Agnieszka Krenc

Za dnia pracowa艂a w agencji reklamowej, a wieczorem przy piekarniku

Aleksandra Moskal

O s艂odkim biznesie skrojonym na miar臋, kosztownych b艂臋dach i o tym, jak niezwykle wa偶ne jest, by dobrze pozna膰 swojego klienta, rozmawiamy z Agnieszk膮 Krenc. T膮, co kruszy.

Wiem, 偶e pr贸bowa艂a艣 w 偶yciu r贸偶nych rzeczy 鈥 zar贸wno w kwestii studi贸w, jak i pracy鈥 I 偶e te ciastka to wypadkowa Twojej ogromnej potrzeby kreatywnego wy偶ycia si臋, ale鈥 Dlaczego akurat ciastka? Czemu nie ceramika, rze藕ba, malarstwo albo dzierganie na drutach?

Banalna odpowied藕 鈥 kocham s艂odkie i popkultur臋. Je偶eli ju偶 mam skoczy膰 na barykady i rzuci膰 z艂ot膮 klatk臋 etatu, to niech ten koncept biznesowy b臋dzie mainstream鈥檕wy, 艂atwy w sprzeda偶y i taki, kt贸ry b臋d臋 mog艂a w 100% dostosowa膰 pod Klienta biznesowego, bo tego Klienta po prostu znam. Wiem, 偶e pewnie oczekujesz reakcji w stylu 鈥 鈥瀔ocham rzemios艂o i autentyczno艣膰鈥, ale to totalnie nie ja. Te has艂a wci膮偶 funkcjonuj膮 na jarmarkach pod ratuszem, gdy chcesz sprzeda膰 dro偶ej albo w kat. filcowe torebki na Pakamerze. To trafia do Kowalskiego.

W biznesie musimy oferowa膰 silniejsze USP, czyli co艣, co Ciebie wyr贸偶ni, ale tak naprawd臋. Moje znaki rozpoznawcze to cukier, kolor i tailor-made. 艢miej臋 si臋, 偶e uchodz臋 za bardzo towarzysk膮 osob臋, ale w biznesie totalnie nie wida膰 mojego 鈥瀍go鈥: tworz臋 ciastka, kt贸re w 100% nawi膮zuj膮 do hase艂 kampanii, produkt贸w, korporacyjnych motyw贸w. I to do tego stopnia, 偶e鈥 nawet opakowania s膮 bez mojego brandu. Totalny white-label do s艂odkich marze艅. Jak widzisz 鈥 poprzednie korporacyjne 偶ycie ze mnie nie wysz艂o, nowomowa zosta艂a 馃槉

Je艣li do przej艣cia na swoje przygotowywa艂a艣 si臋 od d艂u偶szego czasu i by艂 to misternie realizowany plan, to mo偶e zechcesz si臋 nim podzieli膰? Chyba, 偶e po prostu w pewnym momencie powiedzia艂a艣 do艣膰, rzucam etat i b臋d臋 robi膰 swoje?

A偶 taka szalona to ja nie jestem! Przez dobre 1,5 roku lukrowa艂am po godzinach, a w艂a艣ciwie po nocach – dla bliskich, znajomych, a potem pierwszych Klient贸w.

Za dnia pracowa艂am w agencji reklamowej jako new business manager, czyli tworzy艂am i sprzedawa艂am koncepty kreatywne dla nowych Klient贸w z zakresu strategii, BTL czy social media. A wieczorem 鈥 etat przy piekarniku.

Niekt贸rzy s膮dz膮, 偶e mam 艂atwiej, bo zostawiaj膮c reklam臋, mam telefon pe艂ny kontakt贸w. Prawda jest taka, 偶e przez d艂uuuugi czas by艂o mi bardzo trudno przestawi膰 si臋 na fizyczn膮 prac臋. Przez wi臋kszo艣膰 偶ycia pracowa艂am przy komputerze, w klimatyzowanym biurze, czeka艂am na owocowy czwartek i by艂am na bie偶膮co z Pudelkiem. Dopiero przy s艂odkim zderzy艂am si臋 z materi膮 pracy na akord, pracy w permanentnym brudzie i totalnej samotno艣ci.

