biznes na nowo

Pandemia zmusi艂a nas do tego, aby na co dzie艅 wymy艣la膰 nasz biznes na nowo

Dominika Jajszczak

O tym, jak start-upy radz膮 sobie w dobie pandemii, jak spojrze膰 na sw贸j biznes z nowej perspektywy i gdzie poszukiwa膰 finansowania w czasach kryzysu rozmawiaj膮 Olga Kordys Kozierowska, Paulina Skrzypi艅ska, Jowita Michalska i Tomasz Rudolf.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Nie przyzwyczajaj si臋 do nowej rzeczywisto艣ci

鈥濸atrz膮c na to, jakie s膮 prognozy dotycz膮ce tych najbli偶szych 10 lat na rynku to zmiany b臋d膮 ci膮g艂e i w艂a艣ciwie musimy si臋 do nich przyzwyczai膰. Tym, kt贸rzy poszukuj膮 鈥瀞tarej normalno艣ci鈥 polecamy by przestali si臋 艂udzi膰, a tym, kt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e 鈥瀗owa normalno艣膰鈥 ju偶 nadesz艂a, radzimy, aby si臋 za bardzo nie przyzwyczajali.鈥 鈥 opowiada Jowita Michalska, CEO Digital University i Ekspertka w konkursie Bizneswoman Roku.

Przebran偶owienie start-upu

鈥濼o czas, kiedy trzeba porzuci膰 etykiety. 艢rodowisko startupowe prze偶ywa艂o r贸偶ne mody 鈥 fintechy, chatboty 鈥 by艂o tego du偶o i mam wra偶enie, 偶e teraz jest czas dla tych odwa偶nych founder贸w, kt贸rzy s膮 gotowi zerwa膰 sobie z czo艂a naklejk臋 鈥瀎intech鈥, 鈥瀊eauty鈥 albo 鈥瀖edtech鈥 i pomy艣le膰, jak swoj膮 technologi臋 mo偶na wykorzysta膰 w zupe艂nie innej bran偶y. Nie bez powodu wspominam bran偶臋 鈥瀊eauty鈥, bo konkretnym przyk艂adem w tym wypadku jest Booksy鈥 鈥 dodaje Paulina Skrzypi艅ska, Chief Innnovation Officer, BNP Paribas Bank Polska.

Booksy to bezp艂atny serwis do rezerwacji us艂ug z sektora beauty & health, kt贸ry czasie pandemii zacz膮艂 oferowa膰 mo偶liwo艣膰 rezerwacji bezpo艣redniej konsultacji lub wizyty w oddziale banku. Bez oczekiwania w kolejce i bez dzwonienia na infolini臋.

Nie pod膮偶aj utartym modelem

鈥濲ak kto艣 przychodzi do sprawdzonej korporacji przyzwyczaja si臋, 偶e ju偶 jaki艣 model istnieje 鈥 kto艣 kiedy艣 tego McDonalda wymy艣li艂 i my tylko otwieramy kolejne 鈥 czyli kto艣 ju偶 ten tzw. product market fit znalaz艂. W takich czasach jak dzisiaj przekonujemy si臋, 偶e nie jest potrzebny product market fit jednorazowy, tylko product market fitness, czyli taki mi臋sie艅, kt贸ry ci膮gle 膰wiczymy i tak naprawd臋 na co dzie艅 musimy wymy艣la膰 nasz biznes na nowo.鈥 鈥 t艂umaczy Tomasz Rudolf, Co-Founder The Heart i Cz艂onek Jury konkursu Bizneswoman Roku.

Podczas tego podcastu dowiesz si臋 jeszcze:

  • jak stworzy膰 sw贸j biznes na nowo i spojrzec na niego z innej perspektywy,
  • jak korporacje wsp贸艂pracuj膮 ze start-upami,
  • jakie s膮 trendy i obszary, kt贸re rozwijaj膮 si臋 na rynku,
  • czy warto zast膮pi膰 d艂ugofalowe planowanie ma艂ymi biznesowymi eksperymentami,
  • jak finansowa膰 start-up w pandemii.

Pos艂uchaj podcastu tutaj: https://sukcespisanyszminka.pl/podcasty/

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter