Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Czas to pieniądz

Czas to pieniądz

Już 20 mln Polaków płaci online za prąd, internet, telefon komórkowy oraz robi zakupy. Jakie będą trendy w płatnościach na rynku e-commerce w 2016 r.?

Rynek e-commerce w Polsce to branża, która rozwija się bardzo dynamicznie. On-line kupujemy ubrania, buty, książki, robimy zakupy spożywcze, płacimy za możliwość oglądania filmów i słuchania muzyki. Nic dziwnego, że operatorzy płatności starają się wprowadzać coraz nowocześniejsze usługi, które z jednej strony przyspieszają i ułatwiają e-zakupy, z drugiej zapewniają maksymalne bezpieczeństwo operacji. Czego dokładnie oczekują e-klienci?

Szybki zakup, szybka płatność

Zakupy on-line wybieramy ze względu na niższe ceny i większy wybór produktów, ale także wygodę i szybkość. Jak wynika z raportu Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”, 37% Polaków kupuje za pomocą smartfona, a co czwarty – korzystając z tabletu. Dzięki urządzeniom mobilnym zakupy można robić wszędzie: w kawiarni, komunikacji miejskiej, czekając na pociąg, siedząc w domu na kanapie. Płacąc także oczekujemy wygody i szybkości. Mało kto, kupując przez smartfon, ma ochotę robić klasyczny przelew, wypełniać wszystkie rubryki i pracowicie wklepywać numer konta, na które zamierzamy przelać pieniądze. Nawet socjologowie podkreślają, że statystycznego internautę cechuje m.in. pośpiech, optymalizacja czasu, dążenie do ciągłego podnoszenia komfortu życia. Dlatego tak ważne będą dla niego szybkie płatności mobilne, nowoczesne aplikacje i innowacyjne usługi płatnicze, które te potrzeby zaspokoją.

Jak płacimy za zakupy?

Dziś operatorzy płatności oferują serwisom i sklepom online m.in. responsywne bramki płatności, panel administratora i biblioteki mobilne. Ważną nowością dla klientów było wprowadzenie możliwości płatności odroczonych i ratalnych. Mógł z nich skorzystać ten, kto musiał dokonać zakupu w określonym czasie, ale nie dysponował wystarczającymi środkami do dokonania transakcji. Według raportu Gemius, płatności z odroczonym terminem wykorzystywane są w 4 proc. transakcji. Szacuje się, że w 2016 roku popularność tej formy płatności wzrośnie. – Płatności ratalne udostępnione w bramce płatniczej działają w bardzo prosty sposób: kupujemy teraz, a płatność rozkładamy na raty. Co więcej, klient może skorzystać z opcji płatności odroczonych i zapłacić za towar w ciągu 14 dni. Dzięki temu zakupy w sieci mogą dokonywać osoby, które nie posiadają kart kredytowych lub w danej chwili nie mają wystarczającej ilości środków na koncie – mówi Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego w Dotpay, polskiego operatora płatności online. Korzystają z tego wszyscy – klient, bo może od razu dokonać zakupu i sprzedawca, bo klientów przybywa.

Nowoczesny sprzedawca

Wygodne płatności on-line, to nie tylko wygoda dla klienta, ale i nowe możliwości dla sprzedawcy. Bez względu na to, co sprzedaje, bo on-line lubimy płacić także za prąd, gaz czy kablówkę. Już 53% Polaków deklaruje, że w ten sposób woli regulować rachunki. Wiele osób ma ustawione w bankach polecenia przelewów. Dostawcy usług umożliwiają także dokonanie płatności on-line z panelu konta klienta, wysyłając coraz częściej link w mailu z fakturą. O czym jeszcze powinni pamiętać sprzedawcy? Jeśli myślą o rozwoju sklepu i działaniu poza granicami Polski, może pomyśleć o rozwiązaniu, które pozwoli na dokonywanie operacji w obcych walutach. Umożliwia to m.in. usługa Płatności Międzynarodowych Dotpay nagrodzona w konkursie Ekomersy 2015.

Od czego zacząć budowę e-klepu? Przeczytaj tekst Marka Cynowskiego.

A co z bezpieczeństwem?

Tutaj podstawą są certyfikaty bezpieczeństwa i status Krajowej Instytucji Płatniczej. Operatorzy opracowują także własne rozwiązania. Eurobank 18 stycznia wprowadził usługę 3D Secure, która każdorazowo do autoryzacji płatności on-line wymaga hasła wysyłanego w SMS. Podobny system działa już m.in. w mBanku.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close