Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Dobre życie w 6 tygodni

Dobre życie w 6 tygodni

dobre życie

Jeśli czujesz, że chcesz coś w swoim życiu zmienić, ale brakuje ci narzędzi, książka psycholożki Marleny Kossakowskiej da ci narzędzia potrzebne, by wytrwać i budować swoje szczęście.

– Ale dziś brzydka pogoda!
– Ale ten kierowca się guzdrze. Nigdy nie dojadę na czas do pracy.
– Jestem beznadziejna. Nigdy sobie nie poradzę z tym zadaniem.
– Po co mam to robić, skoro i tak nikt pewnie znowu tego nie doceni?

Jeśli codziennie budzisz się z różnymi troskami w głowie, z równowagi wyprowadzają cię drobiazgi, inni ludzie tylko cię irytuje, a wokół siebie widzisz wyłącznie to, co negatywne, masz do wyboru – zanurzyć się i trwać w swoim nieszczęściu albo coś zmienić. Jeśli powiem ci, że da się to zrobić w 6 tygodni, podejmiesz wyzwanie?

Czego potrzeba? Po pierwsze, motywacji wewnętrznej do zmiany. Bez tego przez pierwsze dni może i zmusisz się do wykonywania kolejnych zadań, ale jeśli nie będziesz miała do tej pracy przekonania, nic z tego nie będzie. Po drugie, odrobiny uporu i konsekwencji, bo ćwiczenia, o których zaraz opowiem trzeba wykonywać codziennie (także w niedzielę) przez kolejne 42 dni. Zajmują niewiele czasu, ale wymagają odrobiny skupienia. Po trzecie wreszcie i najważniejsze, będziesz potrzebowała książki Marleny Kossakowskiej „Projekt Dobre Życie” (wyd. Smak Słowa), która na sześć tygodnie stanie się twoim przewodnikiem.

Od czego zaczynamy? Najlepiej od zaraz. A przynajmniej od najbliższego poniedziałku, bo taki plan proponuje Kossakowska. Na początek trzeba wykonać test silnych stron. Można zrobić go on-line lub według schematu z książki. Zajmuje ok. 15 minut – będzie podstawą do dalszej pracy. W kolejne poniedziałki będziesz wzmacniać swoje talenty. W pozostałe dni tygodnia będziesz m.in. starała się uporać z nawykiem tworzenia czarnych scenariuszy i poddawania się nawracającym, pesymistycznym myślom, trenowała uważność i koncentrację, wzmacniała relacje z bliski, ćwiczyła wdzięczność i dbanie o siebie.

Ktoś może powiedzieć, że takich poradników na rynku jest wiele. „Projekt Dobre Życie” wyróżnia się przede wszystkim tym, że został napisany przez psycholożkę, w konwencji terapii behawioralno-poznawczej. Wszystkie ćwiczenia zawarte w książce zostały wypróbowane i przetestowane przez naukowców. Całość powstał na podstawie koncepcji dobrostanu według Martina Seligmana. Według profesora Uniwersytetu Pensylwanii w Filadelfii na pełne i prawdziwe szczęście, czyli właśnie dobrostan składa się pięć elementów: pozytywne emocje, sens życia, pozytywne relacje, osiągnięcia, zaangażowanie (pasja). Dopiero zadbanie o wszystkie z tych aspektów pozwala cieszyć się dobry życiem.

Co da ci praca z tą książką? Jeśli wykonasz ją uczciwie, zadania dadzą ci wiele informacji o sobie. Zobaczysz, w którym z obszarów radzisz sobie dobrze, a w którym potrzebujesz dodatkowego wzmocnienia. Pozwoli też w bardzo konkretny sposób przepracować negatywne skrypty i przekonania na własny temat oraz wzmocni wiarę w to, że sami jesteśmy odpowiedzialni za własne szczęście.

dobre życie

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!