Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Klub Champions of Change

Idea powstania Klubu

Zwiększenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacja luki płacowej oraz skuteczniejsze wprowadzanie narzędzi sprzyjających lepszemu wykorzystaniu talentów kobiet i mężczyzn – to cele, które postawił przed sobą klub Champions of Change na 2019 rok. To pierwsza taka orgnizacja w Polsce, zrzeszająca prezesów dużych firm.

Deklarację powołującą klub do życia 25 października 2018 roku podpisało 6 prezesów – Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Mastercard, Przemysław Gdański, Prezes Zarządu BNP Paribas, Stoyan Ivanov, Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland Services, Mark Loughran, Dyrektor Generalny Microsoft Polska, Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte Polska oraz Sławomir S. Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy. W styczniu 2019 roku dołączyło do nich kolejnych czterech: Piotr Dziwok, prezes Shell w Polsce, Michał Mierzejewski, prezes Philip Morris w Polsce, Sławomir Niżałowski – prezes Mars Polska. We wrześniu 2019 do klubu dołączył Piotr Korycki, Prezes Zarządu TVN Discovery Polska.

Klub powstał z inicjatywy założycielek Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką – Olgi Kordys Kozierowskiej i Olgi Legosz oraz Ambasadora Australii w Polsce, Paula Wojciechowskiego.

Cele Klubu

Edukacja, budowanie świadomości i dzielenie się praktykami, ale przede wszystkim stworzenie narzędzi, przynoszących konkretne rezultaty i dających się zastosować także w innych firmach zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talentów kobiet i mężczyzn oraz budowaniem różnorodności.

W 2019 roku członkowie Klubu Champions of Change postawili przed sobą trzy najważniejsze cele:
1) zwiększenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach,
2) likwidacja luki płacowej,
3) wprowadzanie narzędzi sprzyjających lepszemu wykorzystaniu talentów obu płci.

Członkowie Klubu chcą także działać na rzecz upowszechniania urlopów rodzicielskich wśród mężczyzn. Tak, aby mężczyźni korzystali nie tylko z urlopów tacierzyńskich, ale również współdzielili z partnerkami urlopy rodzicielskie. W rezultacie kobiety będą mogły szybciej wrócić do pracy.

Członkowie Klubu

Dobre praktyki

Dzięki rozwijaniu kultury różnorodności w firmach i wspieraniu kobiet można uzyskać wymierne korzyści – wynika z raportu „Klub Male Champions of Change – podsumowanie działań w 2019 roku. Wybrane dobre praktyki firm członkowskich”. Opisane w raporcie działania mogą być motywacją dla innych przedsiębiorstw do podejmowania podobnych kroków. Są dowodem, że poprzez zaangażowanie mężczyzn-prezesów w wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn w firmach można podnieść wyniki finansowe, uzyskać lepszej jakości produkty i usługi, zwiększyć innowacyjność, poprawić trafność decyzji zarządów, a przede wszystkim zmienić standardy na rynku pracy.

 

 

POBIERZ CAŁY RAPORT TUTAJ!


 

Aktywnośc Klubu w trakcie pandemii, czyli dobre praktyki w czasach COVID

W ostatnim czasie pojawiły się nowe trudności, z którymi wszyscy się mierzymy. Przeciwdziałanie pandemii COVID-19, jak i jej skutkom, stało się głównym celem działań firm w Polsce, także tych zrzeszonych w Klubie Champions of Change. Popularne jest przekazywanie pieniędzy organizacjom, które walczą z pandemią, choć nie tylko. Niektóre firmy oferują szkolenia i warsztaty wellbeing dla pracowników, organizują aktywności online dla ich rodzin. Można też liczyć na dodatkowe dni wolne od pracy czy wyposażenie do domowego biura. Więcej o tym dowiesz się tutaj!

