Aby zdoby膰 i utrzyma膰 najlepszych pracownik贸w, potrzebna jest kultura organizacyjna, kt贸ra oparta jest na zrozumieniu potrzeb i ambicji dzisiejszych talent贸w. O rozwi膮zaniach, kt贸re pomagaj膮 j膮 stworzy膰 pisze Agnieszka Pocztowska, Dyrektor Generalna SBO w Krakowie, Shell Polska.

Co przyci膮ga i pomaga utrzyma膰 firmie najlepszych pracownik贸w?

Agnieszka Pocztowska, Shell Polska

Aby zdoby膰 i utrzyma膰 najlepszych pracownik贸w, potrzebna jest kultura organizacyjna, kt贸ra oparta jest na zrozumieniu potrzeb i ambicji dzisiejszych talent贸w. O rozwi膮zaniach, kt贸re pomagaj膮 j膮 stworzy膰 pisze Agnieszka Pocztowska, Dyrektor Generalna SBO w Krakowie, Shell Polska.

Rynek pracy w Polsce staje si臋 coraz bardziej wymagaj膮cy wobec pracodawc贸w.

Wed艂ug ostatnich bada艅 Eurostat bezrobocie w naszym kraju utrzymuje si臋 na poziomie 4,5%. Jest to najni偶szy wynik w historii metody BAEL, kt贸ra definiuje bezrobotnego nie tylko jako osob臋 zarejestrowan膮 w urz臋dzie, jak ma to miejsce w przypadku danych chocia偶by z GUS, ale r贸wnie偶 aktywnie poszukuj膮c膮 pracy, kt贸ra jest w stanie rozpocz膮膰 aktywno艣膰 zawodow膮 w niedalekiej przysz艂o艣ci.

Nie tylko wysokie zarobki

Przewiduje si臋, 偶e w 2018 roku bezrobocie r贸wnie偶 b臋dzie spada膰. Nadchodz膮ce miesi膮ce b臋d膮 okresem wzmo偶onej rywalizacji pracodawc贸w o pracownik贸w, kt贸rych wymagania聽i potrzeby stale rosn膮. Dla m艂odszych pokole艅 coraz wa偶niejszy staje si臋 work-life balance, rozwijanie w艂asnych zainteresowa艅 i pasji oraz mo偶liwo艣膰 realizacji cel贸w pozazawodowych. Nie bez znaczenia jest r贸wnie偶 misja firmy oraz warto艣ci, kt贸re ta reprezentuje. M艂odzi ludzie nie tylko chc膮 zarabia膰 w spos贸b, kt贸ry odpowiada ich ambicjom, uczy膰 si臋 i godzi膰 prac臋 z 偶yciem prywatnym, ale r贸wnie偶 zale偶y im na identyfikacji oraz wi臋zi emocjonalnej z miejscem pracy. Shell od lat tworzy, rozwija i udoskonala dobre praktyki, kt贸rych celem jest sprostanie rosn膮cym oczekiwaniom ludzi, kt贸rzy wsp贸lnie pracuj膮 na sukces firmy.

Co przyci膮ga i pomaga utrzyma膰 firmie najlepszych pracownik贸w

Rozw贸j i elastyczno艣膰 systemu pracy

Obecnie coraz wi臋kszego znaczenia nabiera elastyczno艣膰 systemu pracy. Shell, w zale偶no艣ci od stanowiska, oferuje r贸偶ne mo偶liwo艣ci, w tym prac臋 zdaln膮, elastyczne godziny pracy lub prac臋 w niepe艂nym wymiarze godzin czy te偶 鈥瀓ob sharing鈥. W przypadkach losowych otwieramy si臋 na potrzeby pracownika i cz臋sto tworzymy indywidulany plan pracy. Drugim wa偶nym aspektem jest rozw贸j, kt贸ry zapewniaj膮 szkolenia, programy mentoringowe, inspiruj膮ce wyk艂ady czy warsztaty nakierowane na tzw. resilience, czyli wsparcie umiej臋tno艣ci efektywnej organizacji pracy tak, aby ka偶dy pracownik bez problemu godzi艂 obowi膮zki zawodowe z 偶yciem prywatnym i skutecznie radzi艂 sobie ze stresem.

PRZECZYTAJ TAK呕E: Skuteczny przepis na Employer Branding? Najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawc贸w

Wygodne oraz inspiruj膮ce miejsce pracy

Powinni艣my r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e w miejscu pracy sp臋dzamy wi臋kszo艣膰 swojego czasu. Bardzo wa偶ne jest tworzenie nowoczesnych przestrzeni do pracy i odpoczynku z my艣l膮 o dobrym samopoczuciu i komforcie tych, kt贸rzy z nich korzystaj膮. Przyk艂adowo, projektuj膮c nowe biuro Shell Business Operations w Krakowie naszym celem by艂o zapewnienie pracownikom maksymalnego komfortu. Mamy wydzielone przestrzenie do spotka艅 i cichej pracy, szatnie z prysznicami, miejsca dla rower贸w czy restauracj臋.

Zadbali艣my r贸wnie偶 o dodatkowe udogodnienia, m.in.: dobrze nas艂onecznione i ciche wn臋trza, strefy relaksu i rozrywki oraz pokoje dla matek karmi膮cych. Ergonomicznie ukszta艂towana przestrze艅 biurowa daje mo偶liwo艣膰 zr贸偶nicowania codziennego rytmu pracy, m.in. poprzez regulowane biurka umo偶liwiaj膮ce prac臋 na stoj膮co, czy te偶 tzw. 鈥瀊ike chairs鈥 pozwalaj膮ce pozosta膰 鈥瀢 ruchu鈥 realizuj膮c codzienne zadania. Nasi pracownicy s膮 tak偶e autorami nazw budynk贸w i pomieszcze艅, brali udzia艂 w planowaniu i projektowaniu wystroju, np. wybierali kolor 艣cian, fototapety. Tego rodzaju praktyki buduj膮 zaanga偶owanie oraz wzmacniaj膮 wi臋藕 emocjonaln膮 z firm膮.

Polityka Diversity & Inclusion

Firmy, nie tylko te globalne, powinny r贸wnie偶 stale obserwowa膰 i pod膮偶a膰 za zmianami, dostosowywa膰 spos贸b dzia艂ania do warunk贸w oraz zwyczaj贸w kulturowych panuj膮cych w poszczeg贸lnych regionach. Nasze wieloletnie do艣wiadczenie potwierdza, 偶e r贸偶norodno艣膰 to si艂a, a konfrontacja odmiennych postaw i pogl膮d贸w pozwala na podejmowanie najbardziej trafnych i przemy艣lanych decyzji. Shell jest jedn膮 z pierwszych firm, kt贸ra ju偶 w latach 90. wprowadzi艂a polityk臋 Diversity & Inclusion, najpierw w USA, a nast臋pnie globalnie. Aktywnie dzia艂amy na rzecz r贸wnouprawnienia p艂ci, wspieramy osoby LGBT, zach臋camy do podejmowania pracy osoby niepe艂nosprawne, dbamy o r贸偶norodno艣膰 kulturow膮.

Potencja艂 kobiet

Obserwujemy zmiany, kt贸re zachodz膮 w biznesie i spo艂ecze艅stwie. Chcemy wspiera膰 potencja艂 kobiet, aby jako organizacja jeszcze lepiej osi膮gn膮膰 nasze cele. W biznesie coraz wi臋ksz膮 rol臋 odgrywa r贸wnowaga w zatrudnianiu kobiet i m臋偶czyzn 鈥 to kryterium, kt贸re w bezpo艣redni spos贸b wp艂ywa na lepsze wyniki firmy. W Shell staramy si臋, 偶eby programy mentoringowe, w tym te dla kobiet, polega艂y na wzajemnym uczeniu si臋 od siebie; nie wyklucza艂y m臋偶czyzn, kobiet czy niepe艂nosprawnych, ale przede wszystkim skupia艂y si臋 na odkrywaniu i wzmacnianiu indywidualnych kompetencji i cech, kt贸re buduj膮 sukces.

Aby zdoby膰 i utrzyma膰 najlepszych pracownik贸w, potrzebna jest kultura organizacyjna, kt贸ra oparta jest na zrozumieniu potrzeb i ambicji dzisiejszych talent贸w. Konkurencyjne wynagrodzenie to ju偶 nie jedyny atut. Dla wchodz膮cych na rynek pracy pokole艅 r贸wnie wa偶ny jest rozw贸j, elastyczny system pracy, polityka r贸偶norodno艣ci, akceptacji, wzajemnego szacunku, a tak偶e zdolno艣膰 diagnozowania i wspierania indywidualnych kompetencji.

Dostarczenie powy偶szych rozwi膮za艅 w ramach wsp贸艂czesnych 艣rodowisk pracy stanowi klucz do budowania mocnego biznesu opartego na lojalnych pracownikach.

***

O Autorce

Agnieszka Pocztowska 鈥 Dyrektor Generalna, Centrum Operacji Biznesowych Shell w Krakowie. Do艂膮czy艂a do Shell w 2008 roku jako jeden z pierwszych pracownik贸w nowopowsta艂ego mi臋dzynarodowego dzia艂u Customer Service Operations w Krakowie. Aktywnie wspiera rozw贸j przyw贸dztwa w firmie, anga偶uje si臋 w dzia艂alno艣膰 na rzecz Gender Balance Network 鈥 inicjatywy wspieraj膮cej zr贸wnowa偶on膮 reprezentacj臋 p艂ci w strukturach firmy.

***

O Konkursie

Og贸lnopolski Konkurs Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku od 9 lat nagradza przedsi臋biorcze Polki. Otwiera przed nimi mo偶liwo艣ci rozwoju, pozyskania partner贸w biznesowych oraz inwestor贸w. Nag艂a艣nia ich sukcesy na skal臋 og贸lnopolsk膮 i tworzy sie膰 kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczyni膰 si臋 do wzmocnienia roli kobiet w 偶yciu gospodarczym Polski.

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮
Partner strategiczny: Mastercard
Partnerzy kategorii: Coca-Cola Poland Services, DPD Polska, IGT Poland, Shell
Partner edukacyjny: Microsoft
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy Gali: Ghelamco, Jacob鈥檚 Creek, La Perla,
Partnerzy: Ambasada Australii, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Business Center Club, Vital Voices
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, chillizet, Warsaw Business Journal, polki.pl, Polsat Cafe, Uroda 呕ycia, Brief, Sukces Pisany Szmink膮

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close