Steve Jobs na scenie z komputerem Mac w ręce

14 cytatów liderek i liderów, które odpowiadają na pytanie, czy budowanie marki osobistej ma sens

Hania Bąbik

Człowiek nie jest towarem i nie potrzebuje opakowania w postaci marki – stwierdziła Sheryl Sandberg i wywołała dyskusję na temat personal brandingu. To jak to w końcu z nim jest – jest nam potrzebny, czy to kolejny mit? Zobaczcie, co na ten temat mówią liderzy… o silnych markach osobistych.

 

Markę osobistą ma każdy.

Bez względu na to, czy buduje ją konsekwentnie latami, czy nie pracuje nad nią wcale. Marka ta, sama w sobie, nie może być dobra albo zła. Możemy jednak z całą pewnością mówić o sile lub słabości naszej marki.

Siła marki rośnie, gdy zaczynamy mieć wpływ na innych, gdy stajemy się dla kogoś ważni.

Siłę tę możemy mierzyć w tym jak bardzo zapadamy w pamięć i czy pozostawiamy po sobie pozytywne emocje. Dziś coraz częściej mówi się o potrzebie pracy nad marką osobistą i budowaniu jej siły. Bo silna marka osobista to dzisiaj główne źródło indywidualnej przewagi.

Z tą definicja nie zgadza się natomiast Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka. W rozmowie z Adamem Grantem z Uniwersytetu w Pensylwanii, współautorem jej książki „Opcja B”, Sandberg odniosła się do trendu budowania marek osobistych dosyć krytycznie. Jej zdaniem człowiek nie jest towarem na sprzedaż, który wymaga opakowania w postaci marki.

25 CYTATÓW WSPANIAŁYCH KOBIET, KTÓRE DODADZĄ CI ODWAGI DO DZIAŁANIA!

Sandberg powiedziała także, że kariery nie da się zbudować na marce osobistej, bo nie będzie ona autentyczna. Kluczowy jest tu głos. „Swoim głosem pomogłam zbudować firmę. Tym głosem przemawiam do kobiet. Jest to głos, którego używam, by porozmawiać o smutku i poczuciu wyobcowania, w którym tkwię. Wystarczy mówić szczerze, własnym głosem” – podsumowała Sheryl Sandberg.

Jeśli chcesz się dowiedzieć jednak, co inni liderzy sądzą o marce osobistej, przeczytaj 14 cytatów, które wybrałyśmy!

Potrzeba 20 lat, żeby zbudować dobrą reputację, a tylko 5 minut, żeby ja zniszczyć. Jeśli to sobie uświadomisz, będziesz podchodzić do wszystkiego inaczej.
– Warren Buffett

Gdybym straciła kontrolę nad interesem, straciłbym siebie – a przynajmniej zdolność bycia sobą. Bycie panem samego siebie jest jedynym sposobem na prawdziwe bycie sobą.
– Oprah Winfrey

W świecie, w którym możesz być każdym – bądź sobą
– Etta Turner

Zacznij od tego czego chcesz i kim jesteś, zbuduj na tej podstawie wiarygodność i dostarcz ją w atrakcyjny sposób online.
– Krista Neher

Im bardziej lubisz siebie, tym mniej jesteś jak wszyscy inni, co czyni cię wyjątkowym.
– Walt Disney

Marka osobista to w gruncie rzeczy obietnica unikalnych wartości, które możesz dać od siebie. Jest to też sposób, aby potencjalni klienci widzieli ciebie jako jedyną możliwość na rozwiązanie ich problemu.
– Dr. Sarah David

Budowanie marki osobistej jest tak ważne, ponieważ jest jedyną rzeczą, którą tak naprawdę masz. Twoja reputacja online, a w obecnym świecie biznesu odgrywa ona bardzo ważna rolę, też musi sprawić, że będziesz uchodzić za dobrą osobę. Nie możesz tam niczego ukryć, a co ważniejsze, musisz trzymać też odpowiedni poziom.
– Gary Vaynerchuk

Twoja osobista marka to obietnica dla twoich klientów … obietnica jakości, spójności, kompetencji i niezawodności.
– Jason Hartman

Życie nie polega na znalezieniu, lecz stworzeniu samego siebie.
– George Bernhard Shaw

Zbyt wielu ludzi przykłada zbyt dużą uwagę do tego kim nie są, zamiast skupić się na tym kim są.
– Malcolm Forbes

Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci.
– Oscar Wilde

Skup się na identyfikacji docelowych odbiorców, komunikowaniu autentycznych wiadomości, których oni chcą i potrzebują i pokaż się jako „ekspert” w swojej niszy.
– Kim Garst

Twój czas jest ograniczony, więc nie marnuj życia żyjąc jako ktoś inny.
– Steve Jobs

Nie zbudujesz reputacji na tym, co dopiero zamierzasz zrobić.
– Henry Ford

***

Zdjęcie główne artykułu: Steve Jobs, fot. Matthew Yohe