5 powod贸w, dla kt贸rych warto rozpocz膮膰 biznes eCommerce

Marek Cynowski

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Przeczytaj tekst naszego eksperta, Marka Cynowskiego o mo偶liwo艣ciach, jakie daje inwestycja w eCommerce.

Niezale偶nie od tego, czy jeste艣 pocz膮tkuj膮cym przedsi臋biorc膮, dyrektorem w du偶ej korporacji, czy inwestorem poszukuj膮cym sektora, w kt贸ry warto zainwestowa膰, eCommerce jest obszarem na kt贸ry zdecydowanie warto zwr贸ci膰 uwag臋. Dlaczego? Oto pi臋膰 najwa偶niejszych powod贸w.

1. Dynamika

Wybieraj膮c nowy model biznesowy zawsze nale偶y zbada膰 trendy oraz otoczenie rynkowe, a wszystkie dane potwierdzaj膮 偶e obszar eCommerce jest trafnym wyborem zar贸wno dla tych, kt贸rzy chc膮 rozpocz膮膰 nowe przedsi臋wzi臋cie, jak i dla tych, kt贸rzy zainteresowani s膮 dywersyfikacj膮 i rozszerzeniem aktualnego biznesu. Co wi臋cej, eCommerce jest najszybciej rosn膮cym segmentem gospodarki. Wed艂ug danych eCommerce Europe globalny wska藕nik wzrostu wynosi a偶 24%. W Europie wynosi on 14%, ale warto zauwa偶y膰, 偶e na starym kontynencie najszybciej rozwijaj膮cym si臋 krajem jest Polska ze wska藕nikiem 22%.

2. 24/7, wsz臋dzie

Zarabia膰 pieni膮dze, kiedy 艣pimy? Tak, jest to mo偶liwe! Na stronie internetowej nie powiesimy przecie偶 tabliczki 鈥瀋zynne od-do鈥. Nie ma tu tak偶e ogranicze艅 w zakresie geografii. O ile w zakresie sklep贸w tradycyjnych od lat recept膮 na sukces by艂a lokalizacja, lokalizacja, i jeszcze raz lokalizacja, to w cyfrowym 艣wiecie liczy si臋 przede wszystkim widoczno艣膰. Je艣li damy si臋 odnale藕膰 (narz臋dzi o zasi臋gu globalnym, kt贸re mog膮 nam w tym pom贸c nie brakuje,wystarczy wspomnie膰 Google, Facebook, Instagram), nic nie stoi na przeszkodzie, by dzia艂a膰 w systemie 24/7. Kiedy my smacznie 艣pimy, zam贸wienie mog膮 sk艂ada膰 pij膮cy porann膮 kaw臋 klienci z Australii.

3. B艂臋kitny ocean

W biznesowych poradnikach 艣wietnie czyta si臋 o b艂臋kitnych oceanach, niestety o wiele trudniej je znale藕膰. Niew膮tpliwie s膮 i b臋d膮 takim oceanem e-kupuj膮cy. Na ponad 800 milion贸w Europejczyk贸w a偶 40% kupuje w internecie. Liczba ta ro艣nie ka偶dego roku. W Polsce jest to ju偶 kilkana艣cie milion贸w os贸b. Z roku na rok zmniejsza si臋 poziom wykluczenia cyfrowego, a r贸wnolegle zwi臋ksza si臋 zaufanie do zakup贸w online. Efektem tego jest nie tylko coraz wi臋ksza liczba transakcji, ale tak偶e coraz wy偶sze kwoty wydawane w internecie. Z danych eCommerce Europe wynika, 偶e w ubieg艂ym roku polscy e-kupuj膮cy wydali w internecie ponad 1.500 z艂. Dla por贸wnania sze艣膰 razy wi臋cej wydaj膮 Austriacy, kt贸rzy s膮 najbardziej rozrzutnymi internetowymi konsumentami w Europie.

4. Plug&Play

Rozpocz臋cie e-biznesu nigdy nie by艂o tak proste jak dzi艣 鈥 mo偶na to zrobi膰 w艂a艣ciwe bez wychodzenia z domu. Ilo艣膰 narz臋dzi i rozwi膮za艅 jest tak du偶a, 偶e czasami wi臋kszym wyzwaniem jest wyb贸r w艂a艣ciwego i pasuj膮cego nam najbardziej rozwi膮zania ni偶 korzystanie z niego. Je艣li nie chcemy lub nie potrafimy zaj膮膰 si臋 ka偶dym ogniwem w 艂a艅cuchu eCommerce, nie musimy od razu zatrudnia膰 pracownik贸w. Na rynku funkcjonuje wiele wyspecjalizowanych firm, kt贸rym mo偶emy zleci膰 obs艂ug臋 logistyki, utrzymania sklepu, prowadzenie marketingu czy obs艂ugi klienta. Co jest bardzo istotne, wiele z nich pozwala wybra膰 zakres obs艂ugi adekwatny do naszych potrzeb, co wi膮偶e si臋 z efektywnym zarz膮dzaniem kosztami.

5. Nie samym internetem cz艂owiek 偶yje

Na sam koniec chcia艂bym przypomnie膰, 偶e eCommerce to tylko i a偶 kana艂 sprzeda偶y. Mo偶e on stanowi膰 zar贸wno uzupe艂nienie ju偶 istniej膮cego kana艂u tradycyjnego, jak i funkcjonowa膰 samodzielnie. Sprzeda偶 internetow膮 mo偶na wykorzysta膰 tak偶e jako sprawdzian naszego pomys艂u na biznes, kt贸ry w kolejnym kroku mo偶emy rozszerzy膰 r贸wnie偶 o sprzeda偶 tradycyjn膮. W przypadku biznesu online ogranicza nas tylko nasza wyobra藕nia i strefa komfortu. Czy zdarzy艂o si臋 Wam kiedy艣 s艂ysze膰, gdy kto艣 m贸wi艂, 偶e w艂a艣ciwie to wymy艣li艂 co艣 podobnego do Facebooka i gdyby tylko wdro偶y艂 sw贸j pomys艂, dzi艣 by艂by milionerem? Je艣li my艣lisz o eCommerce, nie zwlekaj. Teraz jest najlepszy czas, aby zacz膮膰. Przecie偶 i tak ju偶 siedzisz przed komputerem!

***

Marek Cynowski, entuzjasta cyfrowej rewolucji, na co dzie艅 odpowiada za eCommerce w Poczcie Polskiej. Wcze艣niej zwi膮zany m.in.z Groupon Polska jako Business Development Director. Z zaanga偶owaniem tworzy i zarz膮dza innowacjami konsumenckimi, koncentruj膮c si臋 na wykorzystaniu najnowszych trend贸w oraz technologii internetowych w osi膮ganiu cel贸w biznesowych.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close