I love grain | Co kupi膰 by lepiej spa膰?

Co kupi膰 by lepiej spa膰?

Justyna Borska

Sen jest stanem, kt贸ry pozwala naszemu cia艂u i umys艂owi odpocz膮膰 i zregenerowa膰. Zdrowy sen pomaga nam zachowa膰 zdrowie, poniewa偶 wypocz臋ty organizm skuteczniej broni nas przed rozmaitymi chorobami. Bez wystarczaj膮cej ilo艣ci snu ani nasz m贸zg, ani cia艂o - nie mo偶e prawid艂owo funkcjonowa膰. Spada nasza si艂a, wydolno艣膰, zdolno艣膰 do koncentracji, jasnego my艣lenia, a tak偶e odporno艣膰.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Naukowo o 艣nie

Wewn臋trzny 鈥瀦egar biologiczny鈥 cz艂owieka reguluje cykl snu. Kontroluje kiedy czujemy si臋 zm臋czeni i gotowi do spania lub rze艣cy i czujni. Ten zegar dzia艂a w cyklu 24-godzinnym zwanym rytmem dobowym. Po przebudzeniu si臋 ze snu rano – z up艂ywem czasu jeste艣my coraz bardziej zm臋czeni w ci膮gu dnia. Te uczucia osi膮gaj膮 szczyt wieczorem i nasz organizm potrzebuje znowu swojej dawki snu. Tak by艂o kiedy艣 i tak powinno by膰 nadal, niestety ze wzgl臋du na wiele bod藕c贸w jakie otrzymujemy z zewn膮trz, nadmiar sztucznego 艣wiat艂a, szczeg贸lnie niebieskiego zaburza nasz dobowy rytm.

Pop臋d snu – znany r贸wnie偶 jako homeostaza snu i czuwania – mo偶e by膰 powi膮zany z adenozyn膮, zwi膮zkiem organicznym wytwarzanym w m贸zgu. Poziom adenozyny wzrasta w ci膮gu dnia, gdy stajemy si臋 bardziej zm臋czeni, a nast臋pnie organizm rozk艂ada ten zwi膮zek podczas snu.

Na nasz rytm dobowy wp艂ywa tak偶e 艣wiat艂o. M贸zg zawiera specjalny obszar kom贸rek nerwowych zwany podwzg贸rzem i skupisko kom贸rek w podwzg贸rzu, kt贸re przetwarza sygna艂y, gdy oczy s膮 wystawione na naturalne lub sztuczne 艣wiat艂o. Te sygna艂y pomagaj膮 m贸zgowi okre艣li膰, czy jest dzie艅, czy noc. To dlatego gdy wieczorem zanika naturalne 艣wiat艂o, organizm uwalnia melatonin臋, hormon wywo艂uj膮cy senno艣膰. Uwalnia go wtedy, kiedy dajemy mu tak膮 mo偶liwo艣膰, czyli nie siedzimy do p贸偶na przy 艣wietle, a co gorsza np. przy komputerze, telefonie lub innym ekranie. 

殴le zaplanowany harmonogram pracy, codzienne stresory, niesprzyjaj膮ce warunki w sypialni i r贸偶ne schorzenia mog膮 uniemo偶liwi膰 nam wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 oraz jako艣膰 snu. Ale na szcz臋艣cie – na wiele czynnik贸w mamy realny wp艂yw i mo偶emy sprawi膰, by nasz sen by艂 po prostu lepszy!

Zacznij od diety

M贸wi艂y艣my o tym ju偶 niejednokrotnie, a na naszym Instagramie mo偶ecie znale藕膰 nawet zapisane live鈥檡, w kt贸rych Justyna rozmawia艂a z rozmaitymi specjalistami na temat powi膮za艅 mi臋dzy snem a diet膮. Dieta uboga w b艂onnik i bogata w t艂uszcze nasycone mo偶e mie膰 negatywny wp艂yw na nasz organizm, zmniejszaj膮c ilo艣膰 g艂臋bokiego snu w nocy. Z kolei jedzenie zbyt du偶ej ilo艣ci cukru mo偶e skutkowa膰 cz臋stszymi pobudkami i wizytami w kuchni o p贸艂nocy. 

Z drugiej strony, zdrowa, zbilansowana dieta, bogata w b艂onnik i uboga w cukry, mo偶e pomaga szybciej odp艂yn膮膰 i zapewni膰 nawet dwie dodatkowe godziny snu w tygodniu. Dlatego, aby zapewni膰 sobie jak najlepszy sen, starajmy si臋 je艣膰 przede wszystkim nieprzetworzone produkty, nie objada膰 si臋 na noc i w miar臋 mo偶liwo艣ci stosowa膰 post. W dziale Ksi膮偶ki znajdziecie wiele doskona艂ych pozycji na temat diety – pomocnych nie tylko pod k膮tem snu ale te偶 pod k膮tem wielu chor贸b oraz og贸lnej odporno艣ci. To naszym zdaniem – lektura absolutnie obowi膮zkowa dla ka偶dego, kto chce 艣wiadomie kontrolowa膰 sw贸j organizm i zapewni膰 sobie wysokiej jako艣ci sen. 

Oddychaj

Na ten temat pisa艂y艣my ju偶 tutaj a na naszym Instagramie znajdziecie naprawd臋 ciekawe rozmowy z Patrickiem McKeownem, autorem ksi膮偶ki 鈥瀙rzewaga Tlenowa鈥 o oddychaniu. 

艢wiadome oddychanie to czynno艣膰, kt贸ra jest jednym z najwa偶niejszych czynnik贸w, wp艂ywaj膮cych na nasze zdrowie, samopoczucie i funkcjonowanie. To jednocze艣nie proces, kt贸ry traktujemy 鈥瀙o macoszemu鈥. Nie po艣wi臋camy mu uwagi i nie zastanawiamy si臋 nad tym jak oddycha膰 lepiej. A szkoda – bo wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa oddycha nieprawid艂owo鈥

Z艂e nawyki oddechowe prowadz膮 nie tylko do dolegliwo艣ci zwi膮zanych z samym uk艂adem oddechowym – takich jak astma, lecz r贸wnie偶 do chor贸b serca, oty艂o艣ci, przewlek艂ego zm臋czenia, bezsenno艣ci i innych problem贸w ze snem, a co za tym idzie apatii i braku koncentracji. Mo偶e nam si臋 to wyda膰 nieprawdopodobne, ale jest to potwierdzone wieloma badaniami, i偶 tak z pozoru oczywista czynno艣膰 jak oddychanie, ma wp艂yw na ka偶d膮 cz臋艣膰 naszego cia艂a i ka偶d膮 kom贸rk臋. 

Je艣li chcecie nauczy膰 si臋 oddycha膰 efektywnie – polecamy Wam KSI膭呕K臉 鈥濼lenowa przewaga鈥, z kt贸rej dowiecie si臋 naprawd臋 bardzo wiele na temat 艣wiadomego oddychania i jego wp艂ywu na sen oraz codziennie funkcjonowanie. Zajrzyjcie tak偶e na nasz Instagram, gdzie w wywiadzie z Patrickiem – Justyna prezentuje 膰wiczenia oddechowe Buteyko.

A je艣li jeste艣cie ju偶 po lekturze ksi膮偶ki lub widzieli艣cie nasze live鈥檡 – si臋gnijcie po ta艣my MYOTAPE – dla doros艂ych lub dla dzieci, dzi臋ki kt贸rym b臋dziecie oddycha膰 w nocy przez nos. Praktyka oddechu przez nos powoduje, i偶 budzimy si臋 bardziej wypocz臋ci, jeste艣my odporniejsi na infekcje ale r贸wnie偶 dzi臋ki temu mo偶emy unikn膮膰 wielu powa偶nych i chronicznych schorze艅.

Wycisz si臋…

Niezwykle wa偶nym aspektem dobrego snu jest unikanie ekspozycji na 艣wiat艂o bia艂e i niebieskie. Je偶eli mamy nawyk korzystania z komputera, tabletu czy smartfona do p贸藕nych godzin wieczornych 鈥 nie powinni艣my by膰 zdziwieni, 偶e mimo zm臋czenia sen nie chce przyj艣膰. Ekspozycja na intensywne 艣wiat艂o barwy bia艂ej i niebieskiej wp艂ywa na nasz m贸zg pobudzaj膮co. Taka barwa 艣wiat艂a w naszym umy艣le jest przypisana porze dnia. A w dzie艅 鈥 wiadomo 鈥 dzia艂amy, nie 艣pimy. Zatem zamiast korzysta膰 przed snem z urz膮dze艅 elektronicznych powinni艣my zapali膰 艣wiec臋 lub w艂膮czy膰 lampk臋 nocn膮 o ciep艂ej barwie 艣wiat艂a, kt贸ra pozwoli nam si臋 zrelaksowa膰 i da sygna艂 cia艂u, 偶e powoli zbli偶amy si臋 do fazy snu. Mo偶na si臋 te偶 wspom贸c czytaniem ksi膮偶ki, co r贸wnie偶 wyciszy i uspokoi umys艂. 

My polecamy odrobin臋 relaksu z OPASK膭 do relaksacji I Love Grain, kt贸ra ca艂kowicie zakrywa nie tylko same oczy i oczodo艂y, ale tak偶e cz臋艣ciowo powierzchni臋 czo艂a, zatok nosowych i policzk贸w. To powoduje, i偶 艣wiat艂o nie dostaje si臋 do oczu, pozwalaj膮c tym samym na pe艂ne wyciszenie, relaks i regeneracje. Dzi臋ki ca艂kowitemu brakowi dost臋pu 艣wiat艂a do naszych oczu, zwi臋ksza si臋 wydzielanie melatoniny, dlatego czujemy si臋 bardziej wypocz臋ci i wyspani. 

Nie 艣pijcie nigdy z telefonem przy 艂贸偶ku, a ju偶 na pewno nie z w艂膮czonym. Je艣li nie macie mo偶liwo艣ci zaciemnienia ca艂kowicie pomieszczenia, w kt贸rym 艣picie – mo偶ecie wybra膰 opaske por贸偶k膮 I Love Grain, kt贸rej idealny kszta艂t ca艂kowicie blokuje dost臋p do 艣wiat艂a. A dzi臋ki gumce i 艣wietnemu dopasowaniu si臋 do kszta艂t贸w twarzy – nie przesuwa si臋 podczas snu czy w podr贸偶y. Aby poziom melatoniny wzrasta艂 w nocy konieczne jest to, aby zminimalizowa膰 dost臋p 艣wiat艂a, tak偶e praktyka snu w opasce lub te偶 w zaciemnionym pomieszczeniu pomo偶e Wam realnie wp艂yn膮膰 na jako艣膰 snu. 

Dobra PODUSZKA to najlepszy przyjaciel snu

Pisa艂y艣my o tym ju偶 tutaj, jednak warto ten temat przypomnie膰! Kiedy szukamy nowej poduszki zazwyczaj kierujemy si臋 do pierwszego lepszego sklepu z tekstyliami i kupujemy 鈥 po prostu poduszk臋. Jak膮kolwiek, ewentualnie – dla alergik贸w – je艣li nale偶ymy do tej grupy.  Tymczasem wyb贸r poduszki absolutnie nie powinien by膰 przypadkowy! Nieodpowiednio dobrana mo偶e spowodowa膰, 偶e obudzimy si臋 z b贸lem g艂owy, zesztywnia艂ym karkiem, a nawet wysypk膮. Natomiast poduszka idealna sprawi, 偶e nasz wypoczynek b臋dzie efektywny, a przede wszystkim zdrowy.

Naszym zdaniem (i Waszym okazuje si臋 r贸wnie偶 – bo pokochali艣cie poduszki z 艂uskami) – najlepszym wyborem b臋d膮 oczywi艣cie poduszki ca艂kowicie naturalne wi臋c z naturalnym wype艂nieniem. S膮 doskona艂膮 alternatyw膮 dla poduszek o syntetycznym sk艂adzie. Jaka jest ich przewaga? Poduszki wype艂nione ziarnami nie uczulaj膮, nie powoduj膮 podra偶nie艅 sk贸ry. S膮 ca艂kowicie naturalne 鈥 od poszewki po wype艂nienie. Przepuszczaj膮 powietrze i nie powoduj膮 pocenia. Neutralizuj膮 szkodliwe promieniowanie. Ponad to s膮 ekologiczne, bezpieczne dla 艣rodowiska oraz nie wymagaj膮 utylizacji. Jednak przede wszystkim doskonale dbaj膮 o nasze zdrowie i dobry sen. Dzi臋ki temu, 偶e 艂uski s膮 plastyczne, idealnie dopasowuj膮 si臋 do naszych kszta艂t贸w, do ka偶dego z nas indywidualnie. Ich grubo艣膰 mo偶na samodzielnie regulowa膰, tak aby by艂y wygodne dla ka偶dego z nas. Poduszki dopasowuj膮 si臋 do naszego karku i g艂owy, podpieraj膮 je a tym samym powoduj膮 pe艂ne odpr臋偶enie tych obszar贸w. Pami臋tajmy zatem, i偶 nie sam dob贸r rodzaju 艂uski jest najwa偶niejszy, ale przede wszystkim sen na 艂uskach. Je艣li chodzi o r贸偶nic臋 we w艂a艣ciwo艣ciach 艂usek, mo偶ecie je pozna膰 tutaj.