Champions of change - covid

Przykładowe praktyki:

Program Girls4Tech to autorski, edukacyjny projekt Mastercard realizowany na wielu rynkach na świecie na zasadzie programu budującego zaangażowanie pracowników. Adresatami programu są uczennice w wieku 9-13 lat, a jego celem jest zachęcenie dziewcząt do nauki przedmiotów ścisłych oraz obalenie mitu, że zagadnienia te są trudne i mało kreatywne. To niezwykle ważne biorąc pod uwagę, że średnio tylko 30% pracowników w zawodach ścisłych to kobiety. Mastercard zdecydował się udostępnić ten program również w wersji online, ze względu na aktualną sytuację epidemiczną. Nowa strona internetowa, udostępnia nauczycielom i rodzicom lekcje w 8 językach, w tym również w języku polskim. Dzięki temu Mastercard ma nadzieję wspierać uczniów w nauce zagadnień z obszaru STEM w zaciszu własnego domu, w dowolnym miejscu na świecie. W ramach programu dostępne są karty pracy, a dzieci mają szansę dowiedzieć się, na czym polega między innymi kryptologia, wykrywanie oszustw, czy cyfryzacja otoczenia. Jest to zupełnie inne spojrzenie na nowe technologie i nauki ścisłe, które może zachęcić młodych uczniów do budowania swoich kompetencji w obszarze nauk ścisłych. Autorski program nauczania w ramach Girls4Tech jest oparty na światowych normach kształcenia w zakresie przedmiotów ścisłych i został stworzony we współpracy z czołowymi inżynierami i specjalistami Mastercard w dziedzinie technologii. Od czasu uruchomienia projektu w 2014 r., Mastercard zorganizował ponad 350 edycji wydarzenia w 30 krajach, docierając do ponad miliona dziewcząt. W tym czasie 4700 pracowników firmy zostało wolontariuszami projektu.

W Microsoft od wielu lat dajemy pracownikom wolność wyboru miejsca i sposobu pracy. Od dawna mogliśmy pracować z każdego miejsca na ziemi – z domu, kawiarni, biura klienta czy partnera. Wolność wyboru to efekt przyjętej przez nas kultury organizacyjnej, która obejmuje proces ciągłego uczenia, współpracę przy kreowaniu innowacji i poszanowanie dla różnorodności i wielu punktów widzenia. Takie podejście pozwoliło na natychmiastową reakcję w obliczu kryzysu, jakim jest pandemia. Praca w chmurze pozwala obecnie na dostęp do danych i aplikacji do współpracy z dowolnego miejsca i urządzenia. Wideokonferencje, czaty, dostęp do plików, czy wspólne edytowanie dokumentów sprawiają, że mobilna praca jest wygodna, przyjazna i skuteczna. Jednak wzmocnienie potencjału ludzi nie polega jedynie na technologii. Najważniejsze jest zrozumienie, w jaki sposób kultura, przestrzeń pracy i technologia łączą się ze sobą, aby empatycznie reagować na potrzeby wszystkich pracowników.

W okresie pandemii grupą pracowników, która znalazła się w trudnej sytuacji byli rodzice i opiekunowie, szczególnie w kontekście zamkniętych szkół, przedszkoli czy placówek opiekuńczych. Nasze działania w NatWest Poland skierowane były w tym okresie głównie do tej grupy pracowników. Jesteśmy dumni z wprowadzenia w tym czasie 100% płatnych absencji dla tych rodziców i opiekunów, którzy w związku z powyższymi ograniczeniami znaleźli się w wyjątkowo ciężkiej sytuacji rodzinnej uniemożliwiającej wykonywanie pracy. Nasza propozycja wsparcia nie miała ograniczeń wieku dzieci, a możliwość wzięcia tego specjalnego zwolnienia poszerzona została o opiekę nad osobami starszymi i z niepełnosprawnością. Dodatkowym wsparciem było jeszcze większe uelastycznienie godzin pracy, możliwość rozpoczęcia i zakończenia pracy w różnych godzinach lub wykonywania jej w ciągu dnia z przerwami (np. na opiekę nad dzieckiem).


ZOBACZ WYWIADY Z CZŁONKAMI KLUBU CHAMPIONS OF CHANGE TUTAJ


 

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close