聽Teraz mam wsp贸艂pracownik贸w oraz panie, kt贸re pomagaj膮 mi w gor膮cym sezonie, ale sam pocz膮tek by艂 dramatyczny. Ja naprawd臋 mia艂am jakie艣 romantyczne wyobra偶enie o cukiernictwie, wiesz, takie rodem z filmu 鈥濩zekolada鈥 z Juliette Binoche, gdzie pralinki to afrodyzjaki. Teraz wiem, 偶e to absurdalne ci臋偶ka praca, niepor贸wnywalna do sklejania slajd贸w w PowerPoint鈥檆ie. Generalnie 鈥 moje poprzednie 偶ycie to by艂 batonik Milky Way, a aktualne? Czekoladki Merci 鈥 czasem trafisz na sztuk臋 z marcepanem i鈥 no niekoniecznie jest smacznie. 馃槈

Rozumiem, 偶e bilans zysk贸w i strat jest korzystny? 呕e ten batonik z marcepanem jest wart wysi艂ku, samotno艣ci i nieprzespanych nocy?

Wiesz co, jeszcze tak. Cho膰 pewnie gdyby艣 spyta艂a mojego Micha艂a, to powiedzia艂by, 偶e rozw贸d proponuje 5 razy w tygodniu, bo nie ukrywajmy 鈥 nerwowa to ja jestem. 馃槈

Chocia偶 nie, on cz臋艣ciej m贸wi, 偶e jestem niezdrowo nakr臋cona 鈥 musia艂aby艣 zobaczy膰 mnie w typowy czwartek, o 6-tej rano pod 呕abk膮, gdzie zwijam chodnik. I bynajmniej nie chodzi o hot dog鈥檃 czy kaw臋, a o鈥 spirytus do z艂otego barwnika.

A ju偶 tak bez 偶art贸w to powiem Ci, 偶e wci膮偶 twierdz臋, 偶e 艂atwiejsze (cho膰 mniejsze) pieni膮dze to etat. To jest tak wygodne, chocia偶 ju偶 coraz mniej pewne – z wiadomych przyczyn. Dlatego te偶 nie promuj臋 idei 鈥瀒d藕 na swoje鈥.

Pocz膮tek biznesu to nie kwestia miesi膮ca, a dobrych kilku lat, inwestycje si臋 nie ko艅cz膮, a Ty sama masz wyrzuty sumienia, 偶e pozwalasz sobie na pilot i Netflix鈥檃. Bo doprecyzowuj膮c 鈥 pasj臋 to ja mia艂am, gdy lukrowa艂am 5 ciastek dla fun鈥檜. Gdy musz臋 ich przygotowa膰 set lub tysi膮c, na czas, to jest to okrutna manufaktura i naprawd臋 wymagaj膮ce zaj臋cie.

Zamie艅 pasj臋 w biznes, a nie przepracujesz ani dnia 鈥 kolejny mit do obalenia, co?

Mam wra偶enie, 偶e mit贸w w zakresie prowadzenia w艂asnej dzia艂alno艣ci mo偶na obala膰 bez liku. Ale ciekawi mnie te偶, jaki najwi臋kszy b艂膮d pope艂ni艂a艣 w trakcie prowadzenia swojej firmy? B艂膮d, kt贸ry jednocze艣nie najwi臋cej Ci臋 nauczy艂.

Oj, mam taki szlagier na swoim koncie, kt贸rego przez d艂ugi czas bardzo si臋 wstydzi艂am. Wiesz, uwierzy艂am w magi臋 influencer贸w i magi臋 Instagrama. Wydawa艂o mi si臋, 偶e je偶eli moje konto na spo艂eczno艣ci贸wce b臋dzie gigantyczne i zaanga偶owane, to m贸j biznes b臋dzie si臋 kr臋ci艂. Jak szalona wyda艂am dziesi膮t tysi臋cy z艂otych na wysy艂k臋 kreatywn膮 do ludzi z pierwszych stron gazet, licz膮c na to, 偶e poka偶膮 moje dizajnerskie ciastka, a tym samym zostan膮 moj膮 trampolin膮 do popularno艣ci. Tupet mam, wi臋c kontakty zdoby艂am, ciastka dostarczy艂am, pojawi艂o si臋 morze publikacji, ale i鈥 stado klient贸w, kt贸rych nie sta膰 na moje us艂ugi. Zorientowa艂am si臋, 偶e tym dzia艂aniem chcia艂am pozyska膰 grup臋 docelow膮, dla kt贸rych – wtedy i dzi艣 – nie do ko艅ca mog臋 pracowa膰.

Ja po prostu w tamtym momencie my艣la艂am jak 鈥瀉gencja reklamowa鈥, kt贸ra chce szybko wypromowa膰 produkt. S臋k w tym, 偶e 藕le okre艣li艂am tych, do kt贸rych chc臋 dotrze膰. B艂臋dy amatora, totalnie. 馃槈

O wiele prostsze 鈥 ni偶 tworzenie ciastek na wesela i chrzciny – jest dla mnie dzia艂anie z korporacjami, gdzie znam 鈥瀌ress code鈥 wsp贸艂pracy. Tu nie musz臋 艣cina膰 bud偶et贸w, bo inflacja/mniejszy portfel/klient nie-warszawski. I nie musz臋 dzia艂a膰 w gigantycznej konkurencji, bo tam aktywnie pozyskuj膮 pracownie cukiernicze, modne torciary, ambitniejsze piekarnie.

Dzisiaj Instagram i dzia艂ania w sieci nie s膮 dla mnie priorytetem, bo Klienta pozyskuj臋 na konferencjach marketingowych, poprzez e-mail, prezentacj臋, wsp贸艂pracuj膮c z agencjami PR, ale wtedy? My艣la艂am, 偶e odpalam 5-ty bieg, bo mam agencyjny know-how i wiem wi臋cej ni偶 inni. Wystarczy艂oby, gdybym si臋 chwil臋 zastanowi艂a, no. 馃槈

Co jest dla Ciebie najwi臋kszym wyzwaniem w prowadzeniu swojej firmy?

Wci膮偶 nie mog臋 rozdzieli膰 tych dw贸ch 艣wiat贸w 鈥 pracy i 偶ycia po pracy. Nie chc臋 u偶ywa膰 tutaj wy艣wiechtanego 鈥瀢ork-life balance鈥, bo ju偶 nie nosz臋 biurowego uniformu, ale ja naprawd臋 wci膮偶 my艣lami jestem w pracy/id臋 do pracy/kombinuj臋 co nowego skr臋c臋鈥 w pracy.

A druga rzecz 鈥 brakuje mi bezpiecze艅stwa finansowego, czyli regularnej, comiesi臋cznej wyp艂aty. Pracuj臋 w do艣膰 zaburzonym rytmie 鈥 zarabiam w Q3 i Q4 na kolejne p贸艂 roku prowadzenia dzia艂alno艣ci, kt贸ra w艂a艣nie wtedy si臋 rozkr臋ca. Mimo, 偶e to rozumiem i godz臋 si臋 z tym 鈥 to wci膮偶 mam w g艂owie t臋 star膮 piosenk臋, 偶e pensja 鈥瀙owinna by膰 do 10tego鈥. 馃槈

A co w takim razie daje Ci najwi臋cej satysfakcji?

Czuj臋 frajd臋, gdy udaje mi si臋 pozyska膰 marki do wsp贸艂pracy, kt贸re s膮 na moim ambicjonalnym szczycie. Wiem, 偶e ka偶dy ma swoje priorytety 偶yciowe, ale ja – od zawsze – zamiast kolekcjonowa膰 torebki czy podr贸偶e w najdalsze zak膮tki, wola艂am kolekcjonowa膰 kampanie dla marek, kt贸re maj膮 co艣 do powiedzenia.

Kiedy艣 mia艂am dreszcze przy wsp贸艂pracy z 鈥濺zeczy od Serca鈥 z Allegro i WO艢P鈥檈m czy 鈥濸odaruj misia鈥 Fundacji TVN. Dzisiaj te dreszcze to ciasteczka dla Swarovskiego, L鈥橭real鈥檃, SMEG鈥檃 czy LEGO. Nie uwolni臋 si臋 od tej reklamy, widzisz? 馃槈

A nast臋pne marki ze szczytu marze艅 to鈥? :)

Hmmm鈥 mo偶e ju偶 nie marki, a realizacje, o. Z zapartym tchem 艣ledzi艂am ostatnio realizacj臋 Biscuiteers dla Harrods鈥檃, kt贸ry na czas 艣wi膮t zamieni艂 swoje witryny w piernikow膮 bajk臋. Odtworzyli, poprzez s艂odkie ciastko, kultowe stroje z domu Dior鈥檃 oraz sceny z 偶ycia projektanta. To by艂o co艣. Gdybym dosta艂a szans臋 na tak膮 imperialn膮 realizacj臋 鈥 oszala艂abym.

