Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Co jest ważne przy wyborze księgowej? Oto 5 ważnych rzeczy, które warto wziąć pod uwagę.

Co jest ważne przy wyborze księgowej? Oto 5 ważnych rzeczy, które warto wziąć pod uwagę.

Co jest ważne przy wyborze księgowej
Business image created by Katemangostar - Freepik.com

 

Cechy kompetentnej księgowej są dla większości przedsiębiorców oczywiste. Rzetelność, terminowość, lojalność, obszerna wiedza i znajomość aktualnych przepisów to najistotniejsze atrybuty w tym zawodzie. Spełniające te kryteria księgowe zapewnią firmie odpowiedni obieg dokumentów, właściwe zarządzanie kosztami, optymalizację podatkową, a w dużej mierze także płynność finansową.

CZYTAJ WIĘCEJ: CZY KSIĘGOWOŚĆ ON-LINE JEST DLA CIEBIE? SPRAWDŹ!

Zanim podliczymy pierwszy podatek trzeba jeszcze stanąć przed dylematem: tradycyjne biuro rachunkowe czy księgowość on-line. I chociaż wartość internetowych usług księgowych wzrasta każdego roku o dobre kilkanaście procent, i niemal każdy serwis on-line przebija kartkę i długopis nowoczesnymi technologiami, to wciąż znacząca liczba przedsiębiorców wybiera standardowe rozliczenia. Dlaczego?

Po pierwsze: Kontakt z żywym człowiekiem

Dla wielu właścicieli firm stały kontakt z tradycyjnym biurem rachunkowym to gwarancja bezpieczeństwa dokumentów i rozwiązania niemal każdego dylematu rachunkowego. Stacjonarna księgowa daje pewność rozwikłania trudnych sytuacji, możliwość dopasowania wielu wątpliwych kwestii do obowiązujących przepisów lub wymagań lokalnych urzędów. Ponadto, wielu przedsiębiorców ceni sobie natychmiastową reakcję księgowych na złożone problemy czy koncepcje prowadzenia firmy. Stacjonarna księgowa pozostaje do dyspozycji niemal na zawołanie. Oczywiście internetowe biura rachunkowe są równie dyspozycyjne, ale zdaniem wielu przedsiębiorców nie ma to jak kontakt z żywym człowiekiem.

Po drugie: Doradztwo

W czasach powszechnej materializacji, konsumpcji, multizadaniowości, specjalizacji w kilku dziedzinach nie wystarczy być tylko księgową. Od tego zawodu, jak od wielu innych, od dawna oczekuje się dużo więcej. Dobry księgowy powinien mieć szeroką wiedzę w zakresie dotacji unijnych, faktoringu, podatków, leasingu, a nawet HR. Powinien również biegle wykorzystywać nowoczesne technologie, chociażby przy archiwizowaniu danych czy elektronicznym obiegu dokumentów.

Po trzecie: Tajemnica zawodowa

Właściciele MŚP cenią sobie dyskrecję, choć obowiązek zachowania poufności nie wynika bezpośrednio z przepisów prawa. Zachowanie dyskrecji przez księgowych wiąże się raczej z samą etyką zawodu. Niewyobrażalne jest powierzenie dokumentów osobie nietaktownej i lubiącej plotki.

Po czwarte: Identyfikacja z firmą

Oddana księgowa powinna mieć świadomość działania na korzyść firmy oraz identyfikowania się z nią. W sytuacjach wprowadzenia korzystnych zmiany w przepisach prawa powinna niezwłocznie informować o tym przedsiębiorcę.

Po piąte: Cena i zakres usług

Zdecydowana większość przedsiębiorców zwraca uwagę na koszty usług rachunkowych. W przypadku tradycyjnych biur rozliczania przychodów i rozchodów opłatę stanowi ryczałt, który niezależnie od ilości dokumentów, liczby pracowników, statusu firmy itp. oscyluje w przedziale od kilkuset złotych do kilku tysięcy. Internetowe biura rachunkowe oferują najczęściej pakiety usług gdzie nadrzędne znaczenie mają powyższe elementy. Przykładowo spółka cywilna posiadająca 2 właścicieli i 5 pracowników, wystawiająca miesięcznie 200 faktur poniesie koszty rozliczania rachunków w wysokości ponad 430 zł plus VAT. Tymczasem jednoosobowa firma z 2 pracownikami i liczbą 30 faktur miesięcznie wyda na księgowość on-line 127 zł plus VAT.

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!