Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Femvertasing – kobieta ma moc

Femvertasing – kobieta ma moc

Po latach przekazów opartych na stereotypach firmy w końcu zaczęły dostrzegać potencjał kobiet. O nowym trendzie w marketingu opowiada Joanna Stopyra z Beauty Management PR & Marketing to Women.

Jesteśmy świadkami komunikacyjnej rewolucji! Po latach przekazów opartych na stereotypach firmy w końcu zaczęły dostrzegać potencjał kobiet – największej grupy konsumentów oraz fakt, że mają one dziś inne oczekiwania i status. O nowym trendzie w marketingu w wywiadzie dla LNE opowiada Joanna Stopyra z Beauty Management PR & Marketing to Women, gość 34. Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE.

LNE: W branży marketingowo-reklamowej zaczyna się rewolucja pod hasłem „femvertising”. Czy może nam pani wyjaśnić, co kryje się pod tym pojęciem?

Joanna Stopyra: Femvertising jest iskrą zapalną dla zmian w myśleniu o „targecie kobieta”, które przez dekady zakotwiczone było w retoryce ociekającej stereotypami i uwzględniało męski punkt widzenia świata, także świata kobiet. To minęło i to bezpowrotnie. Femvertising to rehabilitacja marketingu za lata uprzedmiotowiania kobiet i narzucania im ograniczeń. Dziś nadszedł czas kobiet, a to oznacza dla marek konieczność redefinicji tej grupy konsumentów.

Female Tribes to badania, które od czterech lat prowadzone są na całym świecie z inicjatywy firmy J. Walter Thompson. Ich celem jest uchwycenie nowego, globalnego wizerunku kobiet i sprawdzenie, jak nowe role, które przyjmują kobiety wpływają na gospodarkę, naukę, politykę, kulturę i biznes. Przeczytaj więcej o sile kobiecości!

Badania pokazują, że kobiety mają wpływ na ponad 80% wszystkich decyzji zakupowych — czy to jedyny powód zachodzących na rynku zmian?

Zmieniła się przede wszystkim rola społeczna kobiet. Obecnie stanowią większość absolwentów uczelni wyższych i jest to trend globalny. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że coraz więcej zarabiają i mają wpływ na ponad 80% decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Czy wiedzieliście, że w Polsce ponad 4,5 mln kobiet pełni funkcję głównego żywiciela rodziny? Kobiety głośno i wprost komunikują, że ich ambicje wychodzą poza próg domu. Te zmiany dały podwaliny pod nowy nurt w komunikacji z kobietami – femvertising. Jego siłą jest głębokie zrozumienie i silnie wzmacniający przekaz. Kampanie w tym duchu opowiadają historie i opisują sytuacje dnia codziennego widziane oczami kobiet. Angażują, poruszają, walczą ze stereotypami i wspierają kobiety. Te zmiany ukształtowały też nową postać – „Shero”.

Kim jest „Shero”?

To każda z nas. To określenie współczesnej kobiety, która jest silna, świadoma siebie, wie, czego chce, a czego nie akceptuje, i coraz częściej zadaje sobie pytanie: dlaczego mam kupować produkty marek, które mnie nie rozumieją? Które swój przekaz opierają na krzywdzących stereotypach? Kobieta, która jest dobrze wykształcona i coraz więcej zarabia. Coraz mocniej myśli w kategoriach „czego chcę/co mogę”, coraz mniej w kategoriach „muszę”. To kobieta, która wie, że zawsze sobie poradzi. W przypadku kobiet trend jest jeden – siła, co zresztą znajduje odzwierciedlenie w popularności takich hasztagów jak #womenpower czy #silverpower w social media.

No właśnie – obok słynnego już „girl power” pojawia się też nowe hasło „grey power”. W końcu firmy dostrzegły grupę dojrzałych klientek?

Tak, marki zauważyły dotąd marginalizowaną w kampaniach i komunikacji grupę klientek po 55. roku życia czyli, kobiety dojrzałe. Przedstawicielki tej generacji doczekały się nawet swojego określenia – „grey power” czy „silver power”. Te kobiety w końcu mają czas i pieniądze dla siebie – przechodzą drugą młodość. To one wg badań wydają najwięcej, do tego przyjaźnią się z własnymi córkami z pokolenia millenialsów, z którymi wymieniają się poradami, chodzą na zakupy. Możemy więc mówić o rehabilitacji marketingu, który nie skupia się już tylko na kobietach pięknych, młodych, często o nierealistycznym wizerunku, ale dostrzega piękno i siłę tych starszych. W ostatnich kilku latach nawet świat mody (Bohoboco czy Dolce & Gabbana) sięgnął po wizerunek kobiet starszych, 70–80-letnich. Spotkało się to z bardzo pozytywnym oddźwiękiem. Ten trend obserwujemy także w branży beauty.

(czytaj więcej w najnowszym numerze LNE)

Joanna Stopyra będzie gościem 34. Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE, które odbędą się 5-6 listopada w Krakowie. Organizatorem wydarzenia jest wydawca magazynu LNE, który od ponad 20 lat edukuje i inspiruje profesjonalistów branży beauty. Ta kultowa impreza odbywa się dwa razy w roku, za każdym razem gromadząc 7000 odwiedzających, ponad 200 wystawców kosmetyki profesjonalnej oraz 70 wykładowców z Polski i całego świata. Podczas kongresowego weekendu będzie można wziąć udział w inspirujących wykładach, pokazach i warsztatach, a także spotkać się oko w oko z ekspertami-praktykami. Wśród tematów jesiennej edycji znajdą się m.in. panel ekspercki Global anti-aging, blok tematyczny z zakresu medical beauty, inspirujący power speech Olgi Kozierowskiej oraz praktyczne tematy biznesowe. Tradycyjnie też odbędzie się sesja make-up, której gościem specjalnym będzie charyzmatyczna makijażystka Einat Dan z Izraela, a także sesje: podologiczna i makijażu permanentnego oraz cieszące się ogromną popularnością warsztaty masterclass. W części targowej odwiedzający będą mogli zobaczyć i przetestować propozycje ponad 200 wystawców. Przestronne 2 hale targowe, promocyjna oferta najlepszych marek kosmetycznych to gwarancja zakupowego szaleństwa!

www.lne.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!