Ludzie przed komputerem

Tak zmieni艂a si臋 bran偶a wydarze艅 online w 2021 roku. Raport ClickMeeting

Wsp贸艂czesny biznes bazuje na potencjale rozwi膮za艅 cyfrowych. Jednym z jego fundament贸w s膮 przy tym r贸偶ne formaty wydarze艅 online, w tym spotkania i webinary. W jaki spos贸b korzystali艣my z nich w 2021 roku? Co uleg艂o zmianie i jakie s膮 najnowsze trendy?

Odpowiedzi na te pytania udzielaj膮 eksperci ClickMeeting 鈥 polskiej platformy do webinar贸w i sptoka艅 online. W najnowszym raporcie State of Online Events przenalizowali blisko 2 miliony spotka艅 online oraz zaprezentowali wyniki przeprowadzonych przez siebie bada艅.

Pobierz raport State of Online Events

Wydarzenia online w 2021 roku: najwa偶niejsze wnioski

W raporcie znalaz艂y si臋 kompleksowe dane dotycz膮ce webinar贸w i spotka艅 online, a wi臋c dw贸ch format贸w wydarze艅 ciesz膮cych si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮 w 艣wiecie wsp贸艂czesnego biznesu i edukacji. Oczywi艣cie szczeg贸lne znaczenie zyskuje por贸wnanie dw贸ch pandemicznych lat, a wi臋c z jednej strony roku 2020, kiedy obserwowali艣my masowe przej艣cie komunikacji do kana艂贸w online, oraz 2021. W tym czasie wprawdzie nadal ograniczenia zwi膮zane z pandemi膮 odgrywa艂y wa偶n膮 rol臋, jednak by艂y zdecydowanie bardziej liberalne. W zwi膮zku z tym wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 cieszy艂y si臋 modele hybrydowe. Znacz膮co zmieni艂a si臋 r贸wnie偶 艣wiadomo艣膰 klient贸w i ich oczekiwania.

Rewolucja ust膮pi艂a wi臋c miejsca ewolucji. Liczba wydarze艅 i uczestnik贸w uplasowa艂a si臋 na poziomie o 300% wy偶szym ni偶 przed pandemi膮, jednak nieco ni偶szym ni偶 w 2020 roku. Jednocze艣nie dostrzegamy zupe艂nie nowy mo偶liwo艣ci, a wydarzenia online postrzegamy nie tylko jako znakomity spos贸b na zast膮pienie bezpo艣rednich spotka艅, ale tak偶e istotny element d艂ugofalowej strategii prowadzenia biznesu.

T臋 tendencj臋 odzwierciedlaj膮 dane pochodz膮ce z innych 藕r贸de艂. Ciekawie prezentuje si臋 mi臋dzy innymi liczba wyszukiwa艅 fraz powi膮zanych z webinarami i wideokonferencjami. Jak wida膰, po rekordowym roku 2020 ustabilizowa艂a si臋 na nieco ni偶szym poziomie, kt贸ry jest jednak znacznie wy偶szy od roku 2019.

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

Najwa偶niejsze liczby: ile wydarze艅 odby艂o si臋 w 2021 roku?

W 2021 roku na platformie ClickMeeting odby艂o si臋 1 953聽406 wydarze艅, w kt贸rych wzi臋艂o udzia艂 26 603聽480 uczestnik贸w. Daje to 艣rednio 39 393 wydarze艅 w ci膮gu tygodnia!

W 2020 roku by艂o to natomiast 2聽316聽074 wydarze艅, podczas kt贸rych zgromadzono 30聽779聽244 uczestnik贸w.

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

Jak ju偶 wspomnieli艣my, 艣wiadczy to o dobrej kondycji rynku, kt贸ry po 2020 roku stabilizuje si臋 na nowych poziomach. Warto zauwa偶y膰, 偶e bior膮c pod uwag臋 艣redni膮 liczb臋 wydarze艅 w tygodniu, w por贸wnaniu z 2019 rokiem m贸wimy o wzro艣cie wynosz膮cym 320%!