A, czekaj, mam co艣 jeszcze. Nigdy nie postrzega艂am Jej jako 鈥瀖arki鈥, ale otworzy艂a艣 mi szufladk臋 i tak 鈥 Justyna Kosmala to dla mnie marka i biznesowy top. Marz臋 o wsp贸lnym projekcie z T膮, kt贸ra stoi za sukcesem Charlotte, Wozownii i Lupo. Jak podgl膮dam inspiracje Justyny Mari膮 Antonin膮 i Jej ma艣lane realizacje dla VOGUE czy czarne przek膮ski dla Ani Kuczy艅skiej, to my艣l臋 sobie, 偶e takiego Harrods鈥檃 rozpracowa艂yby艣my na pi膮tk臋.

Tego w takim razie bardzo mocno Ci 偶ycz臋! A co 鈥 Twoim zdaniem 鈥 jest najwa偶niejsze w prowadzeniu biznesu, je艣li rzeczywi艣cie chce si臋 odnie艣膰 sukces? I absolutnie nie mam tu na my艣li nawyk贸w ludzi biznesu, wstawania wraz z pierwszym pianiem koguta czy s艂uchaniem jazzu mi臋dzy 13 a 13:15 ka偶dego dnia.

Ha, moje ulubione zagadnienie. Rytualnego kakao nie b臋dzie, ale za to podziel臋 si臋 tym, co sprawdza si臋 u mnie 鈥 INICJATYWA. Uwielbiam to s艂owo, i to nie tylko w teorii. Bez strategii sprzeda偶y, czyli pomys艂u na to, jak ciekawie dotrze膰 do Klienta, nie ma biznesu.

M贸j dzie艅 to dziesi膮tki mejli, prezentacji, video-wizyt贸wek, telefon贸w. Ja nie czekam 鈥 ja zwyczajnie dzia艂am, bo wierz臋, 偶e jak pierwsze drzwi si臋 uchyl膮, to zrobi to kto艣 kolejny. To bardzo organiczna praca, taka u podstaw.

Oczywi艣cie, jestem do tego 艣wietnie przygotowana, bo mam czym strzela膰. Zainwestowa艂am na pocz膮tku w to, co dla wielu z konkurencji nie jest tak istotne, czyli sesj臋 zdj臋ciow膮, stron臋, prezentacj臋, sprz臋t fotograficzny. Tym sposobem Klienci nie postrzegaj膮 mnie jako 鈥瀔olejna cukiernia鈥 tylko bardziej 鈥瀖arka osobista鈥, TA Krencowa.

Jestem inna, bo wykorzystuj臋 swoje mocne strony. Nie zmienia to faktu, 偶e i ja bior臋 przys艂owiowe korki, bo o cukiernictwie nie wiem wszystkiego, a pierwszy pi臋trowy tort wci膮偶 przede mn膮. 馃槈

Kolejny temat, wci膮偶 mocno dyskusyjny to to, czy warto mie膰 szerokie portfolio produktowe, czyli w moim przypadku 鈥 muffinki, bezy, monoporcj臋 i wie偶臋 z p膮czk贸w. Od samego pocz膮tku monoprodukt, czyli ciastko z lukrem, to ryzyko. Opanowa艂am perfekcyjnie jedn膮 rzecz, wi臋c nie ma u mnie wariantu B, C, D. Ale z drugiej strony, 艂atwiej buduje mi si臋 pozycj臋 eksperta.

My艣l臋, 偶e w czasach, gdzie wielu otwiera biznes po weekendowym kursie na YouTube鈥檌e, warto si臋 zastanowi膰 nad swoj膮 przewag膮, czyli t膮 鈥瀌ojn膮 krow膮鈥: bycie 艣rednim, ale uniwersalnym, czy wyj膮tkowym, ale niszowym? Monoproduktem mo偶na naprawd臋 zawojowa膰. Pomaga w tym wspomniana nisza, czyli Tw贸j w艂asny kana艂 sprzeda偶y. B膮d藕 tam, gdzie konkurencji jest trudniej, lub gdzie jest wy偶szy pr贸g wej艣cia.

