Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Femvertasing – kobieta ma moc

Femvertasing – kobieta ma moc

Po latach przekazów opartych na stereotypach firmy w końcu zaczęły dostrzegać potencjał kobiet. O nowym trendzie w marketingu opowiada Joanna Stopyra z Beauty Management PR & Marketing to Women.

Jesteśmy świadkami komunikacyjnej rewolucji! Po latach przekazów opartych na stereotypach firmy w końcu zaczęły dostrzegać potencjał kobiet – największej grupy konsumentów oraz fakt, że mają one dziś inne oczekiwania i status. O nowym trendzie w marketingu w wywiadzie dla LNE opowiada Joanna Stopyra z Beauty Management PR & Marketing to Women, gość 34. Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE.

LNE: W branży marketingowo-reklamowej zaczyna się rewolucja pod hasłem „femvertising”. Czy może nam pani wyjaśnić, co kryje się pod tym pojęciem?

Joanna Stopyra: Femvertising jest iskrą zapalną dla zmian w myśleniu o „targecie kobieta”, które przez dekady zakotwiczone było w retoryce ociekającej stereotypami i uwzględniało męski punkt widzenia świata, także świata kobiet. To minęło i to bezpowrotnie. Femvertising to rehabilitacja marketingu za lata uprzedmiotowiania kobiet i narzucania im ograniczeń. Dziś nadszedł czas kobiet, a to oznacza dla marek konieczność redefinicji tej grupy konsumentów.

Female Tribes to badania, które od czterech lat prowadzone są na całym świecie z inicjatywy firmy J. Walter Thompson. Ich celem jest uchwycenie nowego, globalnego wizerunku kobiet i sprawdzenie, jak nowe role, które przyjmują kobiety wpływają na gospodarkę, naukę, politykę, kulturę i biznes. Przeczytaj więcej o sile kobiecości!

Badania pokazują, że kobiety mają wpływ na ponad 80% wszystkich decyzji zakupowych — czy to jedyny powód zachodzących na rynku zmian?

Zmieniła się przede wszystkim rola społeczna kobiet. Obecnie stanowią większość absolwentów uczelni wyższych i jest to trend globalny. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że coraz więcej zarabiają i mają wpływ na ponad 80% decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Czy wiedzieliście, że w Polsce ponad 4,5 mln kobiet pełni funkcję głównego żywiciela rodziny? Kobiety głośno i wprost komunikują, że ich ambicje wychodzą poza próg domu. Te zmiany dały podwaliny pod nowy nurt w komunikacji z kobietami – femvertising. Jego siłą jest głębokie zrozumienie i silnie wzmacniający przekaz. Kampanie w tym duchu opowiadają historie i opisują sytuacje dnia codziennego widziane oczami kobiet. Angażują, poruszają, walczą ze stereotypami i wspierają kobiety. Te zmiany ukształtowały też nową postać – „Shero”.

Kim jest „Shero”?

To każda z nas. To określenie współczesnej kobiety, która jest silna, świadoma siebie, wie, czego chce, a czego nie akceptuje, i coraz częściej zadaje sobie pytanie: dlaczego mam kupować produkty marek, które mnie nie rozumieją? Które swój przekaz opierają na krzywdzących stereotypach? Kobieta, która jest dobrze wykształcona i coraz więcej zarabia. Coraz mocniej myśli w kategoriach „czego chcę/co mogę”, coraz mniej w kategoriach „muszę”. To kobieta, która wie, że zawsze sobie poradzi. W przypadku kobiet trend jest jeden – siła, co zresztą znajduje odzwierciedlenie w popularności takich hasztagów jak #womenpower czy #silverpower w social media.

No właśnie – obok słynnego już „girl power” pojawia się też nowe hasło „grey power”. W końcu firmy dostrzegły grupę dojrzałych klientek?

Tak, marki zauważyły dotąd marginalizowaną w kampaniach i komunikacji grupę klientek po 55. roku życia czyli, kobiety dojrzałe. Przedstawicielki tej generacji doczekały się nawet swojego określenia – „grey power” czy „silver power”. Te kobiety w końcu mają czas i pieniądze dla siebie – przechodzą drugą młodość. To one wg badań wydają najwięcej, do tego przyjaźnią się z własnymi córkami z pokolenia millenialsów, z którymi wymieniają się poradami, chodzą na zakupy. Możemy więc mówić o rehabilitacji marketingu, który nie skupia się już tylko na kobietach pięknych, młodych, często o nierealistycznym wizerunku, ale dostrzega piękno i siłę tych starszych. W ostatnich kilku latach nawet świat mody (Bohoboco czy Dolce & Gabbana) sięgnął po wizerunek kobiet starszych, 70–80-letnich. Spotkało się to z bardzo pozytywnym oddźwiękiem. Ten trend obserwujemy także w branży beauty.

(czytaj więcej w najnowszym numerze LNE)

Joanna Stopyra będzie gościem 34. Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetologicznych LNE, które odbędą się 5-6 listopada w Krakowie. Organizatorem wydarzenia jest wydawca magazynu LNE, który od ponad 20 lat edukuje i inspiruje profesjonalistów branży beauty. Ta kultowa impreza odbywa się dwa razy w roku, za każdym razem gromadząc 7000 odwiedzających, ponad 200 wystawców kosmetyki profesjonalnej oraz 70 wykładowców z Polski i całego świata. Podczas kongresowego weekendu będzie można wziąć udział w inspirujących wykładach, pokazach i warsztatach, a także spotkać się oko w oko z ekspertami-praktykami. Wśród tematów jesiennej edycji znajdą się m.in. panel ekspercki Global anti-aging, blok tematyczny z zakresu medical beauty, inspirujący power speech Olgi Kozierowskiej oraz praktyczne tematy biznesowe. Tradycyjnie też odbędzie się sesja make-up, której gościem specjalnym będzie charyzmatyczna makijażystka Einat Dan z Izraela, a także sesje: podologiczna i makijażu permanentnego oraz cieszące się ogromną popularnością warsztaty masterclass. W części targowej odwiedzający będą mogli zobaczyć i przetestować propozycje ponad 200 wystawców. Przestronne 2 hale targowe, promocyjna oferta najlepszych marek kosmetycznych to gwarancja zakupowego szaleństwa!

www.lne.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij