Kamila G─Öbik o e-commerce w bran┼╝y fashion

Co ┼é─ůczy dobrego projektanta, sprzedawc─Ö i sportowca?

Takiej pozycji jeszcze nie by┼éo na polskim rynku wydawniczym. Blockchain na ratunek markom odzie┼╝owym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a mo┼╝e shoppable TV dla Pokolenia ,,ZÔÇŁ? Przeczytaj fragment ksi─ů┼╝ki ÔÇ×Pi─Ökny e-commerce. Jak sprzedawa─ç fashion i beauty w Internecie?ÔÇŁ autorstwa Kamili G─Öbik.

Dzi┼Ť rano pij─ůc kaw─Ö w fili┼╝ance stworzonej w warszawskim studio Fenek, obejrza┼éam odcinek dokumentalny o projektancie modeli but├│w NIKE ÔÇô Tinkerze Hatfieldzie. Inspiracje, kt├│re czerpa┼é do swoich projekt├│w by┼éy zwi─ůzane z szalonymi wystawami we Francji, a tak┼╝e z rozm├│w i wsp├│┼épracy z Michaelem Jordanem. Dlaczego jego projekty by┼éy wyj─ůtkowe? Sam projektant by┼é sportowcem, kt├│ry uleg┼é kontuzji. Potrzebowa┼é on wygodnego obuwia, kt├│re zamortyzuje jego staw skokowy. Dodatkowo kolorystyka, kszta┼éty, paski, podeszwa, rodzaj materia┼éu, tworzy┼éy fantastyczn─ů opowie┼Ť─ç i ca┼éo┼Ť─ç. Projekt but├│w, kt├│ry posiada magiczny guzik, daj─ůcy mo┼╝liwo┼Ť─ç automatycznego zaciskania si─Ö sznur├│wek i dopasowania do kszta┼étu stopy to nie mrzonka przysz┼éo┼Ťci. To but, kt├│ry ju┼╝ teraz mo┼╝emy kupi─ç w ramach serii NIKE ADEPT obs┼éugiwany z poziomu aplikacji mobilnej. ┼╗eby na┼éadowa─ç buty, wystarczy po┼éo┼╝y─ç je na macie i obserwowa─ç, jak zmieniaj─ů si─Ö kolory diod. Je┼Ťli bateria roz┼éaduje si─Ö podczas noszenia but├│w, te same si─Ö rozsznuruj─ů i b─Ödziemy mieli niespodziank─Ö.

Z regu┼éy trendy d─ů┼╝─ů do funkcjonalno┼Ťci, do usprawnienia ┼╝ycia u┼╝ytkownikom, u┼éatwienia codziennych czynno┼Ťci, a tak┼╝e sprawiaj─ů, ┼╝e czego┼Ť mocno pragniemy lub za czym┼Ť z ca┼éych si┼é chcemy pod─ů┼╝a─ç. Dobry projektant i sprzedawca maj─ů wiele cech sportowca, takich jak determinacja, niepoddawanie si─Ö, fokus na cele, pokora i systematyczno┼Ť─ç. Buty, kt├│re za┼éo┼╝y znany sportowiec, b─Öd─ůce wzorem dla mas, staj─ů si─Ö hitem i ka┼╝dy chce je mie─ç. Dlatego projektanci wyznaczaj─ů trendy ka┼╝dego dnia.

Pytanie za┼Ť jest takie: jak za 5 czy 10 lat b─Öd─ů wygl─ůda┼éy nasze zakupy odzie┼╝y i kosmetyk├│w? Czy powstanie co┼Ť zupe┼énie nowego, o czym do tej pory nigdy nie s┼éyszeli┼Ťmy? Warto przyjrze─ç si─Ö bli┼╝ej futurystycznym trendom ┼Ťwiata e-commerce i pod─ů┼╝a─ç za nimi, a┼╝eby nie zosta─ç w tyle. Czas zweryfikuje, kt├│re z nich rozwin─ů si─Ö mocnej, a kt├│re przystopuj─ů.

Wyobra┼║my sobie kapsu┼é─Ö, do kt├│rej wchodzimy, zaprojektowan─ů w naszym stylu i ulubionym kolorze. W tym czasie sztuczna inteligencja w oparciu o nasz aktualny nastr├│j oraz plan dnia, dopasuje odpowiedni str├│j. Roboty zadbaj─ů tak┼╝e o makija┼╝ i fryzur─Ö. W przeci─ůgu kilku minut jeste┼Ťmy gotowi do wyj┼Ťcia na spacer lub na spotkanie z kontrahentem. Id─ůc krok dalej ÔÇô mamy ci─Ö┼╝ki dzie┼ä. Nat┼éok obowi─ůzk├│w sprawia, ┼╝e potrzebujemy zadba─ç o cer─Ö i samopoczucie. Kapsu┼éa mog┼éaby pe┼éni─ç funkcj─Ö mini SPA, w kt├│rej mamy zabiegi na twarz, maseczki dostosowane do potrzeb piel─Ögnacyjnych naszej sk├│ry. W mi─Ödzy czasie, kiedy my by┼Ťmy odpoczywali i nabierali energii do dalszych wyzwa┼ä, Alexa zamawia┼éyby nam taks├│wk─Ö lub robi┼éa za nas zakupy online.

