Wystartowa艂a II edycja kampanii #AkcjaDonacja, kt贸ra wspiera dziewczyny w okresie dojrzewania 艂ami膮c spo艂eczne tabu

Dominika Jajszczak

Artyku艂y szkolne to oczywisty element wyposa偶enia ka偶dego ucznia rozpoczynaj膮cego nowy rok szkolny. Jednocze艣nie, tak niezb臋dne produkty menstruacyjne pozwalaj膮ce uczennicom na uczestniczenie w zaj臋ciach lekcyjnych i skupienie si臋 na edukacji, s膮 cz臋sto pomijane. Marka Always podj臋艂a dzia艂ania, aby to zmieni膰.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Na pocz膮tku 2020 roku mia艂a premier臋 kampania marki Always #AkcjaDonacja, kt贸rej celem jest podniesienie 艣wiadomo艣ci ub贸stwa menstruacyjnego w艣r贸d uczennic oraz zmniejszenie skutk贸w tego problemu w Polsce. Dzi臋ki wsparciu os贸b, kt贸re kupi艂y produkty Always mi臋dzy 1 lutego a 14 marca br., Procter and Gamble za po艣rednictwem Polskiego Czerwonego Krzy偶a przekaza艂 ponad 2,7 miliona podpasek potrzebuj膮cym uczennicom. W艂a艣nie wystartowa艂a druga edycja kampanii, w ramach kt贸rej ka偶dy, kto kupi produkty Always do 29 wrze艣nia br. pomo偶e podarowa膰 wi臋cej.

Z czym borykaj膮 si臋 m艂ode dziewcz臋ta?

Dziewcz臋ta na ca艂ym 艣wiecie opuszczaj膮 szko艂臋 z powodu braku dost臋pu do artyku艂贸w higienicznych. W niekt贸rych krajach tak偶e dzi艣 tabu dotycz膮ce menstruacji niesie bardzo negatywne skutki. Nawet w najbardziej rozwini臋tych krajach cz臋sto zdarza si臋, 偶e nastolatki zostaj膮 w domu w czasie menstruacji, poniewa偶 nie mog膮 pozwoli膰 sobie na zakup artyku艂贸w higienicznych. Problem pozostaje w wi臋kszo艣ci ukryty, a otoczenie dotkni臋tych nim dziewcz膮t jedyne co zauwa偶a, to regularn膮 nieobecno艣膰 w szkole. W Polsce niemal 1 na 6 dziewcz膮t opu艣ci艂a zaj臋cia lekcyjne podczas miesi膮czki z powodu braku dost臋pu do artyku艂贸w higienicznych* 鈥 wynika z bada艅 Procter and Gamble dotycz膮cych ub贸stwa menstruacyjnego.

W Polsce temat ub贸stwa menstruacyjnego nadal jest tematem tabu, dlatego cieszy nas fakt, 偶e marka Always tak otwarcie o tym m贸wi i podejmuje realne dzia艂ania, aby zmniejszy膰 skal臋 problemu. Wierzymy, 偶e wsp贸lnymi si艂ami mo偶emy walczy膰 z ub贸stwem menstruacyjnym w Polsce i pom贸c potrzebuj膮cym dziewczynom

鈥 Emilia Kaczmarek, CEO Fundacji Akcja Menstruacja.

Sprzeciw wobec tabu

Marka Always, po latach realizacji z du偶ym sukcesem programu Always #JakDziewczyna, postawi艂a sobie nowy cel. We wsp贸艂pracy z Polskim Czerwonym Krzy偶em marka zainicjowa艂a w lutym br. kampani臋 spo艂eczn膮 Always #AkcjaDonacja. Celem jej jest zmniejszenie skali ub贸stwa menstruacyjnego w Polsce, kt贸re niesie za sob膮 szereg negatywnych skutk贸w. Gdy brakuje podpasek czy tampon贸w, m艂ode dziewczyny u偶ywaj膮 papieru toaletowego lub skrawk贸w ubra艅. Wp艂ywa to negatywnie na ich komfort i samoocen臋. Przez nieobecno艣膰 w szkole dziewcz臋ta trac膮 kontakt z przyjaci贸艂mi i mo偶liwo艣膰 uczestnictwa w aktywno艣ciach, kt贸re s膮 istotne dla budowania ich pewno艣ci siebie, a to z kolei jest niezwykle wa偶nym elementem dojrzewania. Dlatego w ramach pierwszej edycji kampanii Always #AkcjaDonacja, Procter and Gamble przekaza艂 polskim nastolatkom ponad 2,7 miliona podpasek. Takie wsparcie pozwoli dziesi膮tkom tysi臋cy potrzebuj膮cym uczennicom pozosta膰 w szkole podczas miesi膮czki przez ca艂y semestr.

Marka nie poprzesta艂a na dotychczasowych dzia艂aniach

We wrze艣niu ruszy艂a druga edycja akcji, w ramach kt贸rej za ka偶de opakowanie podpasek Always zakupione w dowolnym sklepie na terenie ca艂ego kraju do 29 wrze艣nia przekazana zostanie donacja potrzebuj膮cym dziewczynkom w wieku szkolnym za po艣rednictwem Polskiego Czerwonego Krzy偶a.

W ramach drugiej edycji kampanii #AkcjaDonacja, Always podejmuje dodatkowe dzia艂ania maj膮ce na celu walk臋 z ub贸stwem menstruacyjnym. Swoimi produktami wesprze Fundacj臋 Akcja Menstruacja, kt贸ra r贸wnie偶 walczy o szeroki dost臋p kobiet do artyku艂贸w higienicznych. Partnerowi przekazanych zostanie dodatkowo ponad 50 tysi臋cy sztuk produkt贸w menstruacyjnych.

*Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona zosta艂a na grupie 300 dziewcz膮t w wieku 18-24.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close