Wystartowa艂a II edycja kampanii #AkcjaDonacja, kt贸ra wspiera dziewczyny w okresie dojrzewania 艂ami膮c spo艂eczne tabu

Dominika Jajszczak

Artyku艂y szkolne to oczywisty element wyposa偶enia ka偶dego ucznia rozpoczynaj膮cego nowy rok szkolny. Jednocze艣nie, tak niezb臋dne produkty menstruacyjne pozwalaj膮ce uczennicom na uczestniczenie w zaj臋ciach lekcyjnych i skupienie si臋 na edukacji, s膮 cz臋sto pomijane. Marka Always podj臋艂a dzia艂ania, aby to zmieni膰.

Na pocz膮tku 2020 roku mia艂a premier臋 kampania marki Always #AkcjaDonacja, kt贸rej celem jest podniesienie 艣wiadomo艣ci ub贸stwa menstruacyjnego w艣r贸d uczennic oraz zmniejszenie skutk贸w tego problemu w Polsce. Dzi臋ki wsparciu os贸b, kt贸re kupi艂y produkty Always mi臋dzy 1 lutego a 14 marca br., Procter and Gamble za po艣rednictwem Polskiego Czerwonego Krzy偶a przekaza艂 ponad 2,7 miliona podpasek potrzebuj膮cym uczennicom. W艂a艣nie wystartowa艂a druga edycja kampanii, w ramach kt贸rej ka偶dy, kto kupi produkty Always do 29 wrze艣nia br. pomo偶e podarowa膰 wi臋cej.

Z czym borykaj膮 si臋 m艂ode dziewcz臋ta?

Dziewcz臋ta na ca艂ym 艣wiecie opuszczaj膮 szko艂臋 z powodu braku dost臋pu do artyku艂贸w higienicznych. W niekt贸rych krajach tak偶e dzi艣 tabu dotycz膮ce menstruacji niesie bardzo negatywne skutki. Nawet w najbardziej rozwini臋tych krajach cz臋sto zdarza si臋, 偶e nastolatki zostaj膮 w domu w czasie menstruacji, poniewa偶 nie mog膮 pozwoli膰 sobie na zakup artyku艂贸w higienicznych. Problem pozostaje w wi臋kszo艣ci ukryty, a otoczenie dotkni臋tych nim dziewcz膮t jedyne co zauwa偶a, to regularn膮 nieobecno艣膰 w szkole. W Polsce niemal 1 na 6 dziewcz膮t opu艣ci艂a zaj臋cia lekcyjne podczas miesi膮czki z powodu braku dost臋pu do artyku艂贸w higienicznych* 鈥 wynika z bada艅 Procter and Gamble dotycz膮cych ub贸stwa menstruacyjnego.

W Polsce temat ub贸stwa menstruacyjnego nadal jest tematem tabu, dlatego cieszy nas fakt, 偶e marka Always tak otwarcie o tym m贸wi i podejmuje realne dzia艂ania, aby zmniejszy膰 skal臋 problemu. Wierzymy, 偶e wsp贸lnymi si艂ami mo偶emy walczy膰 z ub贸stwem menstruacyjnym w Polsce i pom贸c potrzebuj膮cym dziewczynom

鈥 Emilia Kaczmarek, CEO Fundacji Akcja Menstruacja.

Sprzeciw wobec tabu

Marka Always, po latach realizacji z du偶ym sukcesem programu Always #JakDziewczyna, postawi艂a sobie nowy cel. We wsp贸艂pracy z Polskim Czerwonym Krzy偶em marka zainicjowa艂a w lutym br. kampani臋 spo艂eczn膮 Always #AkcjaDonacja. Celem jej jest zmniejszenie skali ub贸stwa menstruacyjnego w Polsce, kt贸re niesie za sob膮 szereg negatywnych skutk贸w. Gdy brakuje podpasek czy tampon贸w, m艂ode dziewczyny u偶ywaj膮 papieru toaletowego lub skrawk贸w ubra艅. Wp艂ywa to negatywnie na ich komfort i samoocen臋. Przez nieobecno艣膰 w szkole dziewcz臋ta trac膮 kontakt z przyjaci贸艂mi i mo偶liwo艣膰 uczestnictwa w aktywno艣ciach, kt贸re s膮 istotne dla budowania ich pewno艣ci siebie, a to z kolei jest niezwykle wa偶nym elementem dojrzewania. Dlatego w ramach pierwszej edycji kampanii Always #AkcjaDonacja, Procter and Gamble przekaza艂 polskim nastolatkom ponad 2,7 miliona podpasek. Takie wsparcie pozwoli dziesi膮tkom tysi臋cy potrzebuj膮cym uczennicom pozosta膰 w szkole podczas miesi膮czki przez ca艂y semestr.

Marka nie poprzesta艂a na dotychczasowych dzia艂aniach

We wrze艣niu ruszy艂a druga edycja akcji, w ramach kt贸rej za ka偶de opakowanie podpasek Always zakupione w dowolnym sklepie na terenie ca艂ego kraju do 29 wrze艣nia przekazana zostanie donacja potrzebuj膮cym dziewczynkom w wieku szkolnym za po艣rednictwem Polskiego Czerwonego Krzy偶a.

W ramach drugiej edycji kampanii #AkcjaDonacja, Always podejmuje dodatkowe dzia艂ania maj膮ce na celu walk臋 z ub贸stwem menstruacyjnym. Swoimi produktami wesprze Fundacj臋 Akcja Menstruacja, kt贸ra r贸wnie偶 walczy o szeroki dost臋p kobiet do artyku艂贸w higienicznych. Partnerowi przekazanych zostanie dodatkowo ponad 50 tysi臋cy sztuk produkt贸w menstruacyjnych.

*Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona zosta艂a na grupie 300 dziewcz膮t w wieku 18-24.