Magdalena Brzozowska i Malwina Wysi艅ska

Poznaj histori臋 za艂o偶ycielek polskiej marki Umiar, kt贸rej produkty pojawi艂y si臋 w ameryka艅skim serialu Dynastia

Dominika Jajszczak

鈥濸rojektowaniem bi偶uterii zaj臋艂y艣my si臋 zupe艂nie przypadkowo. Wcze艣niej projektowa艂y艣my w ca艂kiem innej skali - architektur臋, sprz臋ty AGD i RTV oraz transport. Przy jednym ze wsp贸lnych projekt贸w na studiach magisterskich na Wydziale Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pi臋knych, zosta艂o nam du偶o 艣cink贸w z aluminium i mosi膮dzu. Szkoda nam by艂o je wyrzuci膰 i przekszta艂ci艂y艣my je w bi偶uteri臋. Tak powsta艂a nasza pierwsza kolekcja鈥 鈥 opowiadaj膮 Magdalena Brzozowska i Malwina Wysi艅ska - w艂a艣cicielki i projektantki marki Umiar.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Czy czujecie si臋 Kobietami Sukcesu?

Zdecydowanie. Mimo tego, 偶e jeszcze d艂uga droga przed nami w rozwijaniu firmy. Za nasz najwi臋kszy sukces uwa偶amy to, 偶e odwa偶y艂y艣my si臋 postawi膰 na siebie i podj臋艂y艣my wyzwanie z prowadzeniem w艂asnej dzia艂alno艣ci.

Wsp贸艂pracujecie z serialem 鈥濪ynastia鈥. To jest ogromny sukces! Powiedziecie – jak to si臋 zacz臋艂o?

Jeste艣my dumne, 偶e nasze projekty pojawi艂y si臋 w Dynastii. Wszystko zacz臋艂o si臋 przez Instagram. Mia艂y艣my szcz臋艣cie, 偶e kto艣 z produkcji nas zauwa偶y艂 i nawi膮za艂 kontakt. Nast臋pnie dosta艂y艣my d艂ug膮 list臋 wybranych przez kostiumografk臋 modeli i UMIAR polecia艂 prosto do Atlanty. Czeka艂y艣my z niecierpliwo艣ci膮 a偶 nasza bi偶uteria uka偶e si臋 w odcinkach. To by艂 szok, 偶e zosta艂o wykorzystanych tyle modeli i tak 艣wietnie by艂o je wida膰 w serialu. Liczymy, 偶e to nie koniec naszej wsp贸艂pracy z zagranicznymi stylistami.

Kiedy zacz臋艂a si臋 Wasza przygoda z projektowaniem bi偶uterii?

Projektowaniem bi偶uterii zaj臋艂y艣my si臋 zupe艂nie przypadkowo. Wcze艣niej projektowa艂y艣my w ca艂kiem innej skali – architektur臋, sprz臋ty AGD i RTV oraz transport. Przy jednym ze wsp贸lnych projekt贸w na studiach magisterskich na Wydziale Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pi臋knych, zosta艂o nam du偶o 艣cink贸w z aluminium i mosi膮dzu. Szkoda nam by艂o je wyrzuci膰 i przekszta艂ci艂y艣my je w bi偶uteri臋. Tak powsta艂a nasza pierwsza kolekcja.

Sk膮d wzi膮艂 si臋 pomys艂 na stworzenie w艂asnej marki?

Du偶o naszych kole偶anek zareagowa艂o pozytywnie na nasze pierwsze projekty, co da艂o nam odwag臋 p贸j艣cia o krok dalej i zaprojektowania pe艂nej kolekcji, a nast臋pnie za艂o偶enia marki. Nazwa UMIAR przysz艂a bardzo naturalnie.

Czy przyja藕nicie si臋 w 偶yciu prywatnym? Czy relacje biznesowe wp艂ywaj膮 na te prywatne?

Nasza przyja藕艅 zacz臋艂a si臋 od projektowania i od poczucia, 偶e w sferze zawodowej odbieramy na tych samych falach. Nasze relacje biznesowe i prywatne s膮 bardzo p艂ynne i przeplataj膮 si臋 ze sob膮. Na zmian臋 rozmawiamy o marce i o 偶yciu. A s艂u偶bowe spotkania szybko zmieniaj膮 si臋 w przyjacielskie – przy kawie.

Co by艂o dla Was najtrudniejsze przy tworzeniu w艂asnego biznesu?

