Co trzecie przedsi─Öbiorstwo w naszym kraju nale┼╝y do kobiety, a to dopiero pocz─ůtek damskiej ekspansji na rynku

Wiktoria Klein

Wed┼éug danych Eurostatu, w Polsce to kobiety cz─Ö┼Ťciej zdobywaj─ů wy┼╝sze wykszta┼écenie. Nie idzie jednak za tym pewno┼Ť─ç sta┼éego zatrudnienia czy wysoka szansa obj─Öcia stanowiska kierowniczego. Mimo i┼╝ Polki s─ů pracowite i ambitne, wci─ů┼╝ zauwa┼╝alne s─ů r├│┼╝nice p┼éacowe mi─Ödzy p┼éciami. D─ů┼╝enie do niezale┼╝no┼Ťci sprawia, ┼╝e panie decyduj─ů si─Ö coraz cz─Ö┼Ťciej na otwieranie w┼éasnych firm. I cho─ç prowadzenie w┼éasnego biznesu wi─ů┼╝e si─Ö z wyzwaniami i wyrzeczeniami, to satysfakcja wynikaj─ůca z osi─ůganych sukces├│w ┼Ťwietnie to rekompensuje. Wed┼éug raportu ÔÇ×ZAW├ôD: Prezeska! ÔÇô Diagnoza przedsi─Öbiorczo┼Ťci kobietÔÇŁ, co trzecie przedsi─Öbiorstwo w naszym kraju nale┼╝y do kobiety, a to dopiero pocz─ůtek damskiej ekspansji na rynku.

Najbardziej znane polskie nazwisko w┼Ťr├│d kosmetyk├│w

Dr Irena Eris to za┼éo┼╝ycielka koncernu kosmetycznego, kt├│rego produkty popularne s─ů nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju. Wykszta┼écona, m┼éoda kobieta postanowi┼éa spe┼éni─ç swoje marzenia i otworzy─ç firm─Ö. Cho─ç pocz─ůtki nie nale┼╝a┼éy do najprostszych, uda┼éo jej si─Ö osi─ůgn─ů─ç sukces, generuj─ůc przychody liczone w setkach milion├│w i tworz─ůc mark─Ö konkurencyjn─ů dla najwi─Ökszych ┼Ťwiatowych potentat├│w. A dr Irena Eris to nie tylko kosmetyki ÔÇô w sk┼éad imperium wchodzi r├│wnie┼╝ laboratorium badawczo-rozwojowe oraz hotele spa. Sama za┼éo┼╝ycielka cz─Östo klasyfikowana jest w rankingach najbardziej wp┼éywowych kobiet w Polsce. Dr Irena Eris od 11 lat przewodniczy Jury konkursu Sukces Pisany Szmink─ů Bizneswoman Roku.

Sieć salonów depilacji wynikiem własnych potrzeb

W┼éa┼Ťcicielk─ů sieci salon├│w depilacji woskiem Time for Wax, kt├│rej gabinety mo┼╝na znale┼║─ç w du┼╝ych miastach w ca┼éym kraju, jestÔÇŽ Polka, a dok┼éadniej Izabela Makosz. Cho─ç mog┼éoby si─Ö wydawa─ç, i┼╝ to kolejna zagraniczna firma, kt├│ra zdecydowa┼éa si─Ö wej┼Ť─ç z oddzia┼éami na polski rynek ÔÇô nic bardziej mylnego. Wszystko rozpocz─Ö┼éo si─Ö kilka lat temu w Warszawie ÔÇô brak odpowiednich us┼éug depilacyjnych dost─Öpnych w gabinetach kosmetycznych sk┼éoni┼é przedsi─Öbiorcz─ů kobiet─Ö do stworzenia w┼éasnej marki stawiaj─ůcej na wysok─ů jako┼Ť─ç. Inwestycja zacz─Ö┼éa przynosi─ç zyski bardzo szybko ÔÇô powstawa┼éy kolejne salony, zar├│wno w stolicy, jak i poza ni─ů. Sama Izabela Makosz jest laureatk─ů wielu nagr├│d dla kobiet biznesu oraz autork─ů kana┼éu na YouTube i ksi─ů┼╝ki, w kt├│rych radzi innym kobietom jak osi─ůgn─ů─ç sukces, jednocze┼Ťnie prowadz─ůc udane ┼╝ycie rodzinne. Izabela Makosz by┼éa finalistk─ů konkursu Sukces Pisany Szmink─ů Bizneswoman Roku w 2009 roku.

Nie tylko dla m─Ö┼╝czyzn

Kobiety coraz odwa┼╝niej wkraczaj─ů do sektor├│w, w kt├│rych do tej pory dominowali m─Ö┼╝czy┼║ni. Wed┼éug raportu Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, w roku akademickim 2017/18 mia┼é miejsce najwi─Ökszy wzrost liczby studentek na kierunkach zwi─ůzanych z tematyk─ů IT. Damska si┼éa jest r├│wnie┼╝ coraz bardziej odczuwalna m.in. w bran┼╝y nieruchomo┼Ťci handlowych, motoryzacji oraz produkcji chemicznej.

Rozwi─ůzanie ÔÇô dofinansowanie

G┼é├│wn─ů przeszkod─ů przed otworzeniem lub dalsz─ů ekspansj─ů w┼éasnego biznesu s─ů obawy przed inwestowaniem lub brak wystarczaj─ůcych ┼Ťrodk├│w pieni─Ö┼╝nych by to zrobi─ç. Nie ma jednej recepty na to, by osi─ůgn─ů─ç sukces w szybkim czasie, a brak do┼Ťwiadczenia, wiedzy teoretycznej czy inne zobowi─ůzania mog─ů by─ç skuteczn─ů blokad─ů przed podj─Öciem ryzyka. Wyj┼Ťciem z sytuacji mog─ů by─ç jednak dofinansowania unijne oferowane przez odpowiednie podmioty, kt├│re pozwalaj─ů na dalszy rozw├│j firmy.

PRZECZYTAJ TAK┼╗E: JAK MO┼╗ESZ WYKORZYSTA─ć FUNDUSZE EUROPEJSKIE W ROZWOJU ZAWODOWYM B─śD─äC PO 30-DZIESTCE? [MINI PORADNIK]

„Kobiece” bran┼╝e r├│wnie┼╝ wchodz─ů w gr─Ö!

Przyk┼éadem takiego dofinansowania jest program Go to Brand proponowany przez Polsk─ů Agencj─Ö Rozwoju Przedsi─Öbiorczo┼Ťci. Skierowany jest on do ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw z Polski, kt├│rych celem jest wej┼Ťcie na nowe rynki. Wsparcie mog─ů otrzyma─ç firmy z dwunastu bran┼╝, w tym (stereo)typowo kobiecych, takich jak kosmetyka, moda polska, biotechnologia i farmaceutyka. Nie ma jednak┼╝e zasady, bo ÔÇô tak jak wy┼╝ej ÔÇô kobiety odnajduj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ w sektorach samochodowych, budowlanych czy IT, kt├│re tak┼╝e podlegaj─ů dotacji. Dzi─Öki pieni─ůdzom pozyskanym z programu przedsi─Öbiorcy mog─ů wzi─ů─ç udzia┼é w zagranicznych targach i zrealizowa─ç us┼éug─Ö doradcz─ů dotycz─ůc─ů dzia┼éa┼ä biznesowych oraz promocyjnych na danym rynku.

Najwa┼╝niejsze ÔÇô dzia┼éa─ç!

Polskie kobiety maj─ů wszystko, by podbi─ç rynek biznesu: s─ů wykszta┼écone, ambitne, maj─ů pomys┼é na siebie i wizj─Ö jego realizacji. Najtrudniejszym, a jednocze┼Ťnie najwa┼╝niejszym jednak krokiem jest dzia┼éa─ç! Zdobycie dofinansowania na start lub rozw├│j nie jest niemo┼╝liwe, a cz─Östo ┼éatwiejsze ni┼╝ si─Ö wydaje. Potem pozostaje tylko zaanga┼╝owa─ç si─Ö w stu procentach i cieszy─ç si─Ö z ka┼╝dego sukcesu. Bo kto, jak nie my ÔÇô dziewczyny?

***

AUTORKA:
Wiktoria Klein, Board Member, CFO oraz International Manager w ConQuest Consulting
http://www.conquest.pl

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close