Kamila G臋bik o e-commerce w bran偶y fashion

Co 艂膮czy dobrego projektanta, sprzedawc臋 i sportowca?

Takiej pozycji jeszcze nie by艂o na polskim rynku wydawniczym. Blockchain na ratunek markom odzie偶owym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a mo偶e shoppable TV dla Pokolenia ,,Z鈥? Przeczytaj fragment ksi膮偶ki 鈥濸i臋kny e-commerce. Jak sprzedawa膰 fashion i beauty w Internecie?鈥 autorstwa Kamili G臋bik.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Dzi艣 rano pij膮c kaw臋 w fili偶ance stworzonej w warszawskim studio Fenek, obejrza艂am odcinek dokumentalny o projektancie modeli but贸w NIKE 鈥 Tinkerze Hatfieldzie. Inspiracje, kt贸re czerpa艂 do swoich projekt贸w by艂y zwi膮zane z szalonymi wystawami we Francji, a tak偶e z rozm贸w i wsp贸艂pracy z Michaelem Jordanem. Dlaczego jego projekty by艂y wyj膮tkowe? Sam projektant by艂 sportowcem, kt贸ry uleg艂 kontuzji. Potrzebowa艂 on wygodnego obuwia, kt贸re zamortyzuje jego staw skokowy. Dodatkowo kolorystyka, kszta艂ty, paski, podeszwa, rodzaj materia艂u, tworzy艂y fantastyczn膮 opowie艣膰 i ca艂o艣膰. Projekt but贸w, kt贸ry posiada magiczny guzik, daj膮cy mo偶liwo艣膰 automatycznego zaciskania si臋 sznur贸wek i dopasowania do kszta艂tu stopy to nie mrzonka przysz艂o艣ci. To but, kt贸ry ju偶 teraz mo偶emy kupi膰 w ramach serii NIKE ADEPT obs艂ugiwany z poziomu aplikacji mobilnej. 呕eby na艂adowa膰 buty, wystarczy po艂o偶y膰 je na macie i obserwowa膰, jak zmieniaj膮 si臋 kolory diod. Je艣li bateria roz艂aduje si臋 podczas noszenia but贸w, te same si臋 rozsznuruj膮 i b臋dziemy mieli niespodziank臋.

Z regu艂y trendy d膮偶膮 do funkcjonalno艣ci, do usprawnienia 偶ycia u偶ytkownikom, u艂atwienia codziennych czynno艣ci, a tak偶e sprawiaj膮, 偶e czego艣 mocno pragniemy lub za czym艣 z ca艂ych si艂 chcemy pod膮偶a膰. Dobry projektant i sprzedawca maj膮 wiele cech sportowca, takich jak determinacja, niepoddawanie si臋, fokus na cele, pokora i systematyczno艣膰. Buty, kt贸re za艂o偶y znany sportowiec, b臋d膮ce wzorem dla mas, staj膮 si臋 hitem i ka偶dy chce je mie膰. Dlatego projektanci wyznaczaj膮 trendy ka偶dego dnia.

Pytanie za艣 jest takie: jak za 5 czy 10 lat b臋d膮 wygl膮da艂y nasze zakupy odzie偶y i kosmetyk贸w? Czy powstanie co艣 zupe艂nie nowego, o czym do tej pory nigdy nie s艂yszeli艣my? Warto przyjrze膰 si臋 bli偶ej futurystycznym trendom 艣wiata e-commerce i pod膮偶a膰 za nimi, a偶eby nie zosta膰 w tyle. Czas zweryfikuje, kt贸re z nich rozwin膮 si臋 mocnej, a kt贸re przystopuj膮.

Wyobra藕my sobie kapsu艂臋, do kt贸rej wchodzimy, zaprojektowan膮 w naszym stylu i ulubionym kolorze. W tym czasie sztuczna inteligencja w oparciu o nasz aktualny nastr贸j oraz plan dnia, dopasuje odpowiedni str贸j. Roboty zadbaj膮 tak偶e o makija偶 i fryzur臋. W przeci膮gu kilku minut jeste艣my gotowi do wyj艣cia na spacer lub na spotkanie z kontrahentem. Id膮c krok dalej 鈥 mamy ci臋偶ki dzie艅. Nat艂ok obowi膮zk贸w sprawia, 偶e potrzebujemy zadba膰 o cer臋 i samopoczucie. Kapsu艂a mog艂aby pe艂ni膰 funkcj臋 mini SPA, w kt贸rej mamy zabiegi na twarz, maseczki dostosowane do potrzeb piel臋gnacyjnych naszej sk贸ry. W mi臋dzy czasie, kiedy my by艣my odpoczywali i nabierali energii do dalszych wyzwa艅, Alexa zamawia艂yby nam taks贸wk臋 lub robi艂a za nas zakupy online.

