Na zdj臋ciu Joanna Rek-Faber Ambasadorka programu Sukces TO JA

Zamiast uczy膰 si臋 zarz膮dzania czasem, zadbaj o swoj膮 energi臋 osobist膮

Coraz cz臋艣ciej i g艂o艣niej m贸wi si臋 o potrzebie zadbania o sw贸j dobrostan. Poniek膮d wymog艂a to na nas pandemia, zmieniaj膮c zasady gry pokaza艂a, 偶e nasze zasoby energetyczne nie s膮 niesko艅czone.

Szkolenia ucz膮ce wydajno艣ci osobistej i zarz膮dzania czasem ust臋puj膮 miejsca szkoleniom z zakresu dbania o swoj膮 energi臋 osobist膮, technik relaksacji i wzmacniania swoich zasob贸w. W mojej ocenie, to krok we w艂a艣ciwym kierunku!

By膰 mo偶e potrzeba by艂o tak du偶ego kryzysu by zrozumie膰, 偶e kolejne zadania, owszem s膮 wa偶ne, ale nie kosztem nas, naszej energii i zdrowia. Bo to, 偶e rachunek b臋dzie wystawiony, co do tego nie ma w膮tpliwo艣ci.

Pami臋tam jak na zaj臋ciach z psychologii spore wra偶enia na mnie zrobi艂o, gdy wyk艂adowczyni przedstawia艂a badania, z kt贸rych jasno wynika艂o, 偶e dzia艂aj膮c na 60% swoich mo偶liwo艣ci jeste艣my w sferze sukcesu! 80% wydajno艣ci grozi przeci膮偶eniem i nie obywa si臋 bez koszt贸w osobistych. Praca i dzia艂anie na 100% za艣 to tzw. strefa cudu i przydarza si臋, ale nie cz臋sto- tak to ju偶 z cudami bywa.

Co zrobi膰 zatem, 偶eby zaopiekowa膰 si臋 sob膮, swoj膮 energi膮 i w efekcie wp艂yn膮膰 na sw贸j dobrostan?

Zacznij od sprawdzenia stanu obecnego, aby to zrobi膰 zadaj sobie pytania: na ile, tak w skali 0-10 (gdzie 0 to zupe艂ny brak energii, a 10 to pe艂na moc), oceniasz swoj膮 energi臋 fizyczn膮, umys艂ow膮, emocjonaln膮 i duchow膮.

Drugie wa偶ne pytanie: czy stan obecny Ci s艂u偶y, czy to jest Twoje optimum? Je艣li nie, to mo偶e warto zastanowi膰 si臋 jak polepszy膰 ten stan rzeczy?

To, co mog臋 ju偶 teraz podpowiedzie膰, to:

  1. By zadba膰 o energi臋 fizyczn膮: przede wszystkim si臋 wysypiaj! Nawet je艣li wydaje si臋 to oczywiste, to jednak warto wspomnie膰. Wg og贸lno艣wiatowego badania firmy Philips a偶 60% do艣wiadczy艂o problem贸w z jako艣ci膮 snu. A ta przek艂ada si臋 na nasze funkcjonowanie w we wszystkich wymiarach 偶ycia!
  2. By zadba膰 o energi臋 emocjonaln膮 inwestuj w pozytywne, buduj膮ce relacje! Najd艂u偶sze w historii badanie psychologiczne przeprowadzane przez Harvard University dobitnie dowiod艂o, 偶e to w艂a艣nie dobre relacje s膮 kluczem nie tylko do dobrego samopoczucia i dobrostanu, ale wr臋cz kreuj膮 nasze szcz臋艣cie.
  3. W trosce o energi臋 umys艂ow膮, warto zadba膰 o diet臋 informacyjn膮 鈥 niebod藕cowanie si臋 trudnymi wiadomo艣ciami, ograniczenie czasu sp臋dzanego w mediach spo艂eczno艣ciowych, a przeznaczenie go na dobr膮 ksi膮偶k臋, ciekawy film, a mo偶e ten ci膮gle odk艂adany kurs angielskiego?
  4. A co z energi膮 duchow膮? Stosuj techniki relaksacyjne, medytacje, a mo偶e dasz si臋 nam贸wi膰 na Shinrun-yoku, czyli k膮piel le艣n膮? Technika pochodz膮ca z Japonii niesie za sob膮 ogrom korzy艣ci 鈥 tak dla duszy, jak g艂owy i odporno艣ci.

Wa偶ne by w trosce o siebie znale藕膰 czas i przestrze艅 by wdro偶y膰 to, czego akurat w danym momencie najbardziej nam potrzeba. Dlatego tak istotne jest ws艂uchanie si臋 w swoje energetyczne potrzeby. Nie namawiam by robi膰 rewolucj臋, znacznie bardziej przemawia do mnie ewolucja 鈥 czyli metod膮 ma艂ych krok贸w wprowadza膰 zmiany, kt贸re w nied艂ugim czasie przynios膮 korzystne zmiany, jak chocia偶by lepsze samopoczucie, wi臋cej si艂, a mo偶e nawet rado艣ci. Czego nam wszystkim w tej listopadowej aurze 偶ycz臋.

Autorka tekstu Joanna Rek-faber wyst膮pi ju偶 11 grudnia online na 偶ywo w ramach eduSPA organizowanym przez eduNation. Wi臋cej informacji znajdziesz tutaj: https://eduspa.edunation.com.pl