Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Co kupić, by lepiej spać?

Co kupić, by lepiej spać?

I love grain
I love grain

 

 

Sen jest stanem, który pozwala naszemu ciału i umysłowi odpocząć i zregenerować. Zdrowy sen pomaga nam zachować zdrowie, ponieważ wypoczęty organizm skuteczniej broni nas przed rozmaitymi chorobami. Bez wystarczającej ilości snu ani nasz mózg, ani ciało – nie może prawidłowo funkcjonować. Spada nasza siła, wydolność, zdolność do koncentracji, jasnego myślenia, a także odporność.

Naukowo o śnie

Wewnętrzny „zegar biologiczny” człowieka reguluje cykl snu. Kontroluje kiedy czujemy się zmęczeni i gotowi do spania lub rześcy i czujni. Ten zegar działa w cyklu 24-godzinnym zwanym rytmem dobowym. Po przebudzeniu się ze snu rano – z upływem czasu jesteśmy coraz bardziej zmęczeni w ciągu dnia. Te uczucia osiągają szczyt wieczorem i nasz organizm potrzebuje znowu swojej dawki snu. Tak było kiedyś i tak powinno być nadal, niestety ze względu na wiele bodźców jakie otrzymujemy z zewnątrz, nadmiar sztucznego światła, szczególnie niebieskiego zaburza nasz dobowy rytm.

Popęd snu – znany również jako homeostaza snu i czuwania – może być powiązany z adenozyną, związkiem organicznym wytwarzanym w mózgu. Poziom adenozyny wzrasta w ciągu dnia, gdy stajemy się bardziej zmęczeni, a następnie organizm rozkłada ten związek podczas snu.

Na nasz rytm dobowy wpływa także światło. Mózg zawiera specjalny obszar komórek nerwowych zwany podwzgórzem i skupisko komórek w podwzgórzu, które przetwarza sygnały, gdy oczy są wystawione na naturalne lub sztuczne światło. Te sygnały pomagają mózgowi określić, czy jest dzień, czy noc. To dlatego gdy wieczorem zanika naturalne światło, organizm uwalnia melatoninę, hormon wywołujący senność. Uwalnia go wtedy, kiedy dajemy mu taką możliwość, czyli nie siedzimy do póżna przy świetle, a co gorsza np. przy komputerze, telefonie lub innym ekranie. 

Źle zaplanowany harmonogram pracy, codzienne stresory, niesprzyjające warunki w sypialni i różne schorzenia mogą uniemożliwić nam wystarczającą ilość oraz jakość snu. Ale na szczęście – na wiele czynników mamy realny wpływ i możemy sprawić, by nasz sen był po prostu lepszy!

Zacznij od diety

Mówiłyśmy o tym już niejednokrotnie, a na naszym Instagramie możecie znaleźć nawet zapisane live’y, w których Justyna rozmawiała z rozmaitymi specjalistami na temat powiązań między snem a dietą. Dieta uboga w błonnik i bogata w tłuszcze nasycone może mieć negatywny wpływ na nasz organizm, zmniejszając ilość głębokiego snu w nocy. Z kolei jedzenie zbyt dużej ilości cukru może skutkować częstszymi pobudkami i wizytami w kuchni o północy. 

Z drugiej strony, zdrowa, zbilansowana dieta, bogata w błonnik i uboga w cukry, może pomaga szybciej odpłynąć i zapewnić nawet dwie dodatkowe godziny snu w tygodniu. Dlatego, aby zapewnić sobie jak najlepszy sen, starajmy się jeść przede wszystkim nieprzetworzone produkty, nie objadać się na noc i w miarę możliwości stosować post. W dziale Książki znajdziecie wiele doskonałych pozycji na temat diety – pomocnych nie tylko pod kątem snu ale też pod kątem wielu chorób oraz ogólnej odporności. To naszym zdaniem – lektura absolutnie obowiązkowa dla każdego, kto chce świadomie kontrolować swój organizm i zapewnić sobie wysokiej jakości sen. 

Oddychaj

Na ten temat pisałyśmy już tutaj a na naszym Instagramie znajdziecie naprawdę ciekawe rozmowy z Patrickiem McKeownem, autorem książki „przewaga Tlenowa” o oddychaniu. 

