Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Barbie nabiera kształtów

Barbie nabiera kształtów

5 biznesowych lekcji, których możemy się nauczyć od Ruth Handler

Najsłynniejsza lalka świata nie jest już tylko długonogą blondynką. Nabrała ciała i wreszcie zaczyna wyglądać jak prawdziwa kobieta.

To prawdziwa rewolucja. Lalka, która jest marzeniem każdej dziewczynki przeszła największą transformację w swojej historii. Firma Mattel wprowadziła na rynek trzy nowe nowe modele Barbie – wysoką, niską i o pełnych kształtach. Nowe lalki mają być odpowiedzią nie tylko na zmieniające się trendy, ale i oczekiwania klientek w różnym wieku – wiele dziewczynek chce się bawić lalką, która przypomina prawdziwą kobietą, nie zaś nieosiągalny ideał.

To także kolejny element nowej strategii firmy Mattel, którą konsekwentnie wdraża od kilku lat. Do blondwłosej piękności, która stała się najlepiej sprzedająca się lalką w historii, dołączyły brunetki, rudowłose, oraz lalki o innych odcieniach skóry – ciemnoskóre, latynoski. W tej chwili seria Barbie® Fashionistas™ to cztery różne sylwetki, 7 różnych karnacji, 24 kolory włosów i fryzury. Do tego oczywiście niezliczone ilości ubrań i akcesoriów, które znacznie wykraczają poza gust różowej królewny. Bo poza baśniowymi kreacjami, w szafie Barbie każda dziewczynka znajdzie to, co sama chciałaby nosić – jeansy, t-shirty, modne sukienki sportowe lub to, co na co dzień nosi jej mama – ubrania biznesowe, eleganckie sukienki, kwieciste spódnice w stylu boho. „Wprowadzając większą różnorodność do linii lalek Barbie, nasza firma oferuje wybór, który odzwierciedla to, jak dziś wygląda rzeczywistość. Dzięki tej różnorodności dzieci na całym świecie będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię i bawiąc się, tworzyć własne opowieści” – wyjaśnia firma. Jest w tym nie tylko misja, ale i aspekt biznesowy – jak pisze dziennikarz magazynu Time, który nowemu wyglądowi Barbie poświęcił okładkę, w latach 2012-2014 sprzedaż laki spadła o 20%. Nowe modele mają pomóc w odzyskaniu pozycji na rynku i zwiększeniu sprzedaży.

Lalkę Barbie stworzyła dla swojej córeczki Ruth Handler. Lalka zadebiutowała 9 marca 1959 r. na targach zabawek w Nowym Jorku. Ten dzień przyjął się jako data urodzin Barbie. Lalka była wielkim hitem – w pierwszym roku produkcji sprzedano aż 350 tys. sztuk. Od początku jednak, poza zachwytem, Barbie budziła także kontrowersje – producentom zarzucano, że promują nierealistyczny i szkodliwy ideał piękna. Niebotycznie długie i szczupłe nogi, talia osy, buzia z wielkimi oczami i małym perkatym noskiem dla jednych stały się wzorem urody, dla innych gwałtu na wyobraźni dziecka. Zarzuty nie zmieniły jednak znacząco polityki firmy. Co prawda już w 1966 r. stworzono ciemnoskórą kuzynkę Barbie, Francie, ale i ta lalka spotkała się z krytyką – ani budową ciała, ani rysami twarzy nie przypominała ciemnoskórej kobiety. Nowe modele są więc największą od 57 lat zmianą w wyglądzie samej Barbie. Nawet producenci czuli, że szykuje się coś niezwykłego, bo pomysł był trzymany w ścisłej tajemnicy – o nowych lalkach wiedziało zaledwie 20 osób, a cała operacja nosiła niemalże wojskowy kryptonim – „Projekt Świt”. Świt nastał 28 stycznia 2016 r., gdy nowe Barbie trafiły do sprzedaży w sklepie internetowym firmy Mattel.

Jak Wam się podobają? Wszystkie modele możecie zobaczyć TUTAJ.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close