Diversity&Inclusion to klucz do konkurencyjno艣ci firmy. Klub Champions of Change kontynuuje swoje dzia艂ania na rzecz zwalczania dyskryminacji i nier贸wno艣ci w biznesie.

Natalia Kosarska

 

 

Firmy oraz liderzy coraz cz臋艣ciej zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e aby osi膮gn膮膰 sukces w biznesie potrzeba kultury zr贸偶nicowania i w艂膮czania. Liczne badania pokazuj膮, 偶e zwi臋kszenie r贸偶norodno艣ci i dzia艂ania inkluzywne w 艣rodowisku pracy u艂atwiaj膮 wprowadzanie innowacji, zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie pracownik贸w i znacz膮co wp艂ywaj膮 na popraw臋 wynik贸w finansowych firmy. Tego zdania s膮 cz艂onkowie Klubu Champions of Change, jedynej takiej organizacji w Polsce, kt贸ra od ponad roku dzia艂a na rzecz promowania r贸偶norodno艣ci oraz szeroko rozumianej aktywizacji kobiet w biznesie.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮 nie pozostaje oboj臋tna na zjawisko r贸wno艣ci i r贸偶norodno艣ci w miejscu pracy. Z inicjatywy jej prezes i wsp贸艂za艂o偶ycielki Olgi Kozierowskiej w pa藕dzierniku 2018 r. powsta艂 Klub Champions of Change. To pierwsza taka organizacja w Polsce, zrzeszaj膮ca ju偶 11 prezes贸w du偶ych firm i walcz膮ca o prawa kobiet w firmach. Druga taka istnieje w Australii, co wyr贸偶nia nasz kraj pod wzgl臋dem walki z nier贸wno艣ci膮 p艂ci.

W 2019 roku jej cz艂onkowie postawili przed sob膮 trzy najwa偶niejsze cele: zwi臋kszenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacja luki p艂acowej oraz wprowadzanie narz臋dzi sprzyjaj膮cych lepszemu wykorzystaniu talent贸w obu p艂ci.

>> PRZECZYTAJ TAK呕E: PHILIP MORRIS W POLSCE WYR脫呕NIONY PRESTI呕OWYM CERTYFIKATEM R脫WNYCH P艁AC, POTWIERDZAJ膭CYM R脫WNO艢膯 WYNAGRODZE艃 NIEZALE呕NIE OD P艁CI <<

Coraz wi臋cej kobiet w zarz膮dach鈥

Kobiety, tak偶e w ocenie m臋偶czyzn, s膮 艣wietnymi przedsi臋biorcami i pracownikami, ale nadal spotykaj膮 si臋 z nier贸wnym traktowaniem w niekt贸rych obszarach biznesowych, takich jak wynagrodzenia czy mo偶liwo艣ci rozwoju zawodowego.

Z ankiety przeprowadzonej przez Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮 wynika, 偶e a偶 93,2 proc. badanych uwa偶a, 偶e kobiety powinny zajmowa膰 kierownicze stanowiska i by膰 cz艂onkiniami zarz膮d贸w. Dodatkowo prawie 100 proc. odpowiedzia艂o, 偶e zaakceptowa艂oby kobiet臋 – szefa.

Awanse kobiet w miejscu pracy wspiera ponad 84 proc. respondent贸w badania. 77 proc. os贸b (trzy czwarte to m臋偶czy藕ni) uwa偶a, 偶e kobiety posiadaj膮 cechy wyr贸偶niaj膮ce je jako pracownik贸w.

W Polsce kobiety stoj膮 ju偶 na czele 6,3 proc. firm, stanowi膮 r贸wnie偶 13 proc. cz艂onk贸w zarz膮d贸w i maj膮 15,8 proc. udzia艂u w radach nadzorczych 480 sp贸艂ek gie艂dowych – wynika z najnowszego raportu 鈥濿omen in the Boardroom: A Global Perspective鈥 przygotowanego na zlecenie Deloitte Global przez firm臋 MSCI ESG Research Inc. na podstawie danych z 66 kraj贸w.

PRZECZYTAJ TAK呕E: LIKWIDACJA LUKI P艁ACOWEJ, DODATKOWY URLOP DLA RODZIC脫W 鈥 TA FIRMA WIE, JAK WSPIERA膯 KOBIETY. O ROZWI膭ZANIACH, KT脫RE SI臉 SPRAWDZI艁Y M脫WI BARTOSZ CIO艁KOWSKI Z MASTERCARD.

Potrzebne s膮 sta艂e i konkretne dzia艂ania

Cz艂onkowie klubu Champions of Change – prezesi firm Mastercard, BNP Paribas, Shell, Philip Morris Polska, Mars, Ultimo, Citi Bank, Deloitte, Coca-Cola, TVN Discovery Polska i Microsoft, intensyfikuj膮 takie dzia艂ania. Pracuj膮 tak偶e na rzecz wprowadzania elastycznego czasu pracy oraz budowania 艣cie偶ki kariery kobiet w firmie z uwzgl臋dnieniem urlop贸w macierzy艅skich oraz tacierzy艅skich.

Jak podkre艣laj膮 prezesi, istotne jest upowszechnianie urlop贸w rodzicielskich w艣r贸d m臋偶czyzn. Tak, aby m臋偶czy藕ni korzystali nie tylko z urlop贸w tacierzy艅skich, ale r贸wnie偶 wsp贸艂dzielili z partnerkami urlopy rodzicielskie. Dzi臋ki temu kobieta mo偶e szybciej powr贸ci膰 do pracy.

Celem klubu jest edukacja, budowanie 艣wiadomo艣ci i dzielenie si臋 dobrymi praktykami, ale przede wszystkim stworzenie narz臋dzi, przynosz膮cych konkretne rezultaty i daj膮cych si臋 zastosowa膰 tak偶e w innych firmach, zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talent贸w kobiet i m臋偶czyzn oraz budowaniem r贸偶norodno艣ci.

>> DOWIEDZ SI臉 WI臉CEJ O KLUBIE CHAMPIONS O CHANGE TUTAJ <<