Konkurs Bizneswoman Roku nagradza mężczyzn działających na rzecz Diversity&Inclusion

Natalia Kosarska

Jak wynika z najnowszego raportu Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką w Polsce wciąż istnieje problem nierównego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Zjawisko to dostrzega aż 46,3 proc. ankietowanych. Najnowsze dane Komisji Europejskiej potwierdzają, że kobiety na tych samych stanowiskach wciąż mają niższe płace. Coraz więcej mężczyzn-liderów dostrzega ten problem i włącza się w działania na rzecz promowania różnorodności w swoich firmach oraz szeroko rozumianą aktywizację kobiet w biznesie. Konkurs Bizneswoman Roku w kategorii Male Champions of Change nagradza te działania.

85,3 proc. osób ankietowanych przez Fundację Sukces Pisany Szminką zetknęło się z problematyką różnorodności i równości płci w swoich firmach. Jednocześnie prawie połowa (49,2 proc.) uważa, że pojęcie równouprawnienia płci dotyczy w większym stopniu kobiet, a tylko 5,6 proc., że mężczyzn. Co ciekawe prawie 38 proc. pytanych osób wskazało, że problem spotyka pracowników obu płci.

Niestety ponad połowa – 58,2 proc. – respondentów była świadkiem dyskryminacji w miejscu pracy. Na pytanie o reakcję, gdyby problem dotyczył kogoś z rodziny respondenta- żony lub córki – odpowiedzi były różne. Ponad 70 proc. ankietowanych doradzałoby rozmowę o tym problemie w miejscu zatrudnienia, ale aż 23,2 proc. zaproponowałoby zmianę pracy. Niewielki odsetek osób szukałby innych rozwiązań, takich jak przyjrzenie się polityce równości w firmie czy rozmowę z osobami, od których doświadczają takich sytuacji. Cieszy fakt, że zaledwie 1,7 proc. nie zrobiłaby nic.

Kategoria Male Champions of Change docenia działania mężczyzn

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką po raz kolejny w najstarszym i największym w Polsce konkursie dla przedsiębiorczych kobiet – Bizneswoman Roku, w kategorii Male Champion of Change nagrodzi mężczyzn, którzy zajmują kluczowe stanowiska kierownicze i zarządcze w dużych firmach i realizują wyżej wspomniane cele, starając się zmienić stereotypową korporacyjną rzeczywistość. To jedyny w Polsce kobiecy konkurs, który nagradza panów za prokobiece działania.

W zgłoszeniach do tegorocznej edycji Konkursu Fundacja oceni kandydatów pod kątem tego, jak wygląda strategia budowania oraz promowania kultury Diversity&Inclusion w ich organizacji i jaki wpływ na nią ma zgłoszony kandydat. Bardzo ważnym kryterium będzie to, jakie działania i rozwiązania zostały wprowadzone w korporacji oraz jaki jest ich zasięg i innowacyjność pod względem budowania polityki równości i różnorodności. Kluczowe będzie to, w jaki sposób menadżerowie i przeprowadzane przez nich procesy wpływają na wzmacnianie pozycji kobiet w ich organizacji i jakie działania podjęli, aby przyczynić się do zwiększenia liczby pań na stanowiskach kierowniczych.

Jak mówi Katarzyna Cymerman, dyrektor HR i członek zarządu Microsoft w Polsce: w Microsoft wierzymy, że kultura organizacji odgrywa kluczową rolę dla jej sukcesu i rozwoju. Wspólne wartości stanowią filary tej kultury. Różnorodność oraz inkluzywność są jednymi z nich. O ile patrzymy na nie z szerszej perspektywy, kontekst różnorodności pod względem płci jest dla nas ogromnie ważny na co dzień. Prowadzimy szereg inicjatyw skierowanych do kobiet, których celem jest inspirowanie i wspieranie ich w rozwoju kariery. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety powinni mieć równe szanse rozwoju swoich kompetencji i umiejętności, by w rezultacie być liderami pozytywnych zmian w biznesie i na rynku pracy, również tych dotyczących różnorodności. Kategoria Male Champion of Change w dorocznym konkursie Bizneswoman Roku pokazuje wyraźnie jak ważna jest rola mężczyzn jako liderów zmian na rzecz równouprawnienia w miejscu pracy.

O to walczą mężczyźni zajmujący kluczowe stanowiska kierownicze lub zarządcze w korporacjach, nagradzani w kategorii Male Champion of Change. Kandydaci w tej kategorii nominowani są przez Jury Specjalne konkursu Bizneswoman Roku.

***

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 11 lat nagradza sukcesy kobiet w biznesie, nauce i kulturze i nagłaśnia je na skalę ogólnopolską. Przed uczestniczkami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności. Więcej na: www.bizneswomanroku.pl

Bizneswoman Roku

Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: Coca-Cola
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy konkursu: Shell, emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Discovery, ChilliZet, Onet, Forbes, Forbes Women, HiCash, MamStartUp, Uroda Życia, Wysokie Obcasy Praca, polki.pl, Polska Press, Głos Mordoru, Polska the Times, Perspektywy