艢miej臋 si臋 czasem, 偶e dzi艣 鈥 ka偶demu komu marzy si臋 w艂asna cukiernia 鈥 doradzi艂abym: p贸jd藕 najpierw do biznesu i zrozum, jak dzia艂aj膮 korporacje. W贸wczas bez problemu stworzysz s艂odki produkt dla rynku B2B. Dzia艂anie 鈥瀘d strony piekarnika鈥 mo偶e si臋 w tym wypadku nie sprawdzi膰. 馃槈 Oczywi艣cie to rada dla tego, komu nie marzy si臋 cukiernia jak ze sn贸w i pe艂na witryna, co w tych czasach jest kompletnym szale艅stwem, i bez porady od Krencowej.

Jakie w艂asne cechy i umiej臋tno艣ci uznajesz za takie, kt贸re pozwalaj膮 Ci z powodzeniem prowadzi膰 biznes? A mo偶e s膮 te偶 takie, kt贸re z jakiego艣 powodu Ci przeszkadzaj膮?

Rozmawiasz z t膮, kt贸r膮 si臋 nie boi, Ola. Dla wielu to brawura, a dla mnie najwa偶niejsza cecha przedsi臋biorcy. Nie marudz臋, przychodz臋 pierwsza do pracowni, wychodz臋 ostatnia. No dobra 鈥 tak naprawd臋 to wci膮偶 nie mog臋 z niej wyj艣膰, jestem permanentn膮 pracoholiczk膮.

My艣l臋, 偶e moim wyzwaniem na ten rok jest pouk艂adanie KRENCKRUSZY tak, abym nie musia艂a wszystkiego robi膰 sama. Oczywi艣cie, zdolne r膮czki do produkcji mam, grafika mam, osoby od wsparcia w marketingu te偶, nawet ch臋tnych do pakowania tych setek kartonik贸w pod ciastka, ale wci膮偶 nie mog臋 odej艣膰 od sto艂u i tak do ko艅ca zaufa膰. Non-stop wszystkich poprawiam albo wykonuj臋 prac臋 za innych, mimo 偶e mam kubek 鈥瀦robione jest lepsze od doskona艂ego鈥. Paradoks, prawda? 馃槈 Tak wi臋c kontrola i Zosia-samosia do korekty.

To, nad czym pracuj臋 od zesz艂ego roku to otwarto艣膰 na edukacj臋 w sieci. Po wypuszczeniu szkolenia online z kole偶ank膮 i odcinku w Kuchni Lidla, czuj臋 w sobie tak膮 misyjno艣膰 akademick膮, aby uczy膰, dzieli膰 si臋 wiedz膮. Nawet je偶eli to tylko lukier, a nie teoria istnienia. Bran偶owe gadulstwo i pokazywanie trick贸w, sprawia mi ogromn膮 przyjemno艣膰, wi臋c kto wie, mo偶e zobaczysz mnie nied艂ugo w nowym wydaniu?

Czy tej brawury i odwagi mo偶na si臋 nauczy膰? Jest co艣, co mog艂aby艣 poradzi膰 kobietom, kt贸re ich w sobie nie maj膮? f

Ola, pytania jak do coach鈥檃, a tu rozmawia z Tob膮 operatorka piekarnika. 馃槈

Czas i tak up艂ynie, pytanie co z nim zrobisz? Dobry research, inwestowanie w tward膮 umiej臋tno艣膰. Gwiazdorzenie, czyli dzia艂ania 鈥瀗a przyczajeniu鈥 s膮 dobre na pocz膮tek, gdy nasza pasja jest w trybie weekendowe hobby. Ale jak ju偶 chcesz podj膮膰 si臋 przebran偶owienia i na tym zarabia膰 鈥 mejle oraz samodzielne inicjowanie projekt贸w 鈥 to Tw贸j obowi膮zek s艂u偶bowy.

Jeste艣my w tak konkurencyjnym otoczeniu, 偶e trzeba dzia艂a膰, ale niestety kosztem wielu rzeczy. Znajomi widz膮 mnie rzadko, podgrzewam obiady ze wspomnianej 呕abki, korporacyjnego Mac鈥檃 zamieni艂am na komputer z Allegro za 1000z艂, a paznokcie to ja 鈥瀝obi臋鈥 jak musz臋 nagra膰 jaki艣 film na Instagrama. W艂a艣nie wr贸ci艂am z pierwszego urlopu po 6ciu latach odk艂adania na s艂odkie imperium. I co? Ca艂y urlop przelicza艂am na wykr臋cone ciastka, bo wci膮偶 mam poczucie, 偶e to za wcze艣nie, 偶e przeholowa艂am, 偶e uciek艂y mi 2 zlecenia. Absurd, prawda?

Biznes nie jest dla ka偶dego i k艂amie ten, kto m贸wi, 偶e mo偶na powoli, w swoim tempie, bez po艣wi臋ce艅. Dla mnie w艂asna firma to jak dobra dieta. Jak na pocz膮tku nie chwyci, kiedy jeste艣 nakr臋cona karnetem Zdrofit za miliony i diet膮 z li艣cia, jak ta waga nie rusza to鈥 motywacja odpuszcza. Dlatego wci膮偶 si臋 spinam i 膰wicz臋 ten mi臋sie艅 biznesowy, bo bardzo chc臋, aby wysz艂o.

Wiele os贸b m贸wi, 偶e nie jestem ju偶 na starcie, ale to nie prawda. Wci膮偶 jestem na pocz膮tku, mimo, 偶e portfolio pe艂ne. A Ty zaproponowa艂a艣 t膮 rozmow臋 – niech mnie kto艣 uszczypnie!

Sk膮d czerpiesz wiedz臋? W jaki spos贸b uczysz si臋 – opr贸cz tego, 偶e na 偶ywym organizmie i wspomnianych b艂臋dach – przedsi臋biorczo艣ci?

Wci膮偶 trzymam r臋k臋 na reklamowym pulsie. I teraz dostaniesz tu ob艣miany wcze艣niej, biznesowy nawyk 鈥 codziennie robi臋 sobie pras贸wk臋, ale nie z bran偶y gastro, tylko z czystego biznesu. Regularnie czytam PRESS, BRIEF, Wirtualne Media, mam pakiet premium na LinkedIn. Interesuj臋 si臋 艣wiatem moich Klient贸w, staram si臋 by膰 na bie偶膮co z tym, co robi膮, bo 艂atwiej wykona膰 mi w贸wczas ten pierwszy krok. Chodz臋 te偶 na konferencje marketingowe, przegl膮dam laureat贸w nagr贸d takich jak Effie czy Kreatura.

A dwa 鈥 przez to, 偶e jestem troch臋 na uboczu czystego cukiernictwa, 艂atwiej mi si臋 zaprzyja藕nia膰 z dziewczynami z tego 艣wiata. Mam sporo serdecznych kole偶anek z bran偶y, wi臋c t膮 czyst膮 wiedz臋 o cukiernictwie, o wyzwaniach par m艂odych, tym, co sprawia, 偶e jest kolejka do lokalu – 鈥瀊ior臋鈥 od nich. Jestem co prawda dla nich troch臋 kosmitk膮 z tym moim excel鈥檈m i ciastkiem z logo, ale 鈥 mam nadziej臋 – czerpiemy po r贸wno ze swojej wiedzy. Cz臋sto to pokazuj臋 na Instagramie, kibicuj臋 najlepszym p膮czkom czy tortom, bo tego wci膮偶 mi brakuje w dziewczy艅skim 艣wiecie. Wzajemnego kibicowania sobie. Magda Mo艂ek powiedzia艂a kiedy艣, 偶e chodzi o to, aby wia膰 ten kolorowy wiatr w skrzyd艂a drugiej. Staram si臋 to robi膰. 馃槉

Niech ten kolorowy wiatr wieje jak najmocniej i w twoje skrzyd艂a, Aga!

Agnieszka Krencw艂a艣cicielka pracowni KRENCKRUSZY, w kt贸re projektuje i tworzy dizajnerskie ciastka dla takich marek jak Swarovski, Lego, L鈥橭real czy NIVEA. Ze swoimi pracami pojawi艂a si臋 m.in. w Kukbuk鈥檜 czy Kuchni Lidla. Osobowo艣膰 Roku 2022 wg Akademii Tortu. Swoj膮 prac膮 i pasj膮 dzieli si臋 na swoim Instagramie, tutaj.聽

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close