Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Chcę, będę i nie będę – czyli rozmowa w twoim mózgu

Chcę, będę i nie będę – czyli rozmowa w twoim mózgu

naukowe sekrety motywacji

Chcę mieć super formę do wakacji. Będę co drugi dzień robić trening interwałowy. Nie będę jeść fastfoodów. Brzmi znajomo? O sekretach motywacji pisze Piotr Bucki.

Chcę mieć super formę do wakacji. Będę co drugi dzień robić trening interwałowy. Nie będę jeść fastfoodów. Brzmi znajomo? W tym układzie najczęściej ustalamy sobie cele i zamierzenia. Zmieniając pewne elementy, ale często posługując się schematem. Coś czego chcę. I co będę robić i czego nie będę robić, by to osiągnąć. Te trzy siły warto poznać i sprząc ze sobą.

Każdy z nas ma chwile, kiedy nie jest wystarczająco zmotywowany do działania. Jeśli ten stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może doprowadzić do problemów. Jak temu przeciwdziałać pisze Karolina Cwalina.

Ustalenia i cele najczęściej formułuje kora przedczołowa. Najmłodsza i najbardziej zaawansowana część naszego mózgu. Nazwijmy ją rozważną siostrą. Jednak kiedy przychodzi do realizacji poszczególnych postanowień (czyli tego, co będziemy i nie będziemy robili) wszystko torpeduje starszy, zupełnie nierozsądny brat. Ssaczy mózg. To ten bardziej prymitywny głos w naszej głowie, który o 5:30, kiedy zadzwoni budzik chętnie zapomni o postanowieniu i krzyknie: Nie wstawaj, nie ruszaj się. Poleż jeszcze i nie marnuj cennych zasobów energii. To on kiedy będziemy wygłodniali wracali z pracy, pierwszy zauważy logo sieci fastfoodów i będzie przekonać nas, że jeden raz nas nie zbawi.

Co robić w sytuacji, gdy dochodzi do głosu starszy, ale umówmy się, mniej rozsądny brat? Przypomnieć sobie, czego naprawdę chcemy. Bo kora przedczołowa chce mieć formę do wakacji (gratyfikacja oddalona, nagroda jest daleko), a ssaczy mózg polega na natychmiastowej nagrodzie w postaci dłuższego snu, leżenia na kanapie, albo tłustego żarcia. Nie pozwól mu wygrywać. Ustal trzy siły: chcę, będę i nie będę. I za każdym razem, gdy pod presją ssaczego mózgu zaczniesz przegrywać przypomnij sobie, czego na pewno chcesz. Długofalowo. Bo na krótką metę Twój mózg będzie się raczej dopominać cukru, tłuszczu, snu, leżenia. Powodzenia w ustalaniu i powodzenia w trzymaniu się ustaleń.


Twoje zadanie: Ustal trzy siły: „chcę”, „będę” i „nie będę”. Zapisz je sobie i odwołuj się do nich w czasach kryzysu. Dodatkowo sprawdź, kiedy kryzysy się pojawiają najczęściej. I nie wierz, że zawsze warto słuchać swego ciała. Bo ono często chce wcale nie tego, co dla Ciebie najlepsze.


W pracy nad motywacją i osiąganiem celów warto sobie pomóc. Można w tym celu wykorzystać fiszki szkoleniowe BUCKIACADEMY

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!