biznes na nowo

Pandemia zmusiła nas do tego, aby na co dzień wymyślać nasz biznes na nowo

Dominika Jajszczak

O tym, jak start-upy radzą sobie w dobie pandemii, jak spojrzeć na swój biznes z nowej perspektywy i gdzie poszukiwać finansowania w czasach kryzysu rozmawiają Olga Kordys Kozierowska, Paulina Skrzypińska, Jowita Michalska i Tomasz Rudolf.

Nie przyzwyczajaj się do nowej rzeczywistości

„Patrząc na to, jakie są prognozy dotyczące tych najbliższych 10 lat na rynku to zmiany będą ciągłe i właściwie musimy się do nich przyzwyczaić. Tym, którzy poszukują „starej normalności” polecamy by przestali się łudzić, a tym, którzy uważają, że „nowa normalność” już nadeszła, radzimy, aby się za bardzo nie przyzwyczajali.” – opowiada Jowita Michalska, CEO Digital University i Ekspertka w konkursie Bizneswoman Roku.

Przebranżowienie start-upu

„To czas, kiedy trzeba porzucić etykiety. Środowisko startupowe przeżywało różne mody – fintechy, chatboty – było tego dużo i mam wrażenie, że teraz jest czas dla tych odważnych founderów, którzy są gotowi zerwać sobie z czoła naklejkę „fintech”, „beauty” albo „medtech” i pomyśleć, jak swoją technologię można wykorzystać w zupełnie innej branży. Nie bez powodu wspominam branżę „beauty”, bo konkretnym przykładem w tym wypadku jest Booksy” – dodaje Paulina Skrzypińska, Chief Innnovation Officer, BNP Paribas Bank Polska.

Booksy to bezpłatny serwis do rezerwacji usług z sektora beauty & health, który czasie pandemii zaczął oferować możliwość rezerwacji bezpośredniej konsultacji lub wizyty w oddziale banku. Bez oczekiwania w kolejce i bez dzwonienia na infolinię.

Nie podążaj utartym modelem

„Jak ktoś przychodzi do sprawdzonej korporacji przyzwyczaja się, że już jakiś model istnieje – ktoś kiedyś tego McDonalda wymyślił i my tylko otwieramy kolejne – czyli ktoś już ten tzw. product market fit znalazł. W takich czasach jak dzisiaj przekonujemy się, że nie jest potrzebny product market fit jednorazowy, tylko product market fitness, czyli taki mięsień, który ciągle ćwiczymy i tak naprawdę na co dzień musimy wymyślać nasz biznes na nowo.” – tłumaczy Tomasz Rudolf, Co-Founder The Heart i Członek Jury konkursu Bizneswoman Roku.

Podczas tego podcastu dowiesz się jeszcze:

  • jak stworzyć swój biznes na nowo i spojrzec na niego z innej perspektywy,
  • jak korporacje współpracują ze start-upami,
  • jakie są trendy i obszary, które rozwijają się na rynku,
  • czy warto zastąpić długofalowe planowanie małymi biznesowymi eksperymentami,
  • jak finansować start-up w pandemii.

Posłuchaj podcastu tutaj: https://sukcespisanyszminka.pl/podcasty/

Przeczytaj także