼Ťniegu (w zale┼╝no┼Ťci od pory roku) skutecznie pozwala si─Ö dobudzi─ç jeszcze przed pierwsz─ů kaw─ů. Je┼Ťli jednak nie masz psa, mam dla Ciebie kilka innych naturalnych sposob├│w, dzi─Öki kt├│rym poranki, zw┼éaszcza te jesienne i zimowe, stan─ů si─Ö ┼éatwiejsze do zniesienia. A przynajmniej sprawi─ů, ┼╝e b─Öd─ů troch─Ö mniej przypomina┼éy horror.

To nie tak jak my┼Ťlisz! Lenistwo potrafi by─ç prawdziwym darem i sprzyja─ç kreatywno┼Ťci. Przeczytaj wi─Öcej o tym, dlaczego i kiedy warto si─Ö troch─Ö poleni─ç.

1. Pomy┼Ťl o czym┼Ť mi┼éym

Pierwsze zadanie jest najtrudniejsze ÔÇô wyj┼Ť─ç spod ko┼édry. Nastaw budzik o 10 minut wcze┼Ťniej ni┼╝ zwykle. Spokojnie, wiem jak to brzmi. Kiedy zadzwoni, nie wstawaj, to by┼éoby nierozs─ůdne. Pole┼╝ sobie pod ko┼édr─ů i oddaj si─Ö refleksji. Jeden warunek ÔÇô musi by─ç o czym┼Ť przyjemnym. My┼Ťlenie o tym, ┼╝e jest beznadziejnie, dzie┼ä zapowiada si─Ö strasznie i na pewno co┼Ť si─Ö schrzani, nie liczy si─Ö. Zapraszaj─ůc do ┼é├│┼╝ka troski, macie jak w banku, ┼╝e odechce wam si─Ö wszystkiego. Z trybu Smerf Maruda przejd┼║cie w tryb Gumisia po soku z gumijag├│d. My┼Ťlenie o tym, co przyjemne doda wam animuszu i pozwoli pokona─ç lenia. Aha, nie wyskakujcie z ┼é├│┼╝ka zbyt gwa┼étownie, bo grozi to kontuzj─ů. Wysuwajcie si─Ö spod ko┼édry powoli, ┼╝eby wasz organizm mia┼é szans─Ö poradzi─ç sobie z szokiem. My┼Ťlcie pozytywnie ÔÇô lato ju┼╝ za 8 miesi─Öcy!

Poniedzia┼éek to najbardziej znienawidzony dzie┼ä tygodnia. Ale powtarzaj─ůc sobie, ┼╝e go nie cierpisz, tylko pogarszasz spraw─Ö. Jak zatem polubi─ç poniedzia┼éki?

2. Szklanka wody z cytryn─ů

Czas na dietetyczne czary mary. Wiele os├│b twierdzi, ┼╝e pomog─ů. My wiemy, ┼╝e na pewno nie zaszkodz─ů, a efekt placebo potrafi zdzia┼éa─ç cuda. A zatem, kiedy ju┼╝ opu┼Ťcicie bezpiecznie przestrze┼ä sypialni i dotrzecie p├│┼éprzytomni do kuchni, wypijcie na czczo szklank─Ö letniej lub ciep┼éej wody z sokiem z cytryny. Pobudza metabolizm i drogi moczowe, wspomaga oczyszczanie organizmu. Cytryna zawiera witamin─Ö C, wi─Öc dodatkowo wspomagacie w ten spos├│b uk┼éad odporno┼Ťciowy. Podobno. Na pewno poczujecie orze┼║wienie, lekko┼Ť─ç, zdrowy apetyt i lepsze samopoczucie. A to ju┼╝ co┼Ť, kiedy od samego patrzenia za okno macie ochot─Ö za┼éo┼╝y─ç koc na g┼éow─Ö i czyta─ç Sylwi─Ö Plath. Pami─Ötaj ÔÇô je┼Ťli o poranku wpadnie ci w r─Öce do┼éuj─ůca ksi─ů┼╝ka, natychmiast odrzu─ç j─ů za siebie, przez lewe rami─Ö i przejd┼║ do punktu trzeciego – ─çwiczenia.

