Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

6 (nie)sposobów na wstanie z łóżka po leniwej niedzieli. Metody sprawdzone na własnej skórze

6 (nie)sposobów na wstanie z łóżka po leniwej niedzieli. Metody sprawdzone na własnej skórze

 

Słyszysz poranny budzik? I masz go w nosie. Po prostu nie chce Ci się wstać i wydaje Ci się, że nic nie jest w stanie wyciągnąć Cię z ciepełka ugrzanego pod kołdrą. A jednak. Śniadanie samo się nie zrobi, pranie samo się nie rozwiesi, poranna gazeta sama się nie przeczyta, a najnowszy serial na Netflixie sam się nie obejrzy. Nie wspominając już o pracy, która na pewno sama się nie zrobi. Jak zatem wstać z łóżka w poniedziałkowy poranek, kiedy tak bardzo rozleniwiliśmy się w niedzielę.

Aktywna od rana

Nasza Ambasadorka Sylwia Sierocińska powtarza: „Rano przypominam sobie, że życie jest zbyt krótkie i zbyt cenne, żeby marnować je leżenie. Każdy z nas ma tylko chwilę, którą powinien jak najlepiej wykorzystać”. Małgorzata Aszyk (Ambasadorka w Starogardzie Gdańskim) każdy poniedziałek dedykuję tylko sobie: „Idę na rower, jogging na plaży, kąpiel… dobra kawa po powrocie i dopiero potem do pracy”.

A może jednak poranek w wersji „slow”?

Jak dzwoni budzik to nie myśl o tym, ile rzeczy musisz dzisiaj zrobić, a zwyczajnie wrzuć na luz. Nasza Ambasadorka Sandra Panuś sprawdziła to na własnej skórze. Po przebudzenie musisz od razu wyłączyć telefon, aby nie kusiło Cię zaglądanie do portali społecznościowych i sprawdzanie skrzynki. Co w takim razie zrobić jeżeli nie jesteś online? „Skup się na oddechu w łóżku, pozbyciu ze sobą i podziękowaniu, że zaczyna się nowa przygoda” – doradza Sandra.

Zmień nastawienie

Monika Różycka (Ambasadorka ze Szczecina) po bardzo leniwej niedzieli nie ma żadnych kłopotów ze wstaniem rano. „Cieszę się wręcz, że oto wreszcie dzieje się coś nowego, emocjonującego, że czeka na mnie kolejne wyzwanie, z którym chcę się zmierzyć, aktywność czy zadanie, z którym powinnam sobie poradzić, a najpiękniejsze w tym wszystkim jest poczucie satysfakcji z jego wykonania jak najlepiej.” Rozpoczyna dzień ładując się dobrymi wibracjami i pozytywną energią, włączając „Whiskey tango”, a potem wypija szklankę wody i czyta rytuał wdzięczności Dalajlamy, który lekko zmodyfikowała. Stara się przez chwilę wsłuchać w siebie, skupić na tych słowach świadomie i ze zrozumieniem. „Piosenka jako budzik to dla mnie idealne rozwiązanie a rytuał wdzięczności daje mi spokój i pozytywną, dobrą energię na rozpoczęcie dnia.” – dodaje.

Podobne podejście ma Anna Flis (Ambasadorka z Gdańska), która po leniwej niedzieli nie ma problemu ze wstaniem. Wyznaje, ze zdecydowanie gorzej jest jak niedziela nie była leniwa, a bardzo pracowita. Wówczas przedłuża czas do wstania, ile się tylko da!

Sekretny przepis

Nasza Ambasadorka na Warszawę i Łomianki – Martyna Guba postanowiła uchylić nam rąbka tajemnicy. Poniżej zamieszczamy pełny przepis na to, jak wstać rano z łóżka po leniwej niedzieli: Skupiam swój wzrok na mojej mapie marzeń (w tym roku jest naprawdę ogromna), gdzie umieściłam wszystkie swoje cele, pragnienia i marzenia… To mnie skutecznie motywuje do działania i wstawania! A kiedy mam kryzysik albo spadek motywacji np. na poranne ćwiczenia to wzrok skupiam na mojej najskuteczniejszej kotwicy: jędrnych i zgrabnych pośladkach! I zanim się obejrzę już jestem na siłowni i ulubionym treningu.

Alternatywa dla odważnych – A może by tak zamienić dni tygodnia?

Jowita Spychalska (Ambasadorka ze Słupska) przyznaje, że jej niedziele rzadko są leniwe, raczej miewa leniwe… poniedziałki i dopiero od wtorku zaczyna się jazda! Podobne zamiłowanie ma Izabela Wołyniec-Sobczak, nasza Ambasadorka w Wielkopolskie – „zawsze poniedziałki planuję na pół gwizdka, aby w nowy tydzień wejść delikatnie, bez dużego wstrząsu dla organizmu po leniwym weekendzie”.

A po co komu wstawanie?

„Ja jakoś nie widzę żadnych argumentów za porannym zdzieraniem z łóżka… Za to o przewadze nocnej kreatywności nad poranną mogę opowiadać do 4 nad ranem” – szczerze odpowiada Jowita Pawluczy, nasza Ambasadorka w Rzeszowie. Okazuje się, że Jowita nie jest wyjątkiem. Potrzeby wczesnego wstawania nie odczuwa także nasza Ambasadorka w Łodzi – Joanna Rek-Faber, która przyznaje: „Ja nie wstaję rano. Serio! Gdyby nie konieczności edukacyjne dzieci, spałabym do 9 minimum! I tu przychodzi z pomocą państwo: szkoła tak przepełniona, że mój syn w poniedziałki ma na 12:25! Ale… kiedy mam odpowiednią motywację, kiedy wiem, że to będzie fajny dzień, że spotkam fajnych ludzi, to potrafię wystrzelić z łóżka jak rakieta”.

To co wybrać – wstawać czy nie?

Oczywiście – na każdego działa co innego. Jednak ważne jest, aby znaleźć złoty środek, który sprawi, że będziesz po prostu szczęśliwsza. Na wczesne poranki można patrzeć w różnych sposób – jako błogosławieństwo albo straszny obowiązek. Wszystko zależy od Ciebie.

Jeżeli chcesz poznać nasze Ambasadorki osobiście przyjdź na warsztaty Sukces TO JA, które organizujemy co miesiąc w 32 miastach w Polsce.

Aktualną listę wydarzeń możesz zobaczyć tutaj:
https://sukcestoja.pl/konferencje-i-warsztaty/

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close