Sergiusz Osma艅ski z Sephora Polska o tym, jak wa偶na jest ekoedukacja i dzia艂ania na rzecz grup wykluczonych spo艂ecznie

Wsp贸lnie mo偶emy zrobi膰 wi臋cej dla naszego spo艂ecze艅stwa, planety i 艣rodowiska

Dominika Jajszczak

O wolno艣ci bez os膮dzania, warto艣ciach, kt贸re powinny przy艣wieca膰 firmom w obecnych czasach i dobrych praktykach na rzecz wykluczonych grup spo艂ecznych i 艣rodowiska rozmawiamy z Sergiuszem Osma艅skim, Dyrektorem Artystycznym i PR Sephora Polska.

Dominika Jajszczak: Wasza polityka diversity & inclusion kompleksowo obejmuje trzy obszary: klient贸w, pracownik贸w i wp艂yw na spo艂ecze艅stwo. W jaki spos贸b dbacie wewn膮trz firmy o to, aby stawia膰 r贸偶norodno艣膰 i w艂膮czanie na pierwszym miejscu?

Sergiusz Osma艅ski: W Sephora m贸wimy, 偶e wierzymy w moc pi臋kna. Pi臋kno 艂膮czy nas we wsp贸lnym celu: odkrywaniu i wyra偶aniu siebie, wolno艣ci bez os膮dzania. Pi臋kno to te偶 szacunek wobec drugiego cz艂owieka – niezale偶nie od wieku, warto艣ci, wykszta艂cenia, orientacji psychoseksualnej i to偶samo艣ci p艂ciowej, pochodzenia lub religii.

Silnie wspieramy t臋 wizj臋 wewn膮trz organizacji na poziomie komunikacji z pracownikami, ale te偶 na przyk艂ad podczas rekrutacji 鈥 wsp贸艂pracujemy m.in. agencj膮 wpieraj膮c膮 zatrudnienie os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami. Promujemy tolerancj臋 i zdecydowanie reagujemy na jakiekolwiek zachowania o charakterze wykluczaj膮cym w odniesieniu do naszych pracownik贸w, ale te偶 klient贸w.

Nasz膮 rol膮 jest tak偶e edukacja. Realizujemy j膮 zar贸wno wewn膮trz poprzez szkolenia uwra偶liwiaj膮ce na diversity & inclusion oraz zwi臋kszaj膮ce 艣wiadomo艣膰 pracownik贸w w tym obszarze, jak i na zewn膮trz 鈥 anga偶uj膮c naszych pracownik贸w w pomoc okre艣lonym grupom, kt贸re s膮 w pewien spos贸b mniej uprzywilejowane spo艂ecznie.

Mam tu na my艣li takie projekty, jak cho膰by FUN.TECH.FUTURE., w ramach kt贸rego corocznie anga偶ujemy naszych pracownik贸w-ekspert贸w do dzielenia si臋 wiedz膮 z uczestniczkami projektu, czy akcj臋 z okazji D-Day, podczas kt贸rej pracownicy ka偶dego regionu mogli wybra膰 organizacj臋 lub fundacj臋, kt贸rej podopiecznym b臋d膮 pomagali. Innym przyk艂adem jest obj臋cie mentoringiem przez najbardziej do艣wiadczonych pracownik贸w z perfumerii, os贸b, kt贸re trafiaj膮 do nas na p艂atne sta偶e. S膮 to sta偶e adresowane do os贸b nale偶膮cych do grup wykluczanych spo艂ecznie, a kt贸re w艂a艣nie w Sephora mog膮 zdoby膰 do艣wiadczenie zawodowe w bran偶y retail/beauty. Od 8. lat anga偶ujemy te偶 pracownik贸w w pomoc rodzinom znajduj膮cym si臋 w ci臋偶kiej sytuacji materialnej i spo艂ecznej w ramach akcji Szlachetna Paczka. R贸wnie偶 w tym roku gromadzimy wsp贸lnymi si艂ami 鈥 pracownik贸w i firmy 鈥 pomoc materialn膮 dla wybranej przez nas Rodziny.

