biznes na nowo

Pandemia zmusiła nas do tego, aby na co dzień wymyślać nasz biznes na nowo

Dominika Jajszczak

O tym, jak start-upy radzą sobie w dobie pandemii, jak spojrzeć na swój biznes z nowej perspektywy i gdzie poszukiwać finansowania w czasach kryzysu rozmawiają Olga Kordys Kozierowska, Paulina Skrzypińska, Jowita Michalska i Tomasz Rudolf.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Nie przyzwyczajaj się do nowej rzeczywistości

„Patrząc na to, jakie są prognozy dotyczące tych najbliższych 10 lat na rynku to zmiany będą ciągłe i właściwie musimy się do nich przyzwyczaić. Tym, którzy poszukują „starej normalności” polecamy by przestali się łudzić, a tym, którzy uważają, że „nowa normalność” już nadeszła, radzimy, aby się za bardzo nie przyzwyczajali.” – opowiada Jowita Michalska, CEO Digital University i Ekspertka w konkursie Bizneswoman Roku.

Przebranżowienie start-upu

„To czas, kiedy trzeba porzucić etykiety. Środowisko startupowe przeżywało różne mody – fintechy, chatboty – było tego dużo i mam wrażenie, że teraz jest czas dla tych odważnych founderów, którzy są gotowi zerwać sobie z czoła naklejkę „fintech”, „beauty” albo „medtech” i pomyśleć, jak swoją technologię można wykorzystać w zupełnie innej branży. Nie bez powodu wspominam branżę „beauty”, bo konkretnym przykładem w tym wypadku jest Booksy” – dodaje Paulina Skrzypińska, Chief Innnovation Officer, BNP Paribas Bank Polska.

Booksy to bezpłatny serwis do rezerwacji usług z sektora beauty & health, który czasie pandemii zaczął oferować możliwość rezerwacji bezpośredniej konsultacji lub wizyty w oddziale banku. Bez oczekiwania w kolejce i bez dzwonienia na infolinię.

Nie podążaj utartym modelem

„Jak ktoś przychodzi do sprawdzonej korporacji przyzwyczaja się, że już jakiś model istnieje – ktoś kiedyś tego McDonalda wymyślił i my tylko otwieramy kolejne – czyli ktoś już ten tzw. product market fit znalazł. W takich czasach jak dzisiaj przekonujemy się, że nie jest potrzebny product market fit jednorazowy, tylko product market fitness, czyli taki mięsień, który ciągle ćwiczymy i tak naprawdę na co dzień musimy wymyślać nasz biznes na nowo.” – tłumaczy Tomasz Rudolf, Co-Founder The Heart i Członek Jury konkursu Bizneswoman Roku.

Podczas tego podcastu dowiesz się jeszcze:

  • jak stworzyć swój biznes na nowo i spojrzec na niego z innej perspektywy,
  • jak korporacje współpracują ze start-upami,
  • jakie są trendy i obszary, które rozwijają się na rynku,
  • czy warto zastąpić długofalowe planowanie małymi biznesowymi eksperymentami,
  • jak finansować start-up w pandemii.

Posłuchaj podcastu tutaj: https://sukcespisanyszminka.pl/podcasty/

Zarejestruj się aby otrzymać newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close