Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Wystartowała II edycja kampanii #AkcjaDonacja, która wspiera dziewczyny w okresie dojrzewania łamiąc społeczne tabu. Zobacz, jak dołączyć!

Wystartowała II edycja kampanii #AkcjaDonacja, która wspiera dziewczyny w okresie dojrzewania łamiąc społeczne tabu. Zobacz, jak dołączyć!

 

 

Artykuły szkolne to oczywisty element wyposażenia każdego ucznia rozpoczynającego nowy rok szkolny. Jednocześnie, tak niezbędne produkty menstruacyjne pozwalające uczennicom na uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych i skupienie się na edukacji, są często pomijane. Marka Always podjęła działania, aby to zmienić.

Jak?

Na początku 2020 roku miała premierę kampania marki Always #AkcjaDonacja, której celem jest podniesienie świadomości ubóstwa menstruacyjnego wśród uczennic oraz zmniejszenie skutków tego problemu w Polsce. Dzięki wsparciu osób, które kupiły produkty Always między 1 lutego a 14 marca br., Procter and Gamble za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża przekazał ponad 2,7 miliona podpasek potrzebującym uczennicom. Właśnie wystartowała druga edycja kampanii, w ramach której każdy, kto kupi produkty Always do 29 września br. pomoże podarować więcej.

Z czym borykają się młode dziewczęta?

Dziewczęta na całym świecie opuszczają szkołę z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. W niektórych krajach także dziś tabu dotyczące menstruacji niesie bardzo negatywne skutki. Nawet w najbardziej rozwiniętych krajach często zdarza się, że nastolatki zostają w domu w czasie menstruacji, ponieważ nie mogą pozwolić sobie na zakup artykułów higienicznych. Problem pozostaje w większości ukryty, a otoczenie dotkniętych nim dziewcząt jedyne co zauważa, to regularną nieobecność w szkole. W Polsce niemal 1 na 6 dziewcząt opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych* – wynika z badań Procter and Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego.

W Polsce temat ubóstwa menstruacyjnego nadal jest tematem tabu, dlatego cieszy nas fakt, że marka Always tak otwarcie o tym mówi i podejmuje realne działania, aby zmniejszyć skalę problemu. Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy walczyć z ubóstwem menstruacyjnym w Polsce i pomóc potrzebującym dziewczynom” – Emilia Kaczmarek, CEO Fundacji Akcja Menstruacja.

Sprzeciw wobec tabu

Marka Always, po latach realizacji z dużym sukcesem programu Always #JakDziewczyna, postawiła sobie nowy cel. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem marka zainicjowała w lutym br. kampanię społeczną Always #AkcjaDonacja. Celem jej jest zmniejszenie skali ubóstwa menstruacyjnego w Polsce, które niesie za sobą szereg negatywnych skutków. Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to negatywnie na ich komfort i samoocenę. Przez nieobecność w szkole dziewczęta tracą kontakt z przyjaciółmi i możliwość uczestnictwa w aktywnościach, które są istotne dla budowania ich pewności siebie, a to z kolei jest niezwykle ważnym elementem dojrzewania. Dlatego w ramach pierwszej edycji kampanii Always #AkcjaDonacja, Procter and Gamble przekazał polskim nastolatkom ponad 2,7 miliona podpasek. Takie wsparcie pozwoli dziesiątkom tysięcy potrzebującym uczennicom pozostać w szkole podczas miesiączki przez cały semestr.

Marka nie poprzestała na dotychczasowych działaniach. We wrześniu ruszyła druga edycja akcji, w ramach której za każde opakowanie podpasek Always zakupione w dowolnym sklepie na terenie całego kraju do 29 września przekazana zostanie donacja potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża.

W ramach drugiej edycji kampanii #AkcjaDonacja, Always podejmuje dodatkowe działania mające na celu walkę z ubóstwem menstruacyjnym. Swoimi produktami wesprze Fundację Akcja Menstruacja, która również walczy o szeroki dostęp kobiet do artykułów higienicznych. Partnerowi przekazanych zostanie dodatkowo ponad 50 tysięcy sztuk produktów menstruacyjnych.

*Ankieta online wykonana na zlecenie P&G w 2018 roku, przeprowadzona została na grupie 300 dziewcząt w wieku 18-24.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close