Ko艂dra te偶 jest wa偶na!

Dobra ko艂dra to bardzo wa偶na cz臋艣膰 sk艂adowa zdrowego, spokojnego i komfortowego snu, jednak cz臋sto wyb贸r idealnej ko艂dry nie jest wcale taki 艂atwy. W I Love Grain stawiamy oczywi艣cie na naturalne ko艂dry z g臋siego puchu, jedwabiu, lnu, konopii czy bawe艂ny.


PRZECZYTAJ TAK呕E: JAK DOBRA膯 KO艁DR臉?


Je艣li potrzebujesz dodatkowego wsparcia鈥

Postaw na wa艂ek! Ka偶dy wa艂ek mo偶e mie膰 r贸偶ne zastosowania w zale偶no艣ci od jego kszta艂tu i wielko艣ci. Ich g艂贸wne funkcje to u艂atwienie relaksu, odpowiednie podparcie w trakcie snu, szczeg贸lnie u os贸b maj膮cych problemy z miednic膮 i tych kt贸re 艣pi膮 na boku. Podczas praktyki jogi wa艂k贸w u偶ywa si臋 do z艂agodzenia r贸偶nych pozycji i pomoc w otwarciu cia艂a. Mniejsze wa艂ki idealnie podpieraj膮 g艂ow臋, dzi臋ki czemu nasz wypoczynek i relaks jest pe艂nowarto艣ciowy. 艢wietnie sprawdzaj膮 si臋 r贸wnie偶 do czytania i relaksacji, poniewa偶 idealnie podpieraj膮 g艂ow臋 co powoduje 艂atwiejsze rozlu藕nienie mi臋艣ni karku i ramion. Poza tym wa艂ki pi臋knie prezentuj膮 si臋 na 艂贸偶ku czy kanapie, tak偶e dodatkowym ich atutem jest element dekoracyjny.

A mo偶e k膮piel?

Dla wielu os贸b wieczorna k膮piel to rytua艂, kt贸ry u艂atwia odpr臋偶enie si臋 po ca艂ym dniu i zapewnia dobry sen. Zalety ciep艂ej k膮pieli zauwa偶yli tak偶e naukowcy, kt贸rzy – na podstawie analizy ponad 5 tys. badanych – wyliczyli, 偶e taka k膮piel mo偶e skr贸ci膰 czas zasypiania przeci臋tnie o 10 minut, a w dodatku poprawi膰 wydajno艣膰 snu oraz jego subiektywn膮 jako艣膰. Je艣li komu艣 s艂u偶y ciep艂a k膮piel warto j膮 stosowa膰. 

Doskona艂ym jej uzupe艂nieniem s膮 naturalne sole na bazie soli kamiennej, chlorku magnezu oraz zi贸艂. Chlorek magnezu – ma imponuj膮c膮 szybko艣膰 wch艂aniania i jest najlepsz膮 form膮 magnezu do detoksykacji kom贸rek i tkanek. Bogata w minera艂y oraz pierwiastki 艣ladowe s贸l wnika g艂臋boko w pory sk贸ry, oczyszczaj膮c je. Dzia艂a przy tym odpr臋偶aj膮co oraz regeneruj膮co – co wspomagane jest naturalnymi zio艂ami takimi jak lawenda, rozmaryn czy ja艣min, kt贸re dzia艂aj膮 jak najlepsza na 艣wiecie aromaterapia.聽

K膮piel z naszymi solami to nie tylko lepszy sen, ale tak偶e niesamowite odpr臋偶enie po ci臋偶kim dniu! Ja osobi艣cie u偶ywam ich pod prysznicem, gdy偶 nie toleruj臋 dobrze gor膮cej k膮pieli w wannie. Uwielbiam je tak偶e do stosowanie wieczorem do k膮pieli st贸p. Jednym z moich rytua艂贸w jest codzienna k膮piel st贸p przy u偶yciu soli I Love Grain. To idealne zako艅czenie dnia, pomaga zasn膮膰 i wyciszy膰 si臋, ale przede wszystkim zapewni odpowiedni膮 ilo艣膰 magnezu. 

