Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Dobra reputacja pracodawcy przyciąga pracowników

Dobra reputacja pracodawcy przyciąga pracowników

marka pracodawcy przyciąga pracowników

Najnowsze badanie portalu Praca.pl potwierdza, że pracownicy chętniej aplikują i są bardziej lojalni wobec pracodawców, którzy dobrze zarządzają wizerunkiem.


Szukając pracy, możemy być w różnej sytuacji życiowej. Jedni szukają, bo stawiają na rozwój. Inni, ponieważ stracili poprzednie zajęcie. Wszyscy mówią jednak zdecydowanie – praca w firmie o złej reputacji to ostateczność. Dopuszczają ją tylko jako rozwiązanie tymczasowe, póki nie znajdą lepszej pracy. 28% użytkowników portalu Praca.pl stwierdziło, że w ogóle nie przyjęłoby takiej oferty.

Na dobry wizerunek pracodawcy składa się kilka elementów. Po pierwsze, są to stabilne warunki zatrudnienia, najlepiej na umowę o pracę. Dla 66% kobiet i 55% mężczyzn możliwość zatrudnienia na umowę o pracę jest prawie tak samo ważna jak stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Ostatni przypadek wegańskiego baru Krowarzywa pokazuje, że brak przestrzegania praw pracowniczych może w bardzo krótkim czasie doprowadzić do kryzysu i doprowadzić do utraty wiarygodności wśród klientów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Onboarding – wsparcie dla pracowników

Po drugie, kultura organizacji. W firmie, gdzie podział obowiązków jest jasny, istnieją mechanizmy rozwiązywania konfliktów, motywowania pracowników i rozwijania ich potencjału pracownicy chętniej angażują się w nowe wyzwania i realizują swoje pomysły. Częściej też chcą brać odpowiedzialność za kolejne obowiązki. Po trzecie, sprawna komunikacja wewnętrzna i spójna komunikacja zewnętrzna. Dla pracowników duże znaczenie ma to, jak pracodawca informuje o zmianach, oczekiwaniach, czy angażuje pracownika w dialog i pyta ich o zdanie. Istotne jest także to, jak pracodawca zachowuje się w sytuacjach kryzysowych.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowe trendy w zarządzaniu zespołem

Dbanie o markę i zarządzanie wizerunkiem w polskich firmach nie jest regułą. Zaledwie 18% ankietowanych uznało, że firma w której aktualnie pracują dba o dobry wizerunek w oczach pracowników. To ważny sygnał dla firm – jeśli chcą przyciągać specjalistów i utrzymać ich w zespole, muszą o ten element zadbać. Ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy, a blisko połowa ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników. Aż 76% badanych stwierdziło, że do firmy, która spełnia ich oczekiwania wysyłają CV nawet, gdy nie jest prowadzona rekrutacja na interesujące ich stanowisko. 37% kandydatów biorących udział w ankiecie jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy.

Badania portalu Praca.pl pokazują, że na rynku pracy coraz silniejsze są nowe tendencje. Pracownicy, zwłaszcza młodzi są coraz bardziej świadomi swoich praw. Z kolei ci bardziej doświadczeni mają sprecyzowane oczekiwania wobec pracodawcy. Umowa o pracę i dobra pensja, choć istotne, nie są już kartą przetargową. Pracodawca musi zacząć starać się o pracownika, by zapełnić wakaty, zwłaszcza na stanowiskach, które wymagają osób z odpowiednimi kwalifikacjami. Dlatego coraz częściej employer branding staje się elementem strategii, a pracodawca zaczyna kusić pracowników dodatkowymi benefitami, systemem premii czy pakietami szkoleń.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close