Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Black tie, white tie i strój city, czyli damski dress code pod lupą

Black tie, white tie i strój city, czyli damski dress code pod lupą

dress code

Czy od tego jak wyglądasz może zależeć twoja kariera? Strój to istotny element wizerunku, a znajomość reguł dress code’u może ocalić cię przed przykrą wpadką.


Irena Kamińska-Radomska jest trenerką etykiety biznesu i sztuki wystąpień, posiada certyfikat z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety. Kojarzyć ją możecie jako mentorkę z programu „Projekt Lady”. Agata Tanter jest z kolei szkoleniowcem z zakresu etykiety biznesu. Specjalizuje się w zagadnieniach dress code’u, stylizacji i savoir vivre’u.

Wspólnie stworzyły książkę, która ma stanowić kompendium wiedzy na temat zasad ubioru i budowania profesjonalnego wizerunku. Autorki chcą pomóc współczesnym Polkom dostosować swój strój nie tylko do okazji, ale też do wieku, urody, a przed wszystkim do własnej pozycji zawodowej i społecznej.

Czy im się to udało? Poniekąd.

Zacznijmy od tego, co w tej książce jest dobre. Kamińska-Radomska i Tanter wypełniły „Dress code dla kobiet” potężną dawką wiedzy eksperckiej. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami i przykładami stylizacji. W środku znajdziemy również ujęcia z pokazów największych domów mody, zdjęcia blogerek i artystyczne ilustracje. Szczegółowo opisana została gradacja strojów – od najbardziej formalnych, po te, które wyciągamy z szafy na co dzień – do pracy, na lunche, spotkania zawodowe i towarzyskie. Wiele uwagi poświęcono również analizie kolorystycznej typów urody. Każda z nas może dowiedzieć się czy jest Wiosną, Zimą, Jesienią czy Latem. To pomaga zwłaszcza wtedy, kiedy nie jesteśmy pewne, jakie kolory ubrań najlepiej nam pasują i jak łączyć je ze sobą, żeby tworzyły efektowną i elegancką całość.

Plusem są także konkretne porady na temat dodatków, z którymi wiele Polek wciąż ma spore problemy. Warto wiedzieć też, jaki makijaż zrobić na jaką okazję, jakiej długości spódnice i sukienki zakładać pod konkretne płaszcze, jakie buty wypada latem założyć do biura, a jakie bezwzględnie powinny zostać w domu.

Czego brakuje tej książce najbardziej to przełożenia na realia współczesnej Polki. Czytelniczka biorąc taki poradnik do ręki powinna odnaleźć w nim przykłady jej bliskie, a z tym w „Dress codzie dla kobiet” bywa różnie. Sporo miejsca autorki poświęcają choćby temu, jak się ubrać na coniedzielne wyścigi konne, czy też temu, jaki odcień bieli ma mieć sukienka na bal debiutantek. Tego typu problemy spędzają sen z powiek niewielkiej grupie kobiet w naszym kraju. Podobnie jak rozważania, czy na każdy ślub trzeba założyć kapelusz oraz czy w markowej torebce za kilka tysięcy złotych wypada nosić plastikowy długopis. Nie umniejsza to wagi tych zagadnień. Po prostu dla większości czytelniczek nie będą niczym więcej niż modową ciekawostką.

Czy warto mieć tę książkę na półce? Jest pięknie wydana i dla osób, które interesują się modą będzie na pewno interesującą lekturą. Będzie pomocna także dla kobiet, które stawiają pierwsze kroku w biznesie i chcą wyglądać profesjonalnie przy każdej okazji. Rozwieje wątpliwości w co mamy się ubrać, jeśli na zaproszeniu widnieją słowa black tie i co wypada założyć na ważne spotkanie z klientem. Może sięgnąć po nią także i ten, kto dba o swój wizerunek i nie chce popełnić niepotrzebnej gafy. Dla pozostałych czytelniczek może być ciekawą inspiracją do zmiany stylu i poszerzenia wiedzy na temat reguł rządzących dress codem. W końcu nigdy nie wiadomo, kiedy angielska królowa zaprosi nas na popołudniową herbatkę.

dress code

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close