Czy nasze 偶ycie i codzienno艣膰 zwi膮zana z internetowymi zakupami za kilka lat b臋dzie na tyle wygodna, 偶e nie b臋dziemy musieli wstawa膰 z kanapy? Czy za zakupy i gromadzenie zapas贸w b臋d膮 odpowiada艂y inteligentne roboty i cybernetyczni asystenci? 呕yjemy w ko艅cu w p臋dz膮cym 艣wiecie, przepe艂nionym deadlinami i obowi膮zkami. W czasach COVID wielu z nas nie jest w stanie oddzieli膰 pracy od 偶ycia prywatnego, dzia艂aj膮c zdalnie. W takim modelu funkcjonowania bardzo ci臋偶ko ,,z艂apa膰鈥 tak zwany life balance, 偶yj膮c w ci膮g艂ym niedoczasie. Przysz艂o艣膰 trend贸w e-commerce jest bardzo wa偶na nie tylko dla tych os贸b, kt贸re robi膮 zakupy w Internecie, ale przede wszystkim dla tych, kt贸rzy prowadz膮 w艂asny sklep internetowy. W艂a艣ciciele sklep贸w fashion i beauty maj膮 kilka cel贸w. Przede wszystkim zarabia膰 i pomna偶a膰 zyski, zwi臋kszaj膮c sprzeda偶, poszerza膰 sw贸j asortyment i rozrasta膰 si臋. Do tego wchodzi膰 na rynki zagraniczne, promowa膰 ekologi臋, a tak偶e pracowa膰 nad coraz lepsz膮 jako艣ci膮 produktu. Zadowolony klient to taki, kt贸ry b臋dzie dokonywa艂 wielokrotnych zakup贸w oraz stanie si臋 lojalnym i wiernym fanem marki. Sztuczna inteligencja, rzeczywisto艣膰 rozszerzona, Internet rzeczy, drony, roboty i druk 3D. Te dziedziny obecnie wiod膮 prym w sektorze handlu online鈥

Powy偶szy fragment pochodzi z ksi膮偶ki 鈥濸i臋kny e-commerce. Jak sprzedawa膰 fashion i beauty w Internecie?鈥 autorstwa Kamili G臋bik, kt贸ra od wielu lat 艂膮czy w swojej pracy sprzeda偶, marketing, PR, copywriting, a tak偶e wysokie umiej臋tno艣ci organizacyjne. W swojej karierze na co dzie艅 wsp贸艂pracowa艂a z markami fashion i beauty, takimi jak: Bielenda, Dr. Irena Eris, Yves Rocher, Nivea, Hebe, Clochee, 聽Levis, Adidas, Apart, Olsen, Sadva, Briju, Yes i wiele innych. Autorka blog贸w o marketingu online i redaktorka magazyn贸w E-commerce & Digital marketing.

Kamila G臋bik / Pi臋kny e-commerce / Ok艂adka

,,PI臉KNY E-COMMERCE. Jak sprzedawa膰 fashion i beauty w Internecie?鈥 鈥 takiej pozycji jeszcze do tej pory nie by艂o na polskim rynku. Blockchain na ratunek markom odzie偶owym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a mo偶e shoppable TV dla Pokolenia ,,Z鈥? Autorka zabiera nas nie tylko w przysz艂o艣膰 i predykcje 艣wiata e-commerce na podstawie bran偶y fashion i beauty, ale tak偶e opowiada o tym jak by艂o kiedy艣 i jakie zamiany zasz艂y we wsp贸艂czesnym e-konsumencie i sposobie robienia zakup贸w online. W swojej ksi膮偶ce opowiada o tym, jakie by艂y pocz膮tki e-commerce fashion i beauty, o tym na co nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 tworz膮c sw贸j pierwszy e-sklep, jak zwi臋ksza膰 sprzeda偶 i skalowa膰 biznes, jednocze艣nie dbaj膮c o wizerunek marki, jaki jest nowoczesny marketing dla fashion i beauty. Premiera wersji papierowej ju偶 na Miko艂ajki 2021, a jej sprzeda偶 w sklepie autorki – www.pieknyecommerce.pl.

鈥炁歸ietna ksi膮偶ka, kt贸ra zabiera czytelnika w podr贸偶 od pocz膮tk贸w e-commerce, przez najwa偶niejsze aspekty tego szybko rosn膮cego biznesu, a偶 po niezaprzeczalne i nieuniknione trendy jak live commerce i shoppable videos.” – Vincent Yang – Firework – CEO

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter