Olga Kozierowska opowiada o tym, jak wa偶ne s膮 emocje w biznesie

Liderzy przestali udawa膰, 偶e w biznesie nie ma miejsca na emocje

Olga Kozierowska

Ostatnie 6 tygodni mojej pracy, wyst臋p贸w, rozm贸w przynios艂o wa偶ne przemy艣lenia. A 偶e kipi膮 mi w sercu i g艂owie, postanowi艂am przela膰 je na papier - b臋d膮c precyzyjn膮, wyklika艂am je na smartfonie.

Pandemia zmieni艂a i zmienia oblicze wielu korporacji

A dok艂adnie zmienia zachowania ludzi. To mam nadziej臋 trend nieodwracalny. Ku mojej, i ich zapewne te偶, rado艣ci i uldze. Ludzie nie pr贸buj膮 ju偶 by膰 kim艣 odpowiadaj膮cym sztywnej definicji cz艂owieka w garniturze lub garsonce. Ba, porzucili nawet ten styl ubioru. Przestali udawa膰, u偶ywa膰 偶argonu, kt贸rego nikt nie rozumia艂, a wszyscy kiwali g艂owami, z pseudo podziwem – och ach jaki on/ona m膮dra. Bo jak nie rozumiem, to pewno m膮dra.聽

O cz艂owieku w biznesie zacz臋to te偶 inaczej m贸wi膰

Ju偶 nie jest zasobem. Jest najwa偶niejszy. Stan膮艂 na podium ponad modn膮 innowacj膮, technologi膮 i optymalizacj膮. Bo te s艂owa okaza艂y si臋 znaczy膰 nic bez jego udzia艂u. Liderzy przestali udawa膰, 偶e emocji nie ma w biznesie, albo poucza膰, 偶e nie ma na nie miejsca. Docenili mened偶er贸w, kt贸rzy czuj膮 i adresuj膮 uczucia. Mened偶er mewa, dowo偶膮cy KPI’je maj膮c na dziobie krew, ju偶 nie jest w cenie.

Potrzeba wsp贸lnoty, blisko艣ci zwyci臋偶y艂a

W zesz艂ym tygodniu prowadzi艂am konferencj臋 i gal臋 Innowacji SAP. I zrobi艂am to znowu po swojemu. Przekraczaj膮c kolejne, niewidoczne bariery blisko艣ci z widzem, widzem na 偶ywo. I przekona艂am si臋 wczoraj, 偶e im wi臋cej serca, uwa偶no艣ci i prawdy, tej niedoskona艂ej, tej jeszcze niedawno wstydliwej, tym聽wi臋cej otwarto艣ci i reaktywno艣ci uczestnik贸w. A potem w kuluarach tyle 偶yczliwych u艣miech贸w, tyle ciep艂ych s艂贸w. I my艣l臋 sobie, nareszcie, pozwalamy sobie by膰. Id膮c za s艂owami Jacka Santorskiego – robi膰 listy 鈥濼o Be鈥 a nie 鈥濼o Do鈥.

Listy 鈥濼o Be鈥 zaczynaj膮 przynosi膰 rezultaty w postaci lepszych wynik贸w

I jak wczoraj m贸wi艂 Prof. Piotr P艂oszajski: „budowanie przewagi konkurencyjnej na cenach, rabatach, kartach lojalno艣ciowych, systemach i promocji jest strategi膮 followers贸w”. Wygraj膮 Ci, kt贸rzy postawi膮 na relacje i zespo艂y, czyli ludzi! Ludzi nie boj膮cych si臋 niewygody, nie boj膮cy si臋 pope艂nia膰 b艂臋dy, bo przecie偶 wielkie idee maj膮 ze z艂ymi wiele wsp贸lnego, na pocz膮tku obydwie wygl膮daj膮 艣miesznie. „Wygraj膮 艂膮cz膮cy korporacyjny Rygor z Gara偶owym Wigorem”!

A czym jest wigor?

Efektem uczu膰. I znowu wr贸cili艣my do doceniania i zauwa偶ania emocji. Wierz臋, 偶e ten trend si臋 utrzyma.聽聽I nie wr贸cimy ju偶 do zarz膮dzania przez cele. Wol臋 to, przez emocje.

I nareszcie czuj臋, 偶e pasuj臋.聽聽

Prof. Piotr P艂oszajski
Prof. Piotr P艂oszajski podczas konferencji SAP

O autorce:

Olga Kozierowska – Multibaba, dziennikarka biznesowa, dzia艂aczka spo艂eczna, m贸wczyni, pisarka, mentorka. Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮. Ekspertka ds. r贸偶norodno艣ci i polityk w艂膮czania. Tworzy podcast聽鈥濻ukces Pisany Szmink膮鈥 o biznesie z dusz膮, technologiach z kobiec膮 twarz膮 i dzia艂aniach z obszaru diversity & inclusion. Pokazuje trendy i wysy艂a stereotypy do lamusa. Wyst臋puje na konferencjach dotycz膮cych gender diversity w Polsce i na 艣wiecie. Inicjatorka聽Champions of Change聽鈥 pierwszego w Polsce i w Europie klubu zrzeszaj膮cego prezes贸w du偶ych firm, kt贸rzy dzia艂aj膮 na rzecz budowania oraz wzmacniania polityki r贸偶norodno艣ci, a tak偶e r贸wnego wykorzystania talent贸w kobiet i m臋偶czyzn w biznesie. Pomys艂odawczyni akcji聽#WiedzaNieMaP艂ci.