Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Tych błędów warto unikać, prowadząc własną firmę. Zobacz, czego nie robić, by szybciej dotrzeć do biznesowego celu.

Tych błędów warto unikać, prowadząc własną firmę. Zobacz, czego nie robić, by szybciej dotrzeć do biznesowego celu.

błędów warto unikać, prowadząc własną firmę
Aneta Wątor

 

Czy zastanawiałaś się kiedyś, czego unikać prowadząc własną firmę, aby dobrze prosperowała i przynosiła jak największy zysk? Warto pomyśleć o kilku poniższych aspektach, które doprowadzą Cię do celu – lepiej prosperującej firmy.

Oto 7, rzeczy, których powinnaś unikać prowadząc działalność:

  1. Pracować nie tylko nad firmą, ale i w firmie

Przykładowo, zakładając swój salon fryzjerski i jednocześnie zatrudniając ludzi, którzy będą tę pracę wykonywać, sama robisz dokładnie to samo, co twoi pracownicy. Zastanów się, czy pracujesz w firmie jak pozostali czy NAD firmą jako szefowa czy prezes. Zadawaj sobie takie pytania:

● Co mogę zrobić, by przyciągnąć jak najwięcej klientów i by mogli ich obsługiwać moi pracownicy?
● Co mogę zrobić, aby nowi klienci polecali nasze usługi dalej?
● Co mogę zrobić, aby zwiększyć wyniki sprzedaży?

Takie pytania warto zadawać pracownikom. Co więcej, do uzyskania lepszych efektów przyczyni się przeprowadzenie burzy mózgów. Zastanów się również, ile czasu dziennie możesz poświęcić na pracę nad biznesem. Wystarczy, abyś 20 minut dziennie myślała, co możesz w nim ulepszyć.

To Ty znasz siebie i swoje potrzeby najlepiej, zrób więc z tego użytek i działaj. Zachowuj dystans. Bądź asertywna. Nie pozwól sobie wejść na głowę – poprzez umiejętne odmawianie szanujesz samą siebie, a to jest priorytetowy aspekt budowania autorytetu. Wyznaczaj więc granice.

2. Brak biznesplanu

Musisz wiedzieć, ile będzie Cię kosztować marketing i prowadzenie własnej firmy.

3. Brak ustalonych zasad i zadań

Pamiętaj, że jeśli nie będziesz stawiać jasnych zasad, utrudni to twoją komunikację z innymi ludźmi, za czym idzie nieefektywne działanie i błędy. Nie oczekuj, że inni ludzie domyślą się, co masz na myśli. Aby być autorytetem musisz szanować samą siebie.

4. Brak wyznaczania celów miesięcznych.

Czy zastanawiasz się każdego miesiąca, ile chcesz zarobić? Ile musisz sprzedać, aby osiągnąć tę kwotę? Zachęcam Cię do tego, gdyż zadając takie pytania, zaplanujesz konkretne działania, które przybliżą do sięgania po swoje. Zapisz je i zrealizuj, dzięki temu staniesz się efektywna.

5. Brak komunikacji lub nieodpowiednia komunikacja.

Mów konkretnie, czego oczekujesz. Nie bój się ludziom mówić o Twoich uczuciach, czego oczekujesz. Bądź najprawdziwsza wersją siebie, tylko wtedy w twoim życiu będą ludzie, którzy pasują do Ciebie, ponieważ –
“Jakość naszego życia sprowadza się do jakości naszych związków z innymi ludźmi”
Anthony Robbins

6. Unikanie korzystania z porad doradców.

Pomyśl nad tym, czego potrzebujesz, aby rozwinąć swój biznes. Nie muszą być to najdroższe szkolenia. Jest mnóstwo darmowej wiedzy, z której możesz korzystać. Książki, z których możesz czerpać naukę i inspirację garściami.

7. Strach przed reklamą.

Pokaż się ludziom! Pokaż kim jesteś i czym się zajmujesz. Zastanów się, gdzie są twoi klienci – “w momencie kiedy łowisz ryby chodź w takie miejsca, gdzie one są”. Inwestuj w reklamy, ponieważ to one później dadzą Ci zysk. Musisz znać swojego klienta docelowego i w taki sposób dostosowywać ofertę.

***

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat najskuteczniejszych technik sprzedaży zapraszamy na kolejne spotkania z cyklu Kobieta w Biznesie, które odbędą się:

Kraków 26.10
Wrocław 23.11
Gdynia 7.12
Kraków 14.12
Warszawa 11.01

Bilety oraz dodatkowe informacje na temat wydarzeń można znaleźć TUTAJ.

Więcej na temat projektu Kobieta w Biznesie przeczytacie TUTAJ.

UWAGA: dla czytelniczek Sukcesu Pisanego Szminką mamy specjalny kod rabatowy: PREZENT – obniżający cenę o 10%!

***

O autorce:

Aneta Wątor
Autorka projektu Kobieta w Biznesie, który integruje środowisko przedsiębiorczych kobiet. Szkoli pracowników mniejszych firm i korporacji w rozwijaniu umiejętności miękkich tj. sprzedaż, komunikacja czy personal branding.
www.anetawator.com oraz www.kobietawbiznesie.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!