A skoro ju偶 jeste艣my przy aromaterapii…

Aromaterapia jest uznawana za alternatywny spos贸b leczenia bezsenno艣ci, element wspieraj膮cy kuracj臋 zaburze艅 snu ale r贸wnie偶 ma zastosowanie w leczeniu wielu innych schorze艅. Je艣li bezsenno艣膰 to efekt zaburze艅 fizjologicznych – stosowanie okre艣lonych zapach贸w warto potraktowa膰 jako spos贸b na rozlu藕nienie i uspokojenie.

Zio艂a i inne ro艣liny, kt贸re wykorzystywane s膮 w leczeniu bezsenno艣ci to mi臋dzy innymi: lawenda, rumianek, majeranek, dziurawiec, hiacynt, rozmaryn, bylica, bergamotka, dzika r贸偶a, paczula, a tak偶e drzewo sanda艂owe.  Wi臋kszo艣膰 z nich ma w艂a艣ciwo艣ci relaksuj膮ce, wyciszaj膮ce oraz uspokajaj膮ce. 

W ofercie I Love Grain mo偶ecie znale藕膰 r贸偶ne zio艂a, kt贸re warto doda膰 do opaski, termoforu lub poduszki I Love Grain. Cudownym sposobem wykorzystuj膮cym aromaterapi臋 jest tak偶e olejek w postaci wygodnego roll on, kt贸ry sprowadzamy dla Was z Majorki, a kt贸ry pokochali艣cie dok艂adnie tak samo jak my!  Sk艂adniki olejku maj膮 dzia艂anie wyciszaj膮ce, uspakajaj膮ce i relaksuj膮ce.  Mo偶na go u偶ywa膰 nak艂adaj膮c na swoje punktach pulsacyjne na ciele lub te偶 po prostu wdychaj膮c jego aromat. 

A jako dodatkowe wsparcie polecamy herbat臋 I Love Grain – czyli nasz膮 specjaln膮, autorsk膮 mieszank臋 zi贸艂, kt贸ra nie zawiera kofeiny. Zio艂a zastosowane w mieszance pochodz膮 z organicznej uprawy, a herbata zapakowana jest w ekologiczne, papierowe pude艂eczko, kt贸re p贸偶niej mo偶na wykorzysta膰 jako doniczk臋. Zio艂a przepi臋knie pachn膮, a ich w艂a艣ciwo艣ci dzia艂aj膮 idealnie w przypadku problem贸w z zasypianiem oraz bezsenno艣ci膮.

Zdrowy sen to jedna z najwa偶niejszych kwestii w naszej codzienno艣ci. Opr贸cz pracy, w kt贸rej sp臋dzamy mn贸stwo czasu – kolejn膮 rzecz膮 na kt贸r膮 po艣wi臋camy najwi臋cej czasu jest w艂a艣nie SEN. A poniewa偶 to w艂a艣nie od snu zale偶y nasza efektywno艣膰, odporno艣膰 i zdrowie – warto zadba膰 o to, by by艂 dobry i przyjemny. 

Z I Love Grain – taki w艂a艣nie b臋dzie. Spr贸bujecie?

***

Justyna Borska

Ekonomista, Rzeczoznawca Maj膮tkowy, przedsi臋biorca, przez wiele lat zwi膮zana ze sprzeda偶膮 w r贸偶nych bran偶ach – FMCG, rynek nieruchomo艣ci, Fundusze Unijne. Od 2016 roku wsp贸艂w艂a艣cicielka marki I Love Grain, tworz膮cej naturalne produkty do wypoczynku i relaksu wype艂nione zio艂ami, ziarnami i zbo偶ami. Po wieloletniej chorobie i diagnozach stwardnienia rozsianego i neuroboreliozy pasjonatka  zdrowego stylu 偶ycia, stara si臋 dzieli膰 swoj膮 histori膮 i przekazywa膰 wszelk膮 mo偶liwa wiedz臋 w jaki spos贸b zadba膰 o swoje zdrowie lub jej poprawi膰. Autorka bloga I Love Grain.  Coach oddechu wed艂ug metody Buteyko. Laureatka XI edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close