Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

6 sposobów, jak zarabiać na blogu

6 sposobów, jak zarabiać na blogu

zarabianie na blogu

Definicji bloga raczej nie trzeba przedstawiać. Każdy z nas z nich korzysta, szukając podpowiedzi co do podróży, ubioru, kuchni. A jak na blogu można zarabiać?

Zacząć blogować może każdy z nas – to proste i na początku niewymagające. Trzeba jednak pamiętać, że to proces, a rozwijając pomysł, z biegiem czasu, blog może stać się dobrze prosperującym biznesem i zajęciem, które może przynosić dodatkowy lub stały dochód.

Zaczynając, trzeba pamiętać, żeby pisać o tym, co nas pasjonuje i daje nam satysfakcję. Najprościej mówiąc – temat ma nas samych rozwijać i interesować. Najlepiej, jeśli czujemy się w nim ekspertami, specjalistami i znawcami. Pisząc o rzeczach niszowych, które nas nie do końca interesują szybko się zniechęcimy.

Szukasz pomysłu na biznes, który można dopracowywać po godzinach? Podpowiadamy 5 POMYSŁÓW!

Musimy mieć na uwadze również, że blog żyje cały czas. Przyzwyczajając swoich czytelników do systematycznych postów, nie możemy ich z dnia na dzień porzucić, gdyż zrażony czytelnik nie powróci. Dobrze też komunikować i konsultować się ze swoimi odbiorcami. To oni często, wyrażając swoją opinię mogą dać impuls do napisania kolejnego postu lub to oni powiedzą nam, co interesuje ich najbardziej w tworzonych przez nas treściach. Zawsze warto też zwracać uwagę na swoich konkurentów, inspirując się nimi. Podglądanie najlepszych blogerów nie tylko z Polski, ale i z całego świata może nas wiele nauczyć. Eksperymentujmy, ale pamiętajmy przy tym o zachowaniu równowagi, jakości oraz swojego unikalnego i niepowtarzalnego stylu.

Rozwijając bloga i dążąc do wzrostu liczby czytelników nie zapominaj o promocji – dodaj go do katalogów, udzielaj się w dyskusjach na forach i grupach, pokazuj, że jesteś ekspertem, załóż profile w mediach społecznościowych – po prostu działaj, by o twoim blogu zrobiło się głośno! To właśnie dzięki promocji możemy stać się popularni, a z czasem otrzymywać dochód z prowadzonych działań. Nie zapominaj również o statystykach – to podstawa dla przyszłych reklamodawców na twoim blogu!

Manager cyfrowej śmierci, nostalgista i specjalista ds. uproszczeń – oto zawody, które będą popularne w 2030 r. O trendach na rynku pracy pisze dr Joanna Jeśman ze School of Ideas.

Po jakimś czasie bloga będzie można zmonetyzować i zacząć na nim zarabiać, niekiedy przyzwoite pieniądze. O czym pamiętać? Przede wszystkim o strategii i regularności w działaniach, unikając przesady i braku umiaru. Poniżej kilka sposobów na uzyskanie dochodów z bloga:

1. Reklama kontekstowa

Umieszczamy na swojej stronie banner jednego z systemów reklam kontekstowych (np. Google AdSense, AdKontekst, AdTaily). System sam dopasuje tematykę reklam do naszego bloga, dzięki czemu jest duża szansa, że przeglądający kliknie w link. Wariantów wynagrodzeń jest kilka, ale najczęstszym jest PPC (pay per click – czyli zapłata za kliknięcie).

2. Programy partnerskie

To specjalnie przygotowane programy przez firmy, dzięki którym otrzymujemy prowizję za polecanie danego produktu. Przykładem są banki czy sklepy internetowe.

3. Artykuły sponsorowane

Artykuł wpasowujący się tematycznie w kategorię bloga, mający jednak w swojej treści odsyłacze do linków lub landing page z ofertą danego partnera. Linki są odbierane jako uzupełnienie treści artykułu.

4. Własne produkty

Bezpośrednio możemy sprzedawać swoje produkty – od usług (porad), przez produkty materialne (kubki czy ekologiczne torby) i niematerialne (e-booki, raporty).

5. Mailing do bazy

Tworząc bazę osób subskrybujących nasze wiadomości, czyli po prostu zbierając maile czytelników możemy wysyłać im w późniejszym czasie reklamę partnera w newsletterze lub spersonalizowaną reklamę klienta.

6. Kreatywność!

Mając popularnego bloga, możemy pozwolić sobie na marketingową kreatywność, przygotowując ofertę specjalną dla potencjalnych reklamodawców – od konkursów reklamujących produkt, przez patronat nad wydarzeniami, po kampanie reklamowe w social mediach, aż do współpracy barterowej, czyli wymiany np. recenzji produktu w zamian za otrzymanie danego produktu. Tak naprawdę w tym punkcie możemy wpisać wszystko, co tylko blogerowi przyjdzie do głowy. Będąc kreatywnym możemy stworzyć naprawdę zachęcającą i wyróżniającą nas spośród innych ofertę reklamową.

Na koniec pamiętajmy, że zarabianie na blogu nie jest proste i wymaga od na szeregu działań. Nie nastawiajmy się od samego początku pisania bloga na zarabianie – rozwijajmy i promujmy go, tworząc ciekawy kontent, pozwólmy mu zacząć żyć, zbierać czytelników i fanów, a dopiero w kolejnej fazie zacznijmy myśleć o zarobkach! Blog może być naszym drugim dochodem, po jakimś czasie stałym, ale może też przynosić inne korzyści materialne, nie tylko pieniężne. Może również pomóc nam w rozwijaniu swoich pasji i pokryciu kosztów związanych z tą pasją.

***

Bartosz Kucza jest specjalistą z firmy Conture

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close