Olga Kozierowska opowiada o tym, jak ważne są emocje w biznesie

Liderzy przestali udawać, że w biznesie nie ma miejsca na emocje

Olga Kozierowska

Ostatnie 6 tygodni mojej pracy, występów, rozmów przyniosło ważne przemyślenia. A że kipią mi w sercu i głowie, postanowiłam przelać je na papier - będąc precyzyjną, wyklikałam je na smartfonie.

Pandemia zmieniła i zmienia oblicze wielu korporacji

A dokładnie zmienia zachowania ludzi. To mam nadzieję trend nieodwracalny. Ku mojej, i ich zapewne też, radości i uldze. Ludzie nie próbują już być kimś odpowiadającym sztywnej definicji człowieka w garniturze lub garsonce. Ba, porzucili nawet ten styl ubioru. Przestali udawać, używać żargonu, którego nikt nie rozumiał, a wszyscy kiwali głowami, z pseudo podziwem – och ach jaki on/ona mądra. Bo jak nie rozumiem, to pewno mądra. 

O człowieku w biznesie zaczęto też inaczej mówić

Już nie jest zasobem. Jest najważniejszy. Stanął na podium ponad modną innowacją, technologią i optymalizacją. Bo te słowa okazały się znaczyć nic bez jego udziału. Liderzy przestali udawać, że emocji nie ma w biznesie, albo pouczać, że nie ma na nie miejsca. Docenili menedżerów, którzy czują i adresują uczucia. Menedżer mewa, dowożący KPI’je mając na dziobie krew, już nie jest w cenie.

Potrzeba wspólnoty, bliskości zwyciężyła

W zeszłym tygodniu prowadziłam konferencję i galę Innowacji SAP. I zrobiłam to znowu po swojemu. Przekraczając kolejne, niewidoczne bariery bliskości z widzem, widzem na żywo. I przekonałam się wczoraj, że im więcej serca, uważności i prawdy, tej niedoskonałej, tej jeszcze niedawno wstydliwej, tym więcej otwartości i reaktywności uczestników. A potem w kuluarach tyle życzliwych uśmiechów, tyle ciepłych słów. I myślę sobie, nareszcie, pozwalamy sobie być. Idąc za słowami Jacka Santorskiego – robić listy „To Be” a nie „To Do”.

Listy „To Be” zaczynają przynosić rezultaty w postaci lepszych wyników

I jak wczoraj mówił Prof. Piotr Płoszajski: „budowanie przewagi konkurencyjnej na cenach, rabatach, kartach lojalnościowych, systemach i promocji jest strategią followersów”. Wygrają Ci, którzy postawią na relacje i zespoły, czyli ludzi! Ludzi nie bojących się niewygody, nie bojący się popełniać błędy, bo przecież wielkie idee mają ze złymi wiele wspólnego, na początku obydwie wyglądają śmiesznie. „Wygrają łączący korporacyjny Rygor z Garażowym Wigorem”!

A czym jest wigor?

Efektem uczuć. I znowu wróciliśmy do doceniania i zauważania emocji. Wierzę, że ten trend się utrzyma.  I nie wrócimy już do zarządzania przez cele. Wolę to, przez emocje.

I nareszcie czuję, że pasuję.  

Prof. Piotr Płoszajski
Prof. Piotr Płoszajski podczas konferencji SAP

O autorce:

Olga Kozierowska – Multibaba, dziennikarka biznesowa, działaczka społeczna, mówczyni, pisarka, mentorka. Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Ekspertka ds. różnorodności i polityk włączania. Tworzy podcast „Sukces Pisany Szminką” o biznesie z duszą, technologiach z kobiecą twarzą i działaniach z obszaru diversity & inclusion. Pokazuje trendy i wysyła stereotypy do lamusa. Występuje na konferencjach dotyczących gender diversity w Polsce i na świecie. Inicjatorka Champions of Change – pierwszego w Polsce i w Europie klubu zrzeszającego prezesów dużych firm, którzy działają na rzecz budowania oraz wzmacniania polityki różnorodności, a także równego wykorzystania talentów kobiet i mężczyzn w biznesie. Pomysłodawczyni akcji #WiedzaNieMaPłci.

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close