Czy nasze ┼╝ycie i codzienno┼Ť─ç zwi─ůzana z internetowymi zakupami za kilka lat b─Ödzie na tyle wygodna, ┼╝e nie b─Ödziemy musieli wstawa─ç z kanapy? Czy za zakupy i gromadzenie zapas├│w b─Öd─ů odpowiada┼éy inteligentne roboty i cybernetyczni asystenci? ┼╗yjemy w ko┼äcu w p─Ödz─ůcym ┼Ťwiecie, przepe┼énionym deadlinami i obowi─ůzkami. W czasach COVID wielu z nas nie jest w stanie oddzieli─ç pracy od ┼╝ycia prywatnego, dzia┼éaj─ůc zdalnie. W takim modelu funkcjonowania bardzo ci─Ö┼╝ko ,,z┼éapa─çÔÇŁ tak zwany life balance, ┼╝yj─ůc w ci─ůg┼éym niedoczasie. Przysz┼éo┼Ť─ç trend├│w e-commerce jest bardzo wa┼╝na nie tylko dla tych os├│b, kt├│re robi─ů zakupy w Internecie, ale przede wszystkim dla tych, kt├│rzy prowadz─ů w┼éasny sklep internetowy. W┼éa┼Ťciciele sklep├│w fashion i beauty maj─ů kilka cel├│w. Przede wszystkim zarabia─ç i pomna┼╝a─ç zyski, zwi─Ökszaj─ůc sprzeda┼╝, poszerza─ç sw├│j asortyment i rozrasta─ç si─Ö. Do tego wchodzi─ç na rynki zagraniczne, promowa─ç ekologi─Ö, a tak┼╝e pracowa─ç nad coraz lepsz─ů jako┼Ťci─ů produktu. Zadowolony klient to taki, kt├│ry b─Ödzie dokonywa┼é wielokrotnych zakup├│w oraz stanie si─Ö lojalnym i wiernym fanem marki. Sztuczna inteligencja, rzeczywisto┼Ť─ç rozszerzona, Internet rzeczy, drony, roboty i druk 3D. Te dziedziny obecnie wiod─ů prym w sektorze handlu onlineÔÇŽ

Powy┼╝szy fragment pochodzi z ksi─ů┼╝ki ÔÇ×Pi─Ökny e-commerce. Jak sprzedawa─ç fashion i beauty w Internecie?ÔÇŁ autorstwa Kamili G─Öbik, kt├│ra od wielu lat ┼é─ůczy w swojej pracy sprzeda┼╝, marketing, PR, copywriting, a tak┼╝e wysokie umiej─Ötno┼Ťci organizacyjne. W swojej karierze na co dzie┼ä wsp├│┼épracowa┼éa z markami fashion i beauty, takimi jak: Bielenda, Dr. Irena Eris, Yves Rocher, Nivea, Hebe, Clochee, ┬áLevis, Adidas, Apart, Olsen, Sadva, Briju, Yes i wiele innych. Autorka blog├│w o marketingu online i redaktorka magazyn├│w E-commerce & Digital marketing.

Kamila Gębik / Piękny e-commerce / Okładka

,,PI─śKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawa─ç fashion i beauty w Internecie?ÔÇŁ ÔÇô takiej pozycji jeszcze do tej pory nie by┼éo na polskim rynku. Blockchain na ratunek markom odzie┼╝owym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a mo┼╝e shoppable TV dla Pokolenia ,,ZÔÇŁ? Autorka zabiera nas nie tylko w przysz┼éo┼Ť─ç i predykcje ┼Ťwiata e-commerce na podstawie bran┼╝y fashion i beauty, ale tak┼╝e opowiada o tym jak by┼éo kiedy┼Ť i jakie zamiany zasz┼éy we wsp├│┼éczesnym e-konsumencie i sposobie robienia zakup├│w online. W swojej ksi─ů┼╝ce opowiada o tym, jakie by┼éy pocz─ůtki e-commerce fashion i beauty, o tym na co nale┼╝y zwr├│ci─ç uwag─Ö tworz─ůc sw├│j pierwszy e-sklep, jak zwi─Öksza─ç sprzeda┼╝ i skalowa─ç biznes, jednocze┼Ťnie dbaj─ůc o wizerunek marki, jaki jest nowoczesny marketing dla fashion i beauty. Premiera wersji papierowej ju┼╝ na Miko┼éajki 2021, a jej sprzeda┼╝ w sklepie autorki – www.pieknyecommerce.pl.

ÔÇ×┼Üwietna ksi─ů┼╝ka, kt├│ra zabiera czytelnika w podr├│┼╝ od pocz─ůtk├│w e-commerce, przez najwa┼╝niejsze aspekty tego szybko rosn─ůcego biznesu, a┼╝ po niezaprzeczalne i nieuniknione trendy jak live commerce i shoppable videos.” – Vincent Yang – Firework – CEO