Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Girl Power w XXI wieku

Girl Power w XXI wieku

kampania społeczna na rzecz równego traktowania kobiet

Pamiętacie wielki hit Spice Girl, który w latach 90. królował na listach przebojów? „Wannabe” powraca – tym razem jako wsparcie globalnej kampanii na rzecz równych praw kobiet.

Gdyby ktoś zapytał, czego bardzo, bardzo chcesz, co byś odpowiedziała? Dziewczynki i kobiety, które tańczą w rytm przeboju Spice Girls mówią jasno – chcemy zaprzestania stosowania przemocy wobec kobiet, chcemy równych płac i równego dostępu do edukacji. Tym razem tylko część klipu kręcona jest w Londynie. Kamera zabiera nas także do Indii, na przedmieścia i do wiosek, w których prawa kobiet w różny sposób są naruszane, a dziewczęta doświadczają różnych form wykluczenia. Kampanię wsparły byłe członkinie zespołu Spice Girls, m.in. Victoria Beckham i Melanie Chisholm. W klipie można zobaczyć z kolei wiele artystek z różnych zakątków świata, m.in. Jacqueline Fernandez, aktorkę ze Sre Lanki, Nigeryjkę Seyi Shay, Gigi Lamayne i Monoea z RPA, Larsen Thompson z USA oraz Kanadyjkę Taylor Hatala.

Kampania #WhatReallyReallyWant jest częścią działań organizacji The Global Goals, która działa na rzecz zrównoważonego rozwoju na świecie. Podejmuje tematy związane m.in. ze zmianami klimatycznymi, głodem i nierównościami społecznymi. Jej celem jest nakłonienie liderów, by wsparli zmiany w swoich regionach. W zeszłym roku podpisany został dokument „Sustainable Development Goals”, w którym jedną z kluczowych pozycji zajmowała kwestia praw kobiet.

„Kobiety i dziewczęta są niewspółmiernie dotknięte skutkami głodu, zmian klimatycznych i nierówności. Są także kluczem do zbudowania prężnych społeczności, które pomogą radzić sobie z tymi wyzwaniami. Właśnie dlatego musimy się upewnić, że światowi liderzy i Sekretarz Generalny ONZ usłyszą głos kobiet oraz że kobiety staną się priorytetem w ich planach i strategiach. Rok 2016 to świetny moment, by użyć naszej wspólnej siły i dać znać liderom, czego bardzo, bardzo chcemy dla kobiet” – wyjaśniają twórcy kampanii.

Ty także możesz ją wesprzeć. Jeśli postulaty, które pojawiają się w kampanii są ci bliskie, sfotografuj się z kartką, na której zapisz, czego bardzo, bardzo chcesz, by poprawić sytuację kobiet na świecie. Zdjęcie zamieść w mediach społecznościowych, dopisując #WhatReallyReallyWant

Im więcej zdjęć pojawi się w sieci, im więcej osób dowie się o akcji, tym większa szansa, że światowi liderzy potraktują ją poważnie podczas spotkania we wrześniu tego roku. Być może zobaczą, jak wiele jeszcze jest do zrobienia i jak dużą wartością jest inwestowanie w prawa kobiet.

Więcej na: www.globalgoals.org/join-the-movement-girls/

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!