Perfumeria Sephora

Jednak opr贸cz aktywizowania pracownik贸w prowadzicie jeszcze szereg dzia艂a艅 na zewn膮trz. Od paru lat konsekwentnie wspieracie rozw贸j zawodowy kobiet, Wielk膮 Orkiestr臋 艢wi膮tecznej Pomocy, a tak偶e dziewcz臋ta z dom贸w dziecka wkraczaj膮ce na rynek pracy. Co magicznego zaplanowali艣cie na listopad i grudzie艅 2021?

Sephora jest firm膮 zaanga偶owan膮 zar贸wno spo艂ecznie, jak i 艣rodowiskowo. Wsp贸艂pracujemy globalnie oraz lokalnie z zewn臋trznymi partnerami, fundacjami, z kt贸rymi realizujemy programy i akcje spo艂eczne m.in. na rzecz wyr贸wnywania szans spo艂ecznych, skierowane do grup wykluczonych spo艂ecznie. W Polsce naszymi partnerami s膮 m.in. Fundacja Sukces Pisany Szmink膮, Fundacja Zaczyn czy Wielka Orkiestra 艢wi膮tecznej Pomocy.

W 2019 podpisali艣my pi臋膰 standard贸w聽post臋powania przedsi臋biorstw, uchwalone przez ONZ, w celu przeciwdzia艂ania wszelkim formom dyskryminacji przedstawicieli wsp贸lnoty LGBTI. W Polsce wraz z czerwcem 2021 roku po艂膮czyli艣my nasze si艂y ze Stowarzyszeniem Kampania Przeciw Homofobii. Wsp贸lnie prowadzili艣my dzia艂ania informacyjne i edukacyjne w tym roku, a przed nami kolejne dzia艂ania.

Okres przed艣wi膮teczny to ju偶 od 2018 roku, czas w kt贸rym zach臋camy naszych Klient贸w do zaanga偶owania si臋 w pomoc i wsparcia programu FUN.TECH.FUTURE., realizowanego przez Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮. W tegorocznej kolekcji 艣wi膮tecznej obecnej ju偶 w perfumeriach Sephora i na sephora.pl, pojawi艂 si臋 艣nie偶nobia艂y mi艣 polarny – lampka nocna.聽

To w艂a艣nie on ma w tym roku moc pomagania. Ca艂y doch贸d z jego sprzeda偶y przeka偶emy na realizacj臋 IV. ju偶 edycji programu wspieraj膮cego bezpo艣rednio m艂ode kobiety z pieczy zast臋pczych, kt贸re wkraczaj膮 na rynek pracy. Od startu programu, pomoc膮 obj臋to ju偶 310 dziewcz膮t z plac贸wek opieku艅czo-wychowawczych, rodzinnych dom贸w dziecka i rodzin zast臋pczych. Mamy nadziej臋, 偶e r贸wnie偶 w tym roku nasi klienci poczuj膮 magi臋 艢wi膮t i wraz z nami, kupuj膮c produkt charytatywny, wespr膮 realizacj臋 IV. edycji聽FUN. TECH. FUTURE.聽

Wasze dzia艂ania jednak wychodz膮 daleko poza wsparcie grup nara偶onych na wykluczenie spo艂臋czne. W zesz艂ym roku w swoich perfumeriach uruchomili艣cie program recyklingu opakowa艅 i do艂膮czyli艣cie do grona partner贸w EcoTech System. Jak to dzia艂a?

Dzia艂anie na rzecz ekoedukacji i wzmacnianie postaw konsumenckich w obszarze dba艂o艣ci o 艣rodowisko s膮 wpisane w nasz rozw贸j i strategi臋. Sama firma zmienia sw贸j spos贸b dzia艂ania i wewn臋trze procesy m.in. logistyczne, w kierunku zr贸wnowa偶onego rozwoju, ju偶 od kilku lat.

Od jesieni 2020 roku nasi klienci mog膮 korzysta膰 z zaawansowanego programu recyklingu opakowa艅 po kosmetykach i zostawia膰 puste opakowania w perfumeriach, wrzucaj膮c je do dedykowanych, zielonych pojemnik贸w.

Jednak recykling wspieramy r贸wnie偶 poza naszymi perfumeriami i dlatego wiosn膮 tego roku do艂膮czyli艣my do grona partner贸w EcoTech System 鈥 og贸lnopolskiego operatora motywacyjnego systemu gospodarki odpadami. U偶ytkownicy stworzonej przez EcoTech System aplikacji Eco Portfel, mog膮 wymienia膰 zebrane za oddane opakowania punkty, na ofert臋 specjaln膮 przygotowan膮 przez Sephora Collection w perfumerii internetowej sephora.pl. Motywacyjny System Gospodarowania Odpadami EcoTech System, to innowacyjny spos贸b segregacji odpad贸w opakowaniowych przy u偶yciu nowych technologii z wykorzystaniem recyklomat贸w i Aplikacji mobilnej ECO Portfel. Recyklomaty EcoTech System obecne s膮 ju偶 w 9 miastach w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Sopocie, ale te偶 w mniejszych miejscowo艣ciach jak Busko Zdr贸j czy S艂ubice. Z aplikacji Eco Portfel korzysta ju偶 blisko 25聽000 os贸b w ca艂ej Polsce.

Good For Sephora

Czy planujecie wi臋cej aktywno艣ci w obszarze dzia艂ania na rzecz ekoedukacji?

Zobowi膮zali艣my si臋 do wspierania bardziej odpowiedzialnego pi臋kna, dzia艂a艅 w zakresie zr贸wnowa偶onego rozwoju i ochrony 艣rodowiska. Na sephora.pl i w naszych perfumeriach ju偶 od 2020 roku realizujemy program GOOD FOR, dzi臋ki kt贸remu poprzez specjalne oznaczenia nawigujemy naszych klient贸w, kt贸rzy preferuj膮 ekozaanga偶owane produkty.

Wspieramy te偶 ekoedukcj臋 鈥 prowadzimy zar贸wno dzia艂ania skierowane do naszych klient贸w, jak i pracownik贸w. W mijaj膮cym roku wraz z Aret膮 Szpur膮 鈥 aktywistk膮 eko, propagatork膮 ruchu zero waste, przygotowali艣my seri臋 artyku艂贸w, kt贸rych zadaniem jest w艂a艣nie zwi臋kszenie wiedzy i rozbudzenie 艣wiadomo艣ci potrzeby 偶ycia w bardziej zr贸wnowa偶ony spos贸b, w艣r贸d naszych klient贸w. Poruszyli艣my temat nie tylko bliskiego nam recyklingu, ale te偶 tych zwi膮zanych z urbanistyk膮, czy nasz膮 codzienn膮 diet膮 i wyborami podczas zakup贸w. Wszystkie artyku艂y autorstwa Arety znale藕膰 mo偶na na naszym blogu na sephora.pl lub w sekcji 鈥濶asze zaanga偶owanie鈥. Planujemy kontynuacj臋 tego typu kooperacji.

W nadchodz膮cym roku planujemy te偶 ponownie zaprosi膰 naszych pracownik贸w i zgromadzon膮 wok贸艂 Sephora spo艂eczno艣膰, do zaanga偶owania w akcje proekologiczne jak Dzie艅 Ziemi, czy Sprz膮tanie 艢wiata. Tegoroczna edycja, podczas kt贸rej na zasadzie wolontariatu do akacji w ca艂ej Polsce w艂膮czy艂o si臋 ponad 360 naszych pracownik贸w i ich bliskich, pokaza艂a, 偶e takie przedsi臋wzi臋cia potrafi膮 nas zjednoczy膰. Wsp贸lnie mo偶emy zrobi膰 wiele dla naszej planety i 艣rodowiska.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close