Kobiety w biurze

Chcemy zmieni膰 podej艣cie pracodawc贸w do zdrowia menstruacyjnego

R贸wno艣膰 p艂ci. Nieskr臋powany dost臋p do toalet i podpasek. Zdj臋cie tabu z naturalnego zjawiska, jakim jest miesi膮czka. Dzi艣 startuje kampania spo艂eczna Cykl Kariery, pierwszy w Polsce program kompleksowo poruszaj膮cy temat menstruacji w pracy.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Menstruacja nadal pozostaje tematem tabu

Menstruacja to biologiczne i naturalne zjawisko, kt贸re dotyczy niemal po艂owy spo艂ecze艅stwa. Mimo to, pozostaje tematem wstydliwym i ignorowanym. Z badania dla ameryka艅skiej marki Thinx wynika, 偶e 58% kobiet czuje wstyd prze偶ywaj膮c okres, a prawie trzy czwarte kobiet w drodze do 艂azienki ukrywa podpask臋.

Raport Kulczyk Foundation wskazuje z kolei, 偶e 17% kobiet w Polsce z powodu miesi膮czki zdarzy艂o si臋 nie p贸j艣膰 do pracy lub szko艂y. Co dziesi膮ta Polka musia艂a si臋 zwolni膰 ze szko艂y lub pracy z powodu braku podpaski lub tamponu w czasie okresu.

Jeste艣my dopiero na pocz膮tku drogi, w kt贸rej u艣wiadomimy sobie, 偶e wp臋dzanie w poczucie wstydu czy l臋ku po艂owy spo艂ecze艅stwa niesie ze sob膮 ogromne, negatywne skutki spo艂eczne. I to ze wzgl臋du na proces, kt贸ry przecie偶 dla kobiet jest czym艣 najbardziej naturalnym. To zmiana, bez kt贸rej nie by艂oby 偶ycia, nie by艂oby nas 鈥 m贸wi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation – Gdzie艣 po drodze zapomnieli艣my o podstawowych potrzebach kobiet. Sp贸jrzmy na nasze firmy – czy chcieliby艣my, 偶eby pracowa艂a tu nasza mama, siostra albo c贸rka? 鈥 dodaje.

Na czym polega kampania spo艂eczna Cykl Kariery?

Kulczyk Foundation wraz z Polsk膮 Rad膮 Biznesu, Pracodawcami RP, Okresow膮 Koalicj膮 i Fundacj膮 Sukcesu Pisanego Szmink膮 uruchamia kampani臋 spo艂eczn膮 Cykl Kariery. Celem kampanii jest zmiana rzeczywisto艣ci w polskich firmach. Program skierowany jest do pracodawc贸w, kt贸rzy chc膮 zadba膰 o r贸wno艣膰 p艂ci oraz zdrowie i dobre samopoczucie zatrudnianych os贸b. Patronat nad programem obj膮艂 UN Global Compact Network Poland.

R贸wno艣膰 to taka sama pewno艣膰 siebie m臋偶czyzny i kobiety, to samo wsparcie od szefa czy szefowej. Gdzie艣 po drodze zapomnieli艣my o podstawowych potrzebach kobiet. Sp贸jrzmy na nasze firmy i zastan贸wmy si臋 – czy chcieliby艣my, 偶eby pracowa艂a tu nasza mama, siostra albo c贸rka? 鈥 m贸wi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

Jaki jest cel tej kampanii spo艂ecznej?

Koalicja zaczyna z wysokiego C 鈥 pierwsza edycja kampanii ma na celu zmian臋 podej艣cia pracodawc贸w do kwestii zdrowia menstruacyjnego i potrzeb kobiet w tym zakresie. Chodzi o upowszechnienie dost臋pu do podpasek w miejscach pracy, ale tak偶e szerzenie rzetelnej wiedzy na temat okresu, kt贸ry wci膮偶 pozostaje tematem tabu.

Chcemy pom贸c pracodawcom tworzy膰 przyjazne miejsca pracy dla wszystkich pracowniczek i pracownik贸w, bez wzgl臋du na p艂e膰. Zaczynaj膮c od dost臋pno艣ci 艣rodk贸w higienicznych i toalet – przez budowanie 艣wiadomo艣ci na temat zdrowia menstruacyjnego – po dalsze zbli偶anie firmy do tematu r贸wno艣ci p艂ci 鈥 przekonuje Wojciech Kostrzewa, Prezes Polskiej Rady Biznesu, partnera Cyklu Kariery.

Sta艅 si臋 liderek zmian. Do艂膮cz do akcji!

Do Cyklu Kariery mo偶e do艂膮czy膰 ka偶da firma, instytucja, jednostka administracji publicznej czy organizacja spo艂eczna zatrudniaj膮ca pracownik贸w. Deklaracj臋 do艂膮czenia do programu mo偶na wype艂ni膰 na stronie internetowej: www.cyklkariery.pl

Firmy, kt贸re przy艂膮cz膮 si臋 do programu maj膮 szans臋 sta膰 si臋liderami zmian w Polsce. Stworz膮 grup臋 pracodawc贸w, kt贸rzy聽wyznaczaj膮 kierunki w r贸wno艣ciowym podej艣ciu do zarz膮dzania firm膮.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter