Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Czym przyciągać młode talenty?

Czym przyciągać młode talenty?

Marzeniem każdego pracodawcy, bez względu na branżę w której działa, jest zatrudnianie osób o nieprzeciętnym poziomie umiejętności. Zatrudnienie takiego pracownika, jak się okazuje, wcale nie jest proste.

Jeszcze nie tak dawno, jedynie kandydaci aplikujący do firmy byli poddawani ocenie, jednak zmieniający się rynek sprawił, że firmy również oceniane są przez potencjalnych pracowników.
Dodatkowym utrudnieniem dla firm chcących pozyskać do swoich struktur najbardziej uzdolnione jednostki jest fakt, że wchodzące na rynek pracy pokolenie Y stawia większe wymagania wobec swoich potencjalnych pracodawców, niż osoby reprezentujące wcześniejsze roczniki. To właśnie wśród Millenialsów pracodawcy poszukują młodych talentów. Warto zatem, aby zatrudniający byli świadomi tego, jakie oczekiwania ma nowe pokolenie wobec swojego miejsca pracy.

Czego więc spodziewają się młode talenty w swojej pracy?

Kluczem do zadowolenia z pracy nie zawsze jest atrakcyjne wynagrodzenie czy benefity pozapłacowe. Millenialsi chcą mieć możliwość nabywania nowej wiedzy i umiejętności. Młode talenty oczekują od swojego pracodawcy zapewnienia udziału w różnego rodzaju szkoleniach i kursach rozwijających zarówno ich kompetencje twarde, jak i miękkie. Uczestnictwo w projektach, które wymagają nieszablonowego myślenia stanowi dla nich dodatkową gratyfikację.

Poszukując odpowiedniego miejsca pracy młode talenty nie biorą pod uwagę jedynie benefitów, jakie mogą otrzymać, ale również to, w jakiej atmosferze dane będzie im pracować. Przywiązują oni wagę do tego, jaka kultura organizacyjna panuje w firmie, istotne jest dla nich również to z kim będą pracować. Ważny w tym przypadku są nie tylko relacje ze współpracownikami, ale także z przełożonym.

Co zatem należy zrobić, aby te młode talenty trafiły właśnie w nasze struktury?

Krótko mówiąc, być pracodawcą atrakcyjnym. Pojawia się zatem pytanie, co to znaczy być atrakcyjnym dla Millenialsów i jak udowodnić to komuś, kogo nie ma w firmie na co dzień. O tym kto jest odpowiednim pracodawcą dla młodych talentów nie trzeba wiele mówić. Wartościowa firma firma to taka, która potrafi spełnić najważniejsze potrzeby tej młodej osoby. Pozostaje zastanowić się nad sposobem, w jaki zaprezentujemy się przed potencjalnymi pracownikami. Odpowiedzią jest coraz bardziej popularny employer branding.

O employer brandingu obecnie wiele się mówi, co tylko potwierdza, że marka pracodawcy odgrywa ogromne znaczenie w życiu przedsiębiorstwa. Myśląc o pozytywnym wizerunku firmy wyobrażamy sobie tłum ludzi w dziale marketingu, tworzący pozytywne treści na temat firmy.
Oczywiście nie można zapomnieć o aktywności w mediach społecznościowych, bo to właśnie one są głównym źródłem informacji dla młodych ludzi.

Jednak employer branding nie opiera się jedynie na zaplanowanej wcześniej reklamie pracodawcy np. w sieci. Chcąc być pozytywnie odbieranym przez potencjalnych pracowników, powinniśmy zadbać o pracowników już zatrudnionych w firmie.

Młodzi ludzie oceniając potencjalne miejsce pracy, przeszukują sieć w poszukiwaniu  informacji od osób najlepiej zorientowanych w sytuacji firmy, czyli aktualnych lub byłych jej pracowników. Jeżeli przekazywane informacje są niepochlebne, niestety żadne, nawet najlepsze działania PR nie przyniosą zamierzonego efektu.

Zatem, aby przekonać młodych ludzi do tego, że jesteśmy w stanie spełnić ich potrzeby względem miejsca pracy, musimy zapewnić takie same warunki obecnym pracownikom. Pragnąc stać się atrakcyjnym pracodawcą, należy dać swoim pracownikom możliwość korzystania z satysfakcjonujących szkoleń, dostosowywać się do zmieniających się trendów, być otwartym na nowinki technologiczne i dbać o relacje między pracownikami.

Recepta na sukces i zapewnienie firmie najlepszych pracowników, choć prosta, nie dla wszystkich jest łatwa do zrealizowania. Należy dbać o wizerunek, nie tylko kreując swój obraz w mediach społecznościowych, ale także w oczach obecnych pracowników, którzy są najlepszym świadectwem dla młodych talentów.
Angelika Badzińska jest Specjalistką ds. Sprzedaży Smart MBC.

***

Pozostałe teksty stworzone w cyklu Smart MBC możesz przeczytać TUTAJ.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij