Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Czy da się stworzyć przepis na sukces? Oto nasza propozycja: Sukces = motywacja + skupienie + wytrwałość

Czy da się stworzyć przepis na sukces? Oto nasza propozycja: Sukces = motywacja + skupienie + wytrwałość

przepis na sukces
Business image created by Freepik

 

Jeśli sukces można byłoby przedstawić równaniem, wyglądałoby ono właśnie tak – piszą Grzegorz Miecznikowski i Artur Krysiak.

Jeśli jesteś młodą bizneswoman, właśnie zakładasz swój biznes albo o nim myślisz, musimy być z tobą brutalnie szczerzy. W ostatnich 25 latach w Polsce powstało kilka milionów firm. Blisko 80 proc. polskich przedsiębiorstw upada w ciągu pierwszych dwóch lat swojej aktywności. Okazuje się, że trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej mają zwłaszcza mali i średni przedsiębiorcy, czyli ci, którym zawdzięczamy blisko 70 proc. krajowego PKB.

Założenie własnego biznesu oznacza to często skok na głęboką wodę. Wiele osób decyduje się na uruchomienie firmy bez dokładnego przemyślenia na co się porywa. Jednak dzięki motywacji, skupieniu i wytrwałości, jesteśmy pewnie że ci się uda. Te cechy stanowią bowiem podstawę sukcesu.

Motywacja

„Gdzie widzi się Pani za 5 lat?”. To pozornie głupie pytanie, które kandydaci dostają na rozmowach rekrutacyjnych, ma całkiem głęboki sens. Stworzenie wizji pozwoli Ci określić cele czy marzenia, które chcesz zrealizować. Stworzenie wizji, pozwoli ci dowiedzieć się, co musisz zrobić, żeby osiągnąć sukces – może to powrót na studia, a może przeprowadzka, a może właśnie założenie własnego biznesu?

Pamiętam jak ponad rok temu oglądałem w kinie „W samym sercu morza” – nową, filmową adaptację powieści „Moby Dick” z Liamem Hemsworthem i Benjaminem Walkerem. I wiesz co? Nagle uświadomiłem sobie, że nigdy w życiu nie widziałem wieloryba, tak na żywo, w jego naturalnym otoczeniu. Stało się więc to moim marzeniem – pojechać na Maui albo Arktykę i odbyć morskie safari, na którym mogę zobaczyć to wspaniałe zwierzę. Teraz wiem dokąd zmierzam, co jest moim celem, który chcę osiągnąć w najbliższej przyszłości, co daje mi motywacje do działania. Zachęcam cię do znalezienia własnego „wieloryba” i podążania za nim jako przedsiębiorca. Musisz wiedzieć, jaki jest twój cel i czego chcesz – zarówno jeśli chodzi o życie prywatne, jak i biznes. Firma zaś i to, co robisz, są tylko środkami do spełniania marzeń.

Codziennie więc sobie o nich przypominaj, bo łatwo w natłoku spraw i obowiązków stracić ją z oczu a tym samym przestać być zmotywowaną. Rób to rano lub wieczorem. To sprawi, że pozostaniesz zmotywowany i będziesz szedł naprzód, zamiast znowu robić dwa kroki w tył.

Skupienie

Niby proste do zrobienia, jednak kiedy jako początkująca bizneswoman robisz wszystko – od pisania informacji prasowych, zarządzania pracami zespołu programistów lub software house’ów, tworzeniem treści, znajdowania środków, sprzedażą i spotkaniami biznesowymi, to przestaje być takie łatwe. To jak zarządzasz czasem, rozwiązujesz problemy, unikasz rozproszenia, żeby zbudować jasną wizję firmy i dostać się na szczyt w swojej kategorii, może być istotnym czynnikiem pozyskania inwestora. Jeśli uważasz, że masz za dużo na głowie, potrzebujesz pomocy, znajdź kogoś, kto cię wesprze w tych działaniach – nowego pracownika, który cię odciąży lub biznesowego mentora, który wesprze cię radą.

Twój produkt czy usługa to tylko fragment wielkich biznesowych puzzli – ty też jesteś ich sporym kawałkiem i musisz pozostać skupiona – nie tylko na biznesie, ale także na swojej wizji, aby odnieść sukces.

Wytrwałość

Po każdym kroku zatrzymaj się i spróbuj się nauczyć czegoś nowego. Jeśli coś ci się nie uda, ucz się na błędach i podejmij kroki, które zapobiegną problemowi w przyszłości. Jako przedsiębiorca, musisz umieć elastycznie adaptować się do rynku i różnych sytuacji. Bez ewolucji, nauki i wprowadzania zmian, nie będziesz poruszała się naprzód.

Rozwijanie biznesu to ciągły proces, sukcesu nie odnosi się z dnia na dzień. Jednym zajmuje to kilka miesięcy, drugim pięć lat. Nieważne jak długo, po prostu spędź ten czas, ucząc się, szlifując talenty czy umiejętności, realizując swoje mniejsze cele. Pamiętaj, że normalne, że od czasu do czasu spanikujesz i poczujesz, że nic nie działa albo nie wygląda jak powinno. Wystarczy wziąć głęboki oddech i przypomnieć sobie o naszej wizji i uzbroić się w odrobinę cierpliwości.

Myśl i działaj szybko. Rozwijaj się, eksperymentuj, próbuj, ponoś porażkę, działaj, rozwiązuj problemy i zapobiegaj im na przyszłość, powtórz proces. Bez tego istnieje naprawdę spore prawdopodobieństwo, że skończysz jak 80 proc. młodych firm.

O autorach:

Grzegorz Miecznikowski i Artur Krysiak

Para nie tylko w życiu, ale także w biznesie. Grzegorz jest założycielem agencji marketingowej S Words, a Artur warszawskiego salonu fryzjerskiego Hair Circus. Dzięki synergii i połączeniu kompetencji, sprawnie kreują wizerunek swoich klientów, zarządzają nim i doradzają jak budować silną markę osobistą.

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close