3. Powitanie słońca

Sama zaczynam zwykle od takiego zestawu:

Działa cuda. W każdym razie tak sobie codziennie powtarzam.

Je┼Ťli jednak jeste┼Ťcie bardziej zdeterminowane i powa┼╝niej ode mnie podchodzicie do aktywno┼Ťci fizycznej, polecam tzw. powitanie s┼éo┼äca, czyli sekwencj─Ö kilku prostych asan jogi. Rozlu┼║niaj─ů cia┼éo i umys┼é, a kiedy tlen dotrze do m├│zgu sprawiaj─ů tak┼╝e, ┼╝e zaczynacie widzie─ç za oknem ┼Ťwiat┼éo. Czy to prawdziwe s┼éo┼äce? Nie, to wci─ů┼╝ ┼╝ar├│wka latarni. Nadal my┼Ťl pozytywnie ÔÇô przecie┼╝ mog┼éaby by─ç przepalona.

Czujesz jak zalewa ci─Ö fala dobrej energii? Powinno starczy─ç na kolejne pi─Ö─ç minut, kt├│re mo┼╝esz wykorzysta─ç na umycie z─Öb├│w i panik─Ö, ┼╝e znowu nie masz si─Ö w co ubra─ç. W takiej chwili swoj─ů uwag─Ö przekieruj na jedzenie ÔÇô a zatem czas na ┼Ťniadanie!

4. Co┼Ť pysznego

┼Üniadanie to wa┼╝na sprawa. Pami─Ötam czasy, kiedy pi┼éam kaw─Ö na pusty ┼╝o┼é─ůdek i bieg┼éam do biura. – Zjem w pracy ÔÇô my┼Ťla┼éam. Problem polega┼é na tym, ┼╝e zanim dojecha┼éam do firmy by┼éam ju┼╝ tak zm─Öczona, ┼╝e nic mi si─Ö nie chcia┼éo i w zasadzie mog┼éam wraca─ç do domu. Wi─Ökszo┼Ť─ç pracodawc├│w nie jest jednak do┼Ť─ç wyrozumia┼éych, by zaakceptowa─ç taki styl ┼╝ycia pracownik├│w. Uzna┼éam wi─Öc, ┼╝e zjedzenie porz─ůdnego ┼Ťniadania jest zawsze lepsze od utraty pracy i zmieni┼éam nawyk. Kiedy nie mam czasu, robi─Ö szybka owsiank─Ö na mleku ro┼Ťlinnym. Je┼Ťli akurat nie zaspa┼éam robi─Ö szybk─ů owsiank─Ö na mleku ro┼Ťlinnym z owocami. Solidne ┼Ťniadanie daje energi─Ö na p├│┼é dnia. No chyba, ┼╝e s─ů korki, jedziesz do pracy dwie godziny d┼éu┼╝ej ni┼╝ zwykle i jest wichura ÔÇô wtedy lepiej mie─ç w torbie dodatkowe zapasy ┼╝ywno┼Ťci.

5. Tańcz, mała, tańcz

No trudno, znowu trzeba si─Ö troch─Ö porusza─ç. Na pociech─Ö powiem, ┼╝e teraz zamiast wody mo┼╝na zrobi─ç ju┼╝ sobie mocnej kawy. A do kawy, zamiast ciasteczka, kt├│re na pewno nie p├│jdzie w biust, polecamy energetyczn─ů muzyk─Ö. Tak─ů, przy kt├│rej n├│┼╝ka sama zaczyna chodzi─ç. Kilka wygibas├│w nie zaszkodzi (o ile ┼Ťniadanie nie by┼éo zbyt obfite). Poskaczcie, wygnijcie ┼Ťmia┼éo cia┼éo i pod┼Ťpiewuj─ůc sobie pod nosem ruszcie ┼Ťmia┼éo ku nowym wyzwaniom i wschodz─ůcemu s┼éo┼äcu. Przy odrobinie szcz─Ö┼Ťcia wyjdzie dzi┼Ť zza chmur na ca┼ée pi─Ö─ç minut. Hura.

A oto kilka typ├│w do porannych harc├│w.

Miłego dnia!

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close