Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Debiut Roku – Product Processing

Debiut Roku – Product Processing

Głosowanie na Bizneswoman Roku Publiczności trwa. Przeczytaj kwestionariusze finalistek i oddaj swój głos.

Karina Friedel – kobieta świetnie odnajdująca się w męskiej branży. Stworzyła firmę produkującą podzespoły z tworzyw sztucznych, która stanowi jedno z ogniw w procesie budowy innowacyjnych maszyn z branży energii odnawialnej, elektronicznej, czy ochrony środowiska. Stawia na inwestycje i rozwój firmy.

Dlaczego zdecydowała się Pani zostać przedsiębiorcą i założyć firmę?

Zawsze marzyłam o prowadzeniu własnej firmy. W 2014 roku mąż podsunął mi pomysł, żeby ruszyć z usługami pośrednictwa pracy przy montażu maszyn i instalacji.

Co było największym wyzwaniem i jak udało się je pokonać?

Oczekiwania rynku na popyt wykwalifikowanej kadry szybko rozrosły się do zapotrzebowania na gotowe komponenty do maszyn pracujących w środowisku chemii agresywnej. Największym wyzwaniem były więc inwestycje i ich finansowanie, zapotrzebowanie na halę produkcyjną i park maszynowy. Tu w dużej mierze pomógł mi mąż – żaden z banków nie chciał angażować się w finansowanie takiego projektu z dwumiesięcznym start-up’em. Z perturbacjami mąż pozyskał kredyt i udało nam się kupić z upadłości kilka używanych maszyn i sprzętu, nową frezarkę kupiliśmy dopiero w maju 2015 w formie leasingu. Ciężko było też sprostać wymaganiom klientów. Mieliśmy jedną poważną reklamację, ostatecznie jednak przekuliśmy ją w sukces.

Co Panią inspiruje do działania?

Nowi klienci i ich projekty, sprostanie ich oczekiwaniom, pozyskanie pracowników do realizacji tych projektów.

Co Pani uważa za swój największy sukces?

Pozyskanie drugiego kluczowego klienta firmy Singulus Technology, którego wspólnie z mężem przekonaliśmy, że pomimo braku certyfikatów i niewielkiego zaplecza możemy dostarczać wysokiej jakości komponenty dla instalacji przeznaczonych na rynek amerykański.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w Konkursie Bizneswoman Roku?

W zasadzie sama byłam zaskoczona tak udanym startem. Planowałam 10-osobowy team i do 100 tys. zł sprzedaży miesięcznej, a okazało się , że będzie nas znacznie więcej, zaś sprzedaż wyniosła prawie 400 tys. zł miesięcznie. To był ten jeden jedyny moment i udało się go wykorzystać, dlatego chciałam to przedstawić, aby dać motywację innym. Oczywiście, nie zawsze się udaje, ale mam nadzieję , że dzięki wytężonemu zaangażowaniu całego zespołu będziemy dalej odnosili sukcesy.

Swój głos możesz oddać, klikając na: www.forbes.pl/bizneswomanroku

Plakat Bizneswoman Roku

 

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close