Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Dobre życie w 6 tygodni

Dobre życie w 6 tygodni

dobre życie

Jeśli czujesz, że chcesz coś w swoim życiu zmienić, ale brakuje ci narzędzi, książka psycholożki Marleny Kossakowskiej da ci narzędzia potrzebne, by wytrwać i budować swoje szczęście.

– Ale dziś brzydka pogoda!
– Ale ten kierowca się guzdrze. Nigdy nie dojadę na czas do pracy.
– Jestem beznadziejna. Nigdy sobie nie poradzę z tym zadaniem.
– Po co mam to robić, skoro i tak nikt pewnie znowu tego nie doceni?

Jeśli codziennie budzisz się z różnymi troskami w głowie, z równowagi wyprowadzają cię drobiazgi, inni ludzie tylko cię irytuje, a wokół siebie widzisz wyłącznie to, co negatywne, masz do wyboru – zanurzyć się i trwać w swoim nieszczęściu albo coś zmienić. Jeśli powiem ci, że da się to zrobić w 6 tygodni, podejmiesz wyzwanie?

Czego potrzeba? Po pierwsze, motywacji wewnętrznej do zmiany. Bez tego przez pierwsze dni może i zmusisz się do wykonywania kolejnych zadań, ale jeśli nie będziesz miała do tej pracy przekonania, nic z tego nie będzie. Po drugie, odrobiny uporu i konsekwencji, bo ćwiczenia, o których zaraz opowiem trzeba wykonywać codziennie (także w niedzielę) przez kolejne 42 dni. Zajmują niewiele czasu, ale wymagają odrobiny skupienia. Po trzecie wreszcie i najważniejsze, będziesz potrzebowała książki Marleny Kossakowskiej „Projekt Dobre Życie” (wyd. Smak Słowa), która na sześć tygodnie stanie się twoim przewodnikiem.

Od czego zaczynamy? Najlepiej od zaraz. A przynajmniej od najbliższego poniedziałku, bo taki plan proponuje Kossakowska. Na początek trzeba wykonać test silnych stron. Można zrobić go on-line lub według schematu z książki. Zajmuje ok. 15 minut – będzie podstawą do dalszej pracy. W kolejne poniedziałki będziesz wzmacniać swoje talenty. W pozostałe dni tygodnia będziesz m.in. starała się uporać z nawykiem tworzenia czarnych scenariuszy i poddawania się nawracającym, pesymistycznym myślom, trenowała uważność i koncentrację, wzmacniała relacje z bliski, ćwiczyła wdzięczność i dbanie o siebie.

Ktoś może powiedzieć, że takich poradników na rynku jest wiele. „Projekt Dobre Życie” wyróżnia się przede wszystkim tym, że został napisany przez psycholożkę, w konwencji terapii behawioralno-poznawczej. Wszystkie ćwiczenia zawarte w książce zostały wypróbowane i przetestowane przez naukowców. Całość powstał na podstawie koncepcji dobrostanu według Martina Seligmana. Według profesora Uniwersytetu Pensylwanii w Filadelfii na pełne i prawdziwe szczęście, czyli właśnie dobrostan składa się pięć elementów: pozytywne emocje, sens życia, pozytywne relacje, osiągnięcia, zaangażowanie (pasja). Dopiero zadbanie o wszystkie z tych aspektów pozwala cieszyć się dobry życiem.

Co da ci praca z tą książką? Jeśli wykonasz ją uczciwie, zadania dadzą ci wiele informacji o sobie. Zobaczysz, w którym z obszarów radzisz sobie dobrze, a w którym potrzebujesz dodatkowego wzmocnienia. Pozwoli też w bardzo konkretny sposób przepracować negatywne skrypty i przekonania na własny temat oraz wzmocni wiarę w to, że sami jesteśmy odpowiedzialni za własne szczęście.

dobre życie

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij