Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Dlaczego wizerunek w pracy jest ważny?

Dlaczego wizerunek w pracy jest ważny?

wizerunek w pracy

Jesteśmy w stanie ocenić osobę w 5 sekund i przypiąć jej określoną łatkę. Trudno jest potem zmienić wizerunek, a jeszcze trudniej go naprawić. O co warto dbać?

Nie od dzisiaj wiadomo, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To jak człowiek wygląda, zachowa się i co powie. Specjaliści uważają, że jesteśmy w stanie ocenić daną osobę w ciągu 5 sekund i przypiąć jej określoną łatkę. Trudno jest potem zmienić wizerunek, a jeszcze trudniej go naprawić. Trzeba nie tylko spojrzeć na siebie krytycznie i dostrzec wady, ale także wpłynąć na sposób myślenia innych ludzi. Podobnie jest z firmą.

Wizerunek przez lata ewoluował. W XIX wieku nie myślano o nim wcale. Nie sądzono, że można zdobyć przewagę tym, że zakład pracy jest czysty, albo nie ma w nim szczurów. Wtedy liczyły się tylko pieniądze, ludzie pracowali często w złych warunkach, a jedyną formą reklamy produktów były hasła w stylu: „U nas jest taniej”. Z biegiem czasu postrzeganie przez przedsiębiorców otoczenia konkurencyjnego zmieniło się. Zaczęli oni zauważać, że ludzie dopisują im konkretną wizytówkę i nie zawsze jest ona korzystna. Słabe zakłady upadały, a te, które miały dobrą renomę rosły w siłę. Tak między innymi powstał marketing szeptany (celowe plotkowanie o dobrych stronach firmy) i potrzeba tworzenia pozytywnego wizerunku.

Zmiana myślenia wpłynęła nie tylko na późniejszy rozwój marketingu, ale także samych firm. Ludzie chcieli pracować tam, gdzie jest miło, pogodnie i przyjaźnie. Zaczęto brać pod uwagę aspekty pozapłacowe, a ludzie wspólnymi siłami zmieniali oblicze organizacji.

Pracodawca i pracownicy to wizytówka firmy. Jeżeli oni będą w godny sposób reprezentować organizację to wykonają 50% pracy nad sukcesem firmy. Dlatego tak ważne jest, aby nie eksponować publicznie życia prywatnego w mediach społecznościowych  i mieć odpowiednio skrojony profil na LinkedInie. Dodatkowo każde przedsiębiorstwo powinno wspierać ekspertów z danej dziedziny w Internecie, którzy będą wypowiadać się w imieniu firmy np. w dyskusjach branżowych oraz będą źródłem informacji dla otoczenia. Podobnie jak sama marka.

Spójne działania pomiędzy wizerunkiem marki, a pracownikami pozwala na traktowanie całego systemu jako całości. Dla przykładu – jeżeli marka jest postrzegana jako wyluzowana i sportowa, a taki wizerunek chcemy utrzymać to nie powinniśmy przychodzić do pracy pod krawatem. To ściśle wiąże się ze strategią przedsiębiorstwa. Często to z niej możemy czerpać najlepsza wiedzę, w którą stronę iść oraz jakie działania przyniosą najlepsze korzyści.

Czy w takim razie można działać w kierunku uspójnienia firmy i pracowników? Oczywiście, że tak. Na rynku marketingowym są firmy, które specjalizują się w sprawdzaniu jak postrzegany jest pracodawca, a jak pracownik oraz polecają działania, które będą najbardziej odpowiednie dla branży. Czasem będzie się to wiązać z przewróceniem działań marketingowych do góry nogami, a czasem tylko delikatną korektą. Niemniej warto sprawdzić, co można poprawić, aby oceniano nas lepiej. Dobrym argumentem są procesy rekrutacyjne. Często kandydaci, którzy mają przyjść na rozmowę sprawdzają, kto pracuje w firmie. Gdy zobaczą zaniedbane profile na LinkedInie, nie otrzymają żadnej informacji. Z kolei stworzone od podstaw w podobny sposób mogą rodzić wrażenie, że firma dba o każdy szczegół swojej osobowości, więc zadba też o pracownika.

Odpowiednie podejście do tematu PRu może stać się kluczem do sukcesu – pomoże wydobyć dobre cechy organizacji. Również te, które są złe, aczkolwiek ich znajomość może pomóc w dobrej zmianie. A Ty? Jesteś pewna, co o Tobie myślą?

***

Joanna Olszewska jest specjalistką z firmy Conture

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij