R贸偶norodno艣膰 w zespole

Mimo 偶e po艂owa polskich firm zna poj臋cie r贸偶norodno艣ci, zaledwie 3% stworzy艂o strategi臋 zarz膮dzania ni膮 w swoim przedsi臋biorstwie

Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮 podsumowuje tegoroczn膮 edycj臋 Bizneswoman Roku, najwi臋kszego i najstarszego w Polsce konkursu, w kt贸rym od 14 lat nagradzane s膮 polskie przedsi臋biorczynie, a tak偶e liderki i liderzy firm, dzia艂aj膮cych na rzecz r贸wno艣ci, r贸偶norodno艣ci i w艂膮czania. Z bada艅 wynika, 偶e mimo 偶e po艂owa polskich firm zna poj臋cie r贸偶norodno艣ci, zaledwie 3 proc. stworzy艂o strategi臋 zarz膮dzania ni膮 w swoim przedsi臋biorstwie.

Z analizy KRS opracowanej na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 przez Dun & Bradstreet wynika, 偶e a偶 58,1 proc. firm zarz膮dzanych przez kobiety jest pozytywnie nastawiona do zasad i norm zwi膮zanych z ESG (艣rodowisko, spo艂eczna odpowiedzialno艣膰, 艂ad korporacyjny), a 46,5 proc. 艣ci艣le si臋 do nich stosuje w codziennej dzia艂alno艣ci. Nadal jednak wiele aspekt贸w, kt贸re powinny by膰 standardem we wszystkich przedsi臋biorstwach, wymaga doskonalenia, jednym z nich jest polityka r贸偶norodno艣ci.聽

Z kolei z kolejnego raportu poruszaj膮cego temat Diversity&Inclusion wynika, 偶e blisko po艂owa polskich przedsi臋biorstw zna poj臋cie zarz膮dzania r贸偶norodno艣ci膮. Dane wskazuj膮, 偶e zaledwie 15 proc. organizacji ma programy wspieraj膮ce wybran膮 grup臋 zatrudnionych. Jednocze艣nie jedynie 3 proc. firm stworzy艂o formalny dokument po艣wi臋cony strategii w zakresie zarz膮dzania ni膮 w firmie.聽

Cieszymy si臋, 偶e mo偶emy po raz kolejny wesprze膰 Konkurs Bizneswoman Roku, tym razem jako partner kategorii Pracodawca R贸wnych Szans. Wiemy, jak wa偶na jest dba艂o艣膰 o r贸偶norodno艣膰 i w艂膮czanie w biznesie. Zale偶y nam na tworzeniu 艣rodowiska, w kt贸rym ka偶dy mo偶e by膰 sob膮, odnajduje rozwi膮zania dostosowane do swoich specyficznych potrzeb i wymaga艅, a tak偶e ma przestrze艅 i mo偶liwo艣ci do nieustannego rozwoju

Polki chc膮 prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋 dla elastyczno艣ci i niezale偶no艣ci

Wyniki badania towarzysz膮cego XIV edycji Bizneswoman Roku wskazuj膮, 偶e dwie na pi臋膰 Polek chcia艂yby prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋. Z kolei z drugiej cz臋艣ci raportu wynika, 偶e najcz臋stsz膮 motywacj膮 Polek do prowadzenia w艂asnej firmy jest elastyczny czas i miejsce pracy, a tak偶e pragnienie niezale偶no艣ci oraz mo偶liwo艣膰 rozwoju osobistego i zawodowego. Jedynie co si贸dma przedsi臋biorczyni rozwa偶a zmian臋 bran偶y, z czego po艂owa by艂aby gotowa zmieni膰 j膮 na tak膮, w kt贸rej nie ma do艣wiadczenia. Wi臋kszo艣膰 badanych prowadz膮cych firm臋 pozytywnie ocenia szanse rozwoju swojego biznesu, a po艂owa ankietowanych przedsi臋biorczy艅 deklaruje, 偶e obecnie przychody ich firmy s膮 wi臋ksze ni偶 w poprzednich latach.聽

Pasja, determinacja i spo艂eczna odpowiedzialno艣膰, kt贸re prezentowa艂y tegoroczne finalistki konkursu, nie s膮 dla nas zaskoczeniem. Te cechy obserwujemy bowiem na co dzie艅 w艣r贸d biznes贸w prowadzonych przez kobiety. To, co wyr贸偶nia艂o tegoroczn膮 edycj臋, to szczeg贸lne zwr贸cenie uwagi na neuror贸偶norodno艣膰 鈥 kwesti臋, kt贸ra coraz cz臋艣ciej pojawia si臋 w kontek艣cie biznesowym. Drugim, niemniej wa偶nym obszarem, kt贸ry cz臋sto pojawia艂 si臋 w czasie tegorocznych obrad jury, by艂a kwestia zdrowia psychicznego oraz tego, jakie narz臋dzia firmy mog膮 dla jego wsparcia oferowa膰 swoim pracowniczkom i pracownikom

Konkurs Bizneswoman Roku Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 od 14 lat nagradza polskie przedsi臋biorczynie oraz liderki i lider贸w dzia艂aj膮cych na rzecz r贸wno艣ci, r贸偶norodno艣ci i w艂膮czania. Tegoroczn膮 edycj臋 charakteryzowa艂 wyj膮tkowo wysoki poziom zg艂osze艅, czego dowodzi po raz pierwsze w historii konkursu przyznanie w jednej z kategorii nagrody ex aequo a偶 trzem finalistkom.聽

Z list膮 laureatek i laureat贸w XIV edycji Bizneswoman Roku mo偶na zapozna膰 si臋 tutaj.