Co zrobi膰, by firma by艂a widoczna w sieci? Sprawd藕, swoje pierwsze kroki na drodze do sukcesu online.

Katarzyna Czubak

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Obecnie ka偶dy mo偶e z 艂atwo艣ci膮 rozpocz膮膰 dzia艂alno艣膰 w sieci. Do dyspozycji masz szeroki wachlarz narz臋dzi i rozwi膮za艅. Najwa偶niejsze to w艂a艣ciwie zaplanowa膰 harmonogram dzia艂a艅 i konsekwentnie go realizowa膰. Zacznij od zaznaczenia swojej obecno艣ci w sieci, wykorzystuj膮c katalog firm lub wizyt贸wk臋 Google Moja Firma. Zastan贸w si臋 nad stworzeniem strony internetowej, a nast臋pnie dowiedz si臋 wi臋cej o promowaniu swojej dzia艂alno艣ci w wyszukiwarce. Pami臋taj tak偶e o bezpo艣redniej komunikacji z klientami, wyznaczaniu sobie realnych cel贸w oraz analityce internetowej.

Daj si臋 znale藕膰 w internecie

Pierwszy krok, jaki przedsi臋biorca powinien wykona膰 w internecie, to zaznaczenie swojej obecno艣ci w sieci. Mo偶na to zrobi膰 na wiele sposob贸w, na przyk艂ad wykorzysta膰 katalog firm, witryn internetowych, aplikacji mobilnych czy medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Pierwszym rozwi膮zaniem przychodz膮cym na my艣l jest za艂o偶enie w艂asnej strony, jednak wcale nie trzeba od tego zaczyna膰. Mo偶esz na pocz膮tek stworzy膰 wirtualn膮 wizyt贸wk臋 – Google Moja Firma. Wizyt贸wka pojawia si臋, gdy u偶ytkownicy szukaj膮 Twojej i podobnych firm w wyszukiwarce lub na Mapach Google. Je偶eli przyk艂adowo prowadzisz salon fryzjerski, a kto艣 b臋dzie szuka艂 w Google fryzjera w swojej okolicy, Twoja firma pojawi si臋 w wynikach wyszukiwania 鈥 nawet je艣li nie masz w艂asnej strony. Mo偶esz te偶 za艂o偶y膰 fanpage na Facebooku, aby pokaza膰 potencjalnym klientom, czym zajmuje si臋 Twoja firma i jakie us艂ugi oferuje. Bez strony internetowej mo偶na osi膮gn膮膰 pewne efekty, ale po jakim艣 czasie warto zbudowa膰 w艂asn膮 siedzib臋 w sieci. Chodzi o g艂贸wny punkt, w kt贸rym klienci znajd膮 wszystko, co chcieliby wiedzie膰 o Twojej firmie.

Strona internetowa… i co dalej?

Przyszed艂 czas na stworzenie strony internetowej. O czym powinna艣 pami臋ta膰 przy planowaniu jej zawarto艣ci? Najwa偶niejsze – zastan贸w si臋, do czego ma s艂u偶y膰 u偶ytkownikom, Twoim przysz艂ym klientom 鈥 chcesz 偶eby zadzwonili do Twojej firmy, 艂atwo zlokalizowali siedzib臋? A mo偶e chcesz, 偶eby mogli um贸wi膰 spotkanie przez internet? W ka偶dym z tych wypadk贸w nale偶y umie艣ci膰 odpowiednie informacje, wskaz贸wki lub funkcje w widocznym miejscu. W dobie popularno艣ci smartfon贸w wa偶ne jest r贸wnie偶, aby Twoja strona by艂a mobilna – czyli poprawnie wy艣wietla艂a si臋 nie tylko na komputerze, ale tak偶e na tabletach i smartfonach.

Kiedy masz ju偶 swoj膮 stron臋 internetow膮 i szukasz sposob贸w, by przyci膮gn膮膰 do niej wi臋ksz膮 liczb臋 klient贸w, mo偶esz to osi膮gn膮膰 z pomoc膮 wyszukiwarek, innych witryn, medi贸w spo艂eczno艣ciowych i poczty elektronicznej. Kiedy u偶ytkownicy korzystaj膮 z wyszukiwarki, wpisuj膮 w niej s艂owa charakteryzuj膮ce dok艂adnie to, czego potrzebuj膮. Je偶eli oferujesz us艂ugi lub produkty zgodne z ich zapytaniami, wyszukiwarka wy艣wietli Twoj膮 firm臋 w swoich wynikach. Wi膮偶膮 si臋 z tym dwa sposoby, z jakich mo偶esz skorzysta膰. Pierwszym jest pozycjonowanie stron (SEO), kt贸re pozwala na promowanie firmy w bezp艂atnych wynikach wyszukiwania. Drugim sposobem jest marketing w wyszukiwarkach (SEM), umo偶liwiaj膮cy zakup powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania.

SEM, SEO i reklamy Display

W pozycjonowaniu chodzi o pokazanie strony w艂a艣ciwym osobom, kt贸re szukaj膮 produkt贸w oraz us艂ug i mogliby je znale藕膰 w Twojej firmie. Najwa偶niejsza jest wiedza o tym, jakie s艂owa internauci wpisuj膮 w wyszukiwarce. S膮 to s艂owa kluczowe, czyli s艂owa najlepiej opisuj膮ce Twoj膮 dzia艂alno艣膰. Je偶eli je poznasz, zyskasz mo偶liwo艣膰 poprawienia swojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z kolei marketing w wyszukiwarkach polega na wy艣wietlaniu reklam u偶ytkownikom szukaj膮cym w sieci okre艣lonych s艂贸w kluczowych.

Wyszukiwarki to 艣wietny spos贸b na dotarcie do klient贸w, ale przecie偶 w internecie robimy te偶 wiele innych rzeczy. Czytamy wiadomo艣ci, sprawdzamy wyniki meczy ulubionej dru偶yny, szukamy przepis贸w, ogl膮damy filmy i przegl膮damy mn贸stwo materia艂贸w w r贸偶nych miejscach w sieci. Obok tych materia艂贸w pojawiaj膮 si臋 czasem reklamy. S膮 to tak zwane reklamy displayowe. Reklamy te maj膮 posta膰 tekstu, obraz贸w, film贸w promocyjnych, w kt贸re mo偶na klikn膮膰 albo kt贸re pozwalaj膮 na interakcj臋. Jest to znakomity spos贸b na pokazanie si臋 艣wiatu 鈥 mo偶esz wybra膰, jakie osoby zobacz膮 Twoje reklamy i na jakich stronach si臋 one pojawi膮.

Gdzie szuka膰 wskaz贸wek na start?

Google prowadzi obecnie bezp艂atne, indywidualne konsultacje dla przedsi臋biorc贸w w ramach projektu Google Internetowe Rewolucje. W ca艂ej Polsce dzia艂a 30 doradc贸w, kt贸rzy na podstawie dotychczasowej analizy obecno艣ci firmy w internecie pomagaj膮 przygotowa膰 indywidualny plan dzia艂a艅. Je偶eli chcesz skorzysta膰 z tej mo偶liwo艣ci, zapisz si臋 na konsultacje na stronie www.internetowerewolucje.pl.

Dodatkowo mo偶esz szkoli膰 si臋 na bezp艂atnej platformie online g.co/InternetoweRewolucje. Kurs online sk艂ada si臋 ze 125 lekcji podzielonych na 31 temat贸w.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close