Świadome oddychanie to czynność, która jest jednym z najważniejszych czynników, wpływających na nasze zdrowie, samopoczucie i funkcjonowanie. To jednocześnie proces, który traktujemy „po macoszemu”. Nie poświęcamy mu uwagi i nie zastanawiamy się nad tym jak oddychać lepiej. A szkoda – bo większość społeczeństwa oddycha nieprawidłowo…

Złe nawyki oddechowe prowadzą nie tylko do dolegliwości związanych z samym układem oddechowym – takich jak astma, lecz również do chorób serca, otyłości, przewlekłego zmęczenia, bezsenności i innych problemów ze snem, a co za tym idzie apatii i braku koncentracji. Może nam się to wydać nieprawdopodobne, ale jest to potwierdzone wieloma badaniami, iż tak z pozoru oczywista czynność jak oddychanie, ma wpływ na każdą część naszego ciała i każdą komórkę. 

Jeśli chcecie nauczyć się oddychać efektywnie – polecamy Wam KSIĄŻKĘ „Tlenowa przewaga”, z której dowiecie się naprawdę bardzo wiele na temat świadomego oddychania i jego wpływu na sen oraz codziennie funkcjonowanie. Zajrzyjcie także na nasz Instagram, gdzie w wywiadzie z Patrickiem – Justyna prezentuje ćwiczenia oddechowe Buteyko.

A jeśli jesteście już po lekturze książki lub widzieliście nasze live’y – sięgnijcie po taśmy MYOTAPE – dla dorosłych lub dla dzieci, dzięki którym będziecie oddychać w nocy przez nos. Praktyka oddechu przez nos powoduje, iż budzimy się bardziej wypoczęci, jesteśmy odporniejsi na infekcje ale również dzięki temu możemy uniknąć wielu poważnych i chronicznych schorzeń.

Wycisz się…

Niezwykle ważnym aspektem dobrego snu jest unikanie ekspozycji na światło białe i niebieskie. Jeżeli mamy nawyk korzystania z komputera, tabletu czy smartfona do późnych godzin wieczornych – nie powinniśmy być zdziwieni, że mimo zmęczenia sen nie chce przyjść. Ekspozycja na intensywne światło barwy białej i niebieskiej wpływa na nasz mózg pobudzająco. Taka barwa światła w naszym umyśle jest przypisana porze dnia. A w dzień – wiadomo – działamy, nie śpimy. Zatem zamiast korzystać przed snem z urządzeń elektronicznych powinniśmy zapalić świecę lub włączyć lampkę nocną o ciepłej barwie światła, która pozwoli nam się zrelaksować i da sygnał ciału, że powoli zbliżamy się do fazy snu. Można się też wspomóc czytaniem książki, co również wyciszy i uspokoi umysł. 

My polecamy odrobinę relaksu z OPASKĄ do relaksacji I Love Grain, która całkowicie zakrywa nie tylko same oczy i oczodoły, ale także częściowo powierzchnię czoła, zatok nosowych i policzków. To powoduje, iż światło nie dostaje się do oczu, pozwalając tym samym na pełne wyciszenie, relaks i regeneracje. Dzięki całkowitemu brakowi dostępu światła do naszych oczu, zwiększa się wydzielanie melatoniny, dlatego czujemy się bardziej wypoczęci i wyspani. 

Nie śpijcie nigdy z telefonem przy łóżku, a już na pewno nie z włączonym. Jeśli nie macie możliwości zaciemnienia całkowicie pomieszczenia, w którym śpicie – możecie wybrać opaske poróżką I Love Grain, której idealny kształt całkowicie blokuje dostęp do światła. A dzięki gumce i świetnemu dopasowaniu się do kształtów twarzy – nie przesuwa się podczas snu czy w podróży. Aby poziom melatoniny wzrastał w nocy konieczne jest to, aby zminimalizować dostęp światła, także praktyka snu w opasce lub też w zaciemnionym pomieszczeniu pomoże Wam realnie wpłynąć na jakość snu. 


PRZECZYTAJ TAKŻE: ILE GODZIN SNU POTRZEBA, ŻEBY OBUDZIĆ SIĘ WYPOCZĘTYM? POZNAJ PRZEPIS NA DOBRY SEN


Dobra PODUSZKA to najlepszy przyjaciel snu

Pisałyśmy o tym już tutaj, jednak warto ten temat przypomnieć! Kiedy szukamy nowej poduszki zazwyczaj kierujemy się do pierwszego lepszego sklepu z tekstyliami i kupujemy … po prostu poduszkę. Jakąkolwiek, ewentualnie – dla alergików – jeśli należymy do tej grupy.  Tymczasem wybór poduszki absolutnie nie powinien być przypadkowy! Nieodpowiednio dobrana może spowodować, że obudzimy się z bólem głowy, zesztywniałym karkiem, a nawet wysypką. Natomiast poduszka idealna sprawi, że nasz wypoczynek będzie efektywny, a przede wszystkim zdrowy.

Naszym zdaniem (i Waszym okazuje się również – bo pokochaliście poduszki z łuskami) – najlepszym wyborem będą oczywiście poduszki całkowicie naturalne więc z naturalnym wypełnieniem. Są doskonałą alternatywą dla poduszek o syntetycznym składzie. Jaka jest ich przewaga? Poduszki wypełnione ziarnami nie uczulają, nie powodują podrażnień skóry. Są całkowicie naturalne – od poszewki po wypełnienie. Przepuszczają powietrze i nie powodują pocenia. Neutralizują szkodliwe promieniowanie. Ponad to są ekologiczne, bezpieczne dla środowiska oraz nie wymagają utylizacji. Jednak przede wszystkim doskonale dbają o nasze zdrowie i dobry sen. Dzięki temu, że łuski są plastyczne, idealnie dopasowują się do naszych kształtów, do każdego z nas indywidualnie. Ich grubość można samodzielnie regulować, tak aby były wygodne dla każdego z nas. Poduszki dopasowują się do naszego karku i głowy, podpierają je a tym samym powodują pełne odprężenie tych obszarów. Pamiętajmy zatem, iż nie sam dobór rodzaju łuski jest najważniejszy, ale przede wszystkim sen na łuskach. Jeśli chodzi o różnicę we właściwościach łusek, możecie je poznać tutaj.

Kołdra też jest ważna!

Dobra kołdra to bardzo ważna część składowa zdrowego, spokojnego i komfortowego snu, jednak często wybór idealnej kołdry nie jest wcale taki łatwy. W I Love Grain stawiamy oczywiście na naturalne kołdry z gęsiego puchu, jedwabiu, lnu, konopii czy bawełny.


PRZECZYTAJ TAKŻE: JAK DOBRAĆ KOŁDRĘ?


Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia…

Postaw na wałek! Każdy wałek może mieć różne zastosowania w zależności od jego kształtu i wielkości. Ich główne funkcje to ułatwienie relaksu, odpowiednie podparcie w trakcie snu, szczególnie u osób mających problemy z miednicą i tych które śpią na boku. Podczas praktyki jogi wałków używa się do złagodzenia różnych pozycji i pomoc w otwarciu ciała. Mniejsze wałki idealnie podpierają głowę, dzięki czemu nasz wypoczynek i relaks jest pełnowartościowy. Świetnie sprawdzają się również do czytania i relaksacji, ponieważ idealnie podpierają głowę co powoduje łatwiejsze rozluźnienie mięśni karku i ramion. Poza tym wałki pięknie prezentują się na łóżku czy kanapie, także dodatkowym ich atutem jest element dekoracyjny.

A może kąpiel?

Dla wielu osób wieczorna kąpiel to rytuał, który ułatwia odprężenie się po całym dniu i zapewnia dobry sen. Zalety ciepłej kąpieli zauważyli także naukowcy, którzy – na podstawie analizy ponad 5 tys. badanych – wyliczyli, że taka kąpiel może skrócić czas zasypiania przeciętnie o 10 minut, a w dodatku poprawić wydajność snu oraz jego subiektywną jakość. Jeśli komuś służy ciepła kąpiel warto ją stosować. 

Doskonałym jej uzupełnieniem są naturalne sole na bazie soli kamiennej, chlorku magnezu oraz ziół. Chlorek magnezu – ma imponującą szybkość wchłaniania i jest najlepszą formą magnezu do detoksykacji komórek i tkanek. Bogata w minerały oraz pierwiastki śladowe sól wnika głęboko w pory skóry, oczyszczając je. Działa przy tym odprężająco oraz regenerująco – co wspomagane jest naturalnymi ziołami takimi jak lawenda, rozmaryn czy jaśmin, które działają jak najlepsza na świecie aromaterapia. 

Kąpiel z naszymi solami to nie tylko lepszy sen, ale także niesamowite odprężenie po ciężkim dniu! Ja osobiście używam ich pod prysznicem, gdyż nie toleruję dobrze gorącej kąpieli w wannie. Uwielbiam je także do stosowanie wieczorem do kąpieli stóp. Jednym z moich rytuałów jest codzienna kąpiel stóp przy użyciu soli I Love Grain. To idealne zakończenie dnia, pomaga zasnąć i wyciszyć się, ale przede wszystkim zapewni odpowiednią ilość magnezu. 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez I Love Grain (@ilovegrainshop)


A skoro już jesteśmy przy aromaterapii…

Aromaterapia jest uznawana za alternatywny sposób leczenia bezsenności, element wspierający kurację zaburzeń snu ale również ma zastosowanie w leczeniu wielu innych schorzeń. Jeśli bezsenność to efekt zaburzeń fizjologicznych – stosowanie określonych zapachów warto potraktować jako sposób na rozluźnienie i uspokojenie.

Zioła i inne rośliny, które wykorzystywane są w leczeniu bezsenności to między innymi: lawenda, rumianek, majeranek, dziurawiec, hiacynt, rozmaryn, bylica, bergamotka, dzika róża, paczula, a także drzewo sandałowe.  Większość z nich ma właściwości relaksujące, wyciszające oraz uspokajające. 

W ofercie I Love Grain możecie znaleźć różne zioła, które warto dodać do opaski, termoforu lub poduszki I Love Grain. Cudownym sposobem wykorzystującym aromaterapię jest także olejek w postaci wygodnego roll on, który sprowadzamy dla Was z Majorki, a który pokochaliście dokładnie tak samo jak my!  Składniki olejku mają działanie wyciszające, uspakajające i relaksujące.  Można go używać nakładając na swoje punktach pulsacyjne na ciele lub też po prostu wdychając jego aromat. 

A jako dodatkowe wsparcie polecamy herbatę I Love Grain – czyli naszą specjalną, autorską mieszankę ziół, która nie zawiera kofeiny. Zioła zastosowane w mieszance pochodzą z organicznej uprawy, a herbata zapakowana jest w ekologiczne, papierowe pudełeczko, które póżniej można wykorzystać jako doniczkę. Zioła przepięknie pachną, a ich właściwości działają idealnie w przypadku problemów z zasypianiem oraz bezsennością.

Zdrowy sen to jedna z najważniejszych kwestii w naszej codzienności. Oprócz pracy, w której spędzamy mnóstwo czasu – kolejną rzeczą na którą poświęcamy najwięcej czasu jest właśnie SEN. A ponieważ to właśnie od snu zależy nasza efektywność, odporność i zdrowie – warto zadbać o to, by był dobry i przyjemny. 

Z I Love Grain – taki właśnie będzie. Spróbujecie?

***

Justyna Borska – Ekonomista, Rzeczoznawca Majątkowy, przedsiębiorca, przez wiele lat związana ze sprzedażą w różnych branżach – FMCG, rynek nieruchomości, Fundusze Unijne. Od 2016 roku współwłaścicielka marki I Love Grain, tworzącej naturalne produkty do wypoczynku i relaksu wypełnione ziołami, ziarnami i zbożami. Po wieloletniej chorobie i diagnozach stwardnienia rozsianego i neuroboreliozy pasjonatka  zdrowego stylu życia, stara się dzielić swoją historią i przekazywać wszelką możliwa wiedzę w jaki sposób zadbać o swoje zdrowie lub jej poprawić. Autorka bloga I Love Grain.  Coach oddechu według metody Buteyko. Laureatka XI edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close