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

Coraz d艂u偶sze wydarzenia

Wiele os贸b deklaruje przem臋czenie zwi膮zane ze zbyt du偶膮 liczb膮 spotka艅 online, w kt贸rych musz膮 uczestniczy膰. Nic w tym dziwnego. Aby praca lub nauka zdalna by艂y efektywna, musz膮 w艂a艣ciwie bilansowa膰 komunikacj臋 synchroniczn膮, wymagaj膮c膮 bezpo艣redniego kontaktu uczestnik贸w w czasie rzeczywistym, oraz asynchroniczn膮, pozwalaj膮c膮 na samodzielne zarz膮dzanie swoim czasem pracy.

Jednocze艣nie trudno dostrzec to przem臋czenie w naszych statystykach! W 2021 roku 艣redni czas trwania webinaru wyni贸s艂 98 minut, a spotkanie online trwa艂o 66 minut.

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

To znaczny wzrost w stosunku do 2020 roku: w贸wczas trwa艂y one odpowiednio 55 i 82 minuty.

R贸wnocze艣nie wzros艂a r贸wnie偶 艣rednia d艂ugo艣膰 zaanga偶owania u偶ytkownik贸w. Statystyczny uczestnik sp臋dzi艂 podczas webinaru 55 minut, a spotkanie online zaj臋艂o mu 50 minut. Dla por贸wnania: w 2020 roku by艂o to 40 i 35 minut.

Najlepszy dzie艅 i pora na organizacj臋 wydarzenia

Wyb贸r odpowiedniego czasu wydarzenia to dla wielu organizator贸w powa偶na zagwozdka. Nic w tym dziwnego. To od tej decyzji zale偶y w g艂贸wnej mierze frekwencja i zainteresowanie uczestnik贸w. Warto wobec tego bazowa膰 na sprawdzonych danych.

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

Najwi臋cej wydarze艅 organizowano we wtorek, nast臋pne miejsca zaj臋艂y 艣roda i czwartek. Ulubiona godzina organizator贸w to natomiast 15.00 i 16.00. Spor膮 popularno艣ci膮 cieszy艂y si臋 r贸wnie偶 godziny poranne: nie brakuje wydarze艅 o 7:00 i 8:00.

Dane pokazuj膮 jednocze艣nie, 偶e wieczory i weekendy to nie najlepszy czas na organizacj臋 webinar贸w i spotka艅. Wi臋kszo艣膰 z nas woli wtedy odpoczywa膰 i regenerowa膰 si艂y na mierzenie si臋 z wype艂nionym wyzwaniami biznesowym tygodniem.

W jakich celach korzystano z narz臋dzia?

Kiedy艣 webinary kojarzy艂y si臋 g艂贸wnie z rynkiem edukacyjnym. Dzi艣 doskonale zdajemy sobie spraw臋 z tego, 偶e przydaj膮 si臋 r贸wnie偶 w realizacji zdecydowanie innych cel贸w. Jak wygl膮da to w liczbach?

  • Sektor edukacyjny nadal jest najsilniej reprezentowany. Taki charakter mia艂o 艂膮cznie 52,4% wszystkich wydarze艅, kt贸re odby艂y si臋 na platformie. 41,3% z nich to mi臋dzy innymi lekcje i wyk艂ady prowadzone przez szko艂y i uczelnie lub niezale偶ne prywatne firmy edukacyjne. 11,1% sklasyfikowali艣my natomiast jako r贸偶nego typu szkolenia wewn臋trzne prowadzone przez przedsi臋biorstwa.
  • Kolejne miejsce pod wzgl臋dem popularno艣ci zajmuje marketing, PR i sprzeda偶. 艁膮cznie to 35% wszystkich webinar贸w i spotka艅 online. 19% wydarze艅 mia艂o charakter marketingowy 鈥 by艂y to mi臋dzy innymi otwarte webinary i konferencje. 16% to natomiast inicjatywy o charakterze sprzeda偶owym, w tym wideoprezentacje produkt贸w.
  • Spotkania online to 12,6% wszystkich wydarze艅, kt贸re odby艂y si臋 za po艣rednictwem platformy ClickMeeting w 2021 roku. Oczywi艣cie przybiera艂y przy tym r贸偶ne formy: w ten spos贸b mo偶na by艂o zorganizowa膰 zar贸wno kameralne spotkania zespo艂贸w, jak i du偶e zebrania.

Funkcje, z kt贸rych korzystali uczestnicy

Najwi臋ksz膮 przewag膮 wydarze艅 online nad tradycyjnymi spotkaniami jest interaktywno艣膰. Przekazywanie wiedzy oraz dzielenie si臋 danymi i dokumentami s膮 naprawd臋 bardzo proste. Dzi臋ki korzystaniu z dost臋pnych funkcji mo偶liwe staje si臋 tak偶e anga偶owanie u偶ytkownik贸w i tworzenie wci膮gaj膮cych tre艣ci.

Inforgrafika obrazuj膮ca wyniki raportu Clickmeeting

Jak wida膰, niekwestionowanym liderem jest opcja prezentacji. Korzystano z niej podczas 55% wszystkich wydarze艅. Du偶膮 popularno艣ci膮 cieszy si臋 r贸wnie偶 dzielenie ekranem, z kt贸rego korzystano w 17% przypadk贸w. Kolejne miejsce zaj臋艂a natomiast wirtualna tablica (5,98%). 5,64% wydarze艅 wzbogacono o materia艂 video z serwisu YouTube, a w 4,77% przypadk贸w skorzystano z ankiet i test贸w.

Zarabianie dzi臋ki webinarom

Istnieje kilka sposob贸w na skuteczne zarabianie dzi臋ki webinarom. Jedn膮 ze sprawdzonych strategii jest oczywi艣cie webinar marketing. Zysk mo偶na jednak odnosi膰 zdecydowanie szybciej. Bezpo艣rednia sprzeda偶 dost臋pu do webinar贸w jest mo偶liwa poprzez zintegrowanie platformy do p艂atno艣ci internetowych. To 艣wietne 藕r贸d艂o dochodu. Ile uda艂o si臋 zarobi膰 w ten spos贸b klientom ClickMeeting w 2021 roku?

艁膮cznie na p艂atnych webinarach nasi u偶ytkownicy zarobili 7聽152聽474 z艂otych. Rekordzista wygenerowa艂 z kolei przych贸d w wysoko艣ci ponad 108 tysi臋cy z艂otych na jednym wydarzeniu.

Trendy 2022: co b臋dzie wa偶ne w przysz艂o艣ci?

Rynek webinar贸w i wideokonferencji ci膮gle si臋 zmienia, a do r膮k u偶ytkownik贸w trafiaj膮 zupe艂nie nowe funkcje i mo偶liwo艣ci. Co b臋dzie najistotniejsze w najbli偶szej przysz艂o艣ci?

  • Webinar marketing: ju偶 teraz webinary i spotkania o charakterze marketingowym lub sprzeda偶owym stanowi膮 35% wszystkich wydarze艅, kt贸re odby艂y si臋 za po艣rednictwem ClickMeeting w 2021 roku. Bior膮c pod uwag臋 tendencje rozwoju marketingu, udzia艂 ten b臋dzie rosn膮膰, a coraz wi臋cej firm b臋dzie decydowa膰 si臋 na wykorzystywanie webinar marketingu w swoich strategiach.
  • Wydarzenia hybrydowe: formaty hybrydowe ju偶 teraz ciesz膮 si臋 rosn膮cym zainteresowaniem zar贸wno organizator贸w, jak i uczestnik贸w. W przysz艂o艣ci zyskaj膮 jeszcze wi臋ksz膮 popularno艣膰, a w niekt贸rych organizacjach b臋d膮 zasadniczym standardem.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close