Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Dobra reputacja pracodawcy przyciąga pracowników

Dobra reputacja pracodawcy przyciąga pracowników

marka pracodawcy przyciąga pracowników

Najnowsze badanie portalu Praca.pl potwierdza, że pracownicy chętniej aplikują i są bardziej lojalni wobec pracodawców, którzy dobrze zarządzają wizerunkiem.


Szukając pracy, możemy być w różnej sytuacji życiowej. Jedni szukają, bo stawiają na rozwój. Inni, ponieważ stracili poprzednie zajęcie. Wszyscy mówią jednak zdecydowanie – praca w firmie o złej reputacji to ostateczność. Dopuszczają ją tylko jako rozwiązanie tymczasowe, póki nie znajdą lepszej pracy. 28% użytkowników portalu Praca.pl stwierdziło, że w ogóle nie przyjęłoby takiej oferty.

Na dobry wizerunek pracodawcy składa się kilka elementów. Po pierwsze, są to stabilne warunki zatrudnienia, najlepiej na umowę o pracę. Dla 66% kobiet i 55% mężczyzn możliwość zatrudnienia na umowę o pracę jest prawie tak samo ważna jak stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Ostatni przypadek wegańskiego baru Krowarzywa pokazuje, że brak przestrzegania praw pracowniczych może w bardzo krótkim czasie doprowadzić do kryzysu i doprowadzić do utraty wiarygodności wśród klientów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Onboarding – wsparcie dla pracowników

Po drugie, kultura organizacji. W firmie, gdzie podział obowiązków jest jasny, istnieją mechanizmy rozwiązywania konfliktów, motywowania pracowników i rozwijania ich potencjału pracownicy chętniej angażują się w nowe wyzwania i realizują swoje pomysły. Częściej też chcą brać odpowiedzialność za kolejne obowiązki. Po trzecie, sprawna komunikacja wewnętrzna i spójna komunikacja zewnętrzna. Dla pracowników duże znaczenie ma to, jak pracodawca informuje o zmianach, oczekiwaniach, czy angażuje pracownika w dialog i pyta ich o zdanie. Istotne jest także to, jak pracodawca zachowuje się w sytuacjach kryzysowych.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowe trendy w zarządzaniu zespołem

Dbanie o markę i zarządzanie wizerunkiem w polskich firmach nie jest regułą. Zaledwie 18% ankietowanych uznało, że firma w której aktualnie pracują dba o dobry wizerunek w oczach pracowników. To ważny sygnał dla firm – jeśli chcą przyciągać specjalistów i utrzymać ich w zespole, muszą o ten element zadbać. Ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy, a blisko połowa ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników. Aż 76% badanych stwierdziło, że do firmy, która spełnia ich oczekiwania wysyłają CV nawet, gdy nie jest prowadzona rekrutacja na interesujące ich stanowisko. 37% kandydatów biorących udział w ankiecie jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy.

Badania portalu Praca.pl pokazują, że na rynku pracy coraz silniejsze są nowe tendencje. Pracownicy, zwłaszcza młodzi są coraz bardziej świadomi swoich praw. Z kolei ci bardziej doświadczeni mają sprecyzowane oczekiwania wobec pracodawcy. Umowa o pracę i dobra pensja, choć istotne, nie są już kartą przetargową. Pracodawca musi zacząć starać się o pracownika, by zapełnić wakaty, zwłaszcza na stanowiskach, które wymagają osób z odpowiednimi kwalifikacjami. Dlatego coraz częściej employer branding staje się elementem strategii, a pracodawca zaczyna kusić pracowników dodatkowymi benefitami, systemem premii czy pakietami szkoleń.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!