Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Dobry biznes – Halloween?

Dobry biznes – Halloween?

Amerykanie wydają co roku kilka miliardów dolarów, żeby świętować Halloween. A jak jest w Polsce? Wyniki mogą Was zaskoczyć.

Szaleństwo Halloween ogarnia Amerykanów już z początkiem września. Witryny sklepowe ozdabiane są podświetlonymi dyniami, czaszkami, duchami, fikcyjnymi tablicami nagrobnymi. Według informacji Hallmark Channel ubiegłorocznym hitem stały się zakrwawione głowy zamknięte w słoikach, a w sezonie 2015 królować będą balonowe pająki.

7 miliardów dolarów na Halloween

Halloween to drugie, po Bożym Narodzeniu, najbardziej dochodowe święto w Stanach Zjednoczonych. Według badań konsumenckich Prosper Insights & Analytics oraz informacji amerykańskiego stowarzyszenia sprzedawców National Retail Federation (NRF), co drugi Amerykanin wyda w tym roku około 75 dolarów na halloweenowe słodycze i gadżety. W sumie daje to kwotę bliską 7 mld dolarów i liczbę 157 mln obywateli Stanów Zjednoczonych celebrujących Halloween. Ponadto, rynek sukcesywnie rośnie, a z roku na rok koniunkturę nakręcają niezawodne portale społecznościowe. Normą w sieci stają się filmiki pokazujące przygotowania do Halloween: dekorowanie domów i podwórzy, pieczenie wymyślnych ciast, tworzenie lub kupowanie coraz straszniejszych kostiumów. Szacuje się, że blisko 68 mln dorosłych i małych Amerykanów przebierze się za Drakulę, wampira lub czarownicę, wydając tym samym 2,5 mld dolarów. Najbardziej zaskakująca wydaje się być informacja o kostiumach dla psów i kotów. Otóż, jak donosi CNN Newsource, Halloween w specjalnych na tę okazję strojach, świętować będzie około 20 mln pupili, na co ich właściciele przeznaczą 330 mln dolarów.

Kosztowne dekoracje

Jak podaje NRF ponad 93 % amerykańskich entuzjastów Halloween kupi słodycze za łączną sumę 2,1 mld dolarów, co stanowi więcej niż podczas świętowania Walentynek. Przyczynia się do tego nie tylko chęć na czekoladę, ale również jeden z celebrowanych 31 października zwyczajów jakim jest trick or treat, czyli cukierek albo psikus. Zresztą zwyczaj trick or treat tłumaczy również liczbę prawie 45% Amerykanów, którzy udekorują swoje domy i przestrzeń wokół nich. Zgodnie z tradycją dzieci w odpowiednich przebraniach, prosząc o cukierki lub drobne pieniądze, odwiedzą tylko te domy, które będą ozdobione dekoracjami.

Ile wydają Polacy?

Halloween w Polsce to głównie zabawy dla dzieci organizowane przez niektóre szkoły, przedszkola i place zabaw. Według badań Payback Opinion Poll, co dziesiąty Polak spędzi Halloween w domu z rodziną, a 60% w gronie przyjaciół na „domówkach”. Przygotowania i wydatki sprowadzają się do kupna taniego stroju i wycinania dyni. W wielu domach stroje wykonywane będą samodzielnie (taki zamiar deklaruje co drugi badany). Z końcem października zdecydowana większość Polaków kupuje kwiaty i znicze. Przeciętny Polak wydał w 2014 roki średnio 150 zł na udekorowanie grobów bliskich. W tym roku jednak aż 75% badanych deklaruje ograniczenie wydatków do 100 zł. Zgodnie z tradycją Polacy obchodzą Wszystkich Świętych w atmosferze wspomnień i skupienia, a to niewiele kosztuje.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close