Najtrudniejszym momentem w prowadzeniu biznesu s膮 chwile zw膮tpienia. Jak ka偶da m艂oda firma mia艂y艣my ci臋偶kie momenty i my艣li, czy to na pewno dobry pomys艂 i czy warto si臋 tak temu oddawa膰. Przetrwa艂y艣my je i teraz mo偶emy powiedzie膰 ze stu procentow膮 pewno艣ci膮, 偶e te trudno艣ci tylko nas wzmocni艂y i ugruntowa艂y nasze przekonania o s艂uszno艣ci prowadzenia w艂asnej dzia艂alno艣ci.

Sk膮d czerpiecie pomys艂y do tworzenia?

Du偶o pomys艂贸w czerpiemy z natury i ze sztuki. Cz臋sto te偶 punktem zapalnym do powstania kolekcji jest bezpo艣rednia praca z materia艂em. W tym przypadku jakie艣 rozwi膮zanie stworzone przypadkiem mo偶e sta膰 si臋 fundamentem, na kt贸rym opiera膰 si臋 b臋dzie ca艂a kolekcja. Nie b臋dziemy wiele zdradza膰, ale w nast臋pnej kolekcji na lato 2020 wykorzystujemy specyfik臋 nacinanej srebrnej blachy.

Ostatnio premier臋 mia艂a kolekcja 鈥濾intage Touche鈥, kt贸r膮 przygotowa艂y艣cie ze starych gum odlewniczych. Dzi臋ki temu da艂y艣cie im drugie 偶ycie! Czy znacie histori臋 tych gum?

Jeste艣my ogromnie dumne z tej kolekcji. Niekt贸rzy nasi klienci m贸wi膮, 偶e to zupe艂nie inna ods艂ona umiaru albo 鈥渦miar bez umiaru鈥. S膮dzimy jednak, 偶e ta kolekcja to idealna definicja tego s艂owa. Nie chodzi nam o form臋, bo rzeczywi艣cie projekty z Vintage Touche s膮 bardzo bogate i dekoracyjne, natomiast ponowne u偶ycie starych form odlewniczych i przywr贸cenie do 偶ycia zapomnianych projekt贸w jest 艣wietnym przyk艂adem zr贸wnowa偶onej mody. Pozna艂y艣my m臋偶czyzn臋, kt贸rego rodzina mia艂a zak艂ad odlewniczy, natomiast on sam ju偶 si臋 tym nie zajmowa艂 i szuka艂 sposobu na pozbycie si臋 setek form. To by艂o przeznaczenie, 偶e uda艂o nam si臋 pozna膰. Wiele z form, kt贸re odzyska艂y艣my by艂y rzeczywi艣cie formami bi偶uteryjnymi, ale sporo z nich to pierwotnie np. okucia drzwiowe czy elementy 艣wiecznik贸w.

Co jest dla Was najwa偶niejsze w prowadzeniu i tworzeniu w艂asnej marki?

Wolno艣膰 i bezpo艣redni kontakt z naszymi klientkami. Do dzisiaj samodzielnie prowadzimy nasze social media, odpisujemy na wiadomo艣ci – te na Instagramie i e-mailowe. Uwa偶amy, 偶e jest to bardzo wa偶ne, 偶eby s艂ucha膰 naszych odbiorc贸w, bo to dla nich tworzymy bi偶uteri臋.

Czy w codziennej pracy jest wi臋cej tworzenia czy jednak 鈥瀊iznesu鈥?

Chcia艂yby艣my, 偶eby by艂o inaczej, ale wi臋cej jest 鈥瀊iznesu鈥. Projektowanie kolekcji i kreacja to zdecydowanie najmilszy element naszej pracy, ale trwa z regu艂y najkr贸cej. Bi偶uteria opr贸cz ogromnej mi艂o艣ci to jednak nasza praca, wi臋c wa偶ne s膮 wyniki, tabelki i bud偶ety.

Czy Waszym zdaniem kobietom jest w biznesie trudniej?

Je艣li mamy by膰 szczere to w tej bran偶y nie zauwa偶y艂y艣my trudno艣ci wynikaj膮cych z bycia kobietami. Jest to te偶 specyfika tego segmentu rynku, 偶e bardzo wiele marek jest prowadzonych przez kobiety. Mamy du偶o kole偶anek, kt贸re tak jak my za艂o偶y艂o swoje marki modowe i odnosz膮 sukcesy. Bardzo si臋 w tym wspieramy i dopingujemy sobie.

Jakie macie plany na przysz艂o艣膰?

Mamy wiele plan贸w i marze艅. Na pewno jednym z nich jest posiadanie swoich butik贸w w paru miastach w Polsce i zagranic膮. Chcia艂yby艣my, 偶eby UMIAR by艂 znany coraz wi臋kszej grupie ludzi na ca艂ym 艣wiecie.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close