Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Gotówka czy płatności online? Zobacz, co wybierają klienci!

Gotówka czy płatności online? Zobacz, co wybierają klienci!

Gotówka czy płatność online

 

Polacy coraz częściej kupują w Internecie. Za swoje zakupy chętnie płacą online. Czy tego typu transakcje są bezpieczne? Sprawdź, co powinnaś o nich wiedzieć.

24/7

Czekasz na lotnisku na samolot, z nudów surfujesz po sieci i nagle widzisz je – buty, na które tak długo polowałaś mają nową, promocyjną cenę. Cztery, może pięć kliknięć i jeden przelew później są twoje. Kiedy wrócisz z weekendowego wypadu, będą już na ciebie czekały w domu. Proste? Rozwój rynku e-commerce w Polsce i rosnąca popularność płatności online sprawiły, że zakupy można robić szybko, wygodnie, z każdego miejsca i o każdej porze.

To właśnie szybkość i wygoda sprawiają, że kupując w sklepach internetowych odchodzimy także od płatności gotówkowych i przelewów bankowych. Choć wciąż praktykuje się płatności za pobraniem, coraz więcej branż jako standard wprowadza płatności online. A klienci chętnie z nich korzystają. Tak wynika przynajmniej z badania „e-Commerce w Polsce 2014″ zrealizowane przez Gemius dla e-Commerce Polska. Czy jednak najpopularniejsze oznacza także najbezpieczniejsze?

Szybkie płatności

Za co płacimy najczęściej online? Przeważnie za kosmetyki, ubrania, książki, produkty farmaceutyczne. Z szybkich płatności korzystają także firmy oferujące ubezpieczenia i usługi finansowe, transportowe oraz branża turystyczna.

– W rzeczywistości płatności online stają się standardem dla niemal każdej branży. Ta forma cieszy się coraz większą popularnością, co widzimy nie tyle z roku na rok, co praktycznie z miesiąca na miesiąc – mówi Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego firmy Dotpay.

Z raportu „e-Commerce w Polsce 2014″ wynika, że osoby kupujące online wydały średnio 500,84 zł w skali jednego miesiąca, co dało kwotę ok. 3 000 zł w ciągu półrocza. Co ciekawe, znaczna część tej sumy została opłacona właśnie za pomocą systemów płatności online. Co więcej, ok. 25% osób zadeklarowało zwiększenie wydatków online w ciągu najbliższego roku, co także wpłynie na wzrost popularności przelewów internetowych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: 5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO ROZPOCZĄĆ BIZNES ECOMMERCE

Showroom zamiast sklepu

Zakupy w internecie doprowadziły do upowszechnienia jeszcze jednego zjawiska – klienci najpierw odwiedzają sklep stacjonarny, oglądają i porównują produkty, by finalnego zakupu dokonać w sklepie internetowym. Czołowe miejsce zajmuje tu branża RTV/AGD, gdzie aż 68% klientów zadeklarowało taki sposób dokonywania zakupów. 57% badanych potwierdziło, że płaci wówczas w systemie online. Kolejnym sektorem jest branża kosmetyczna – drogerie i perfumerie. Klientki testują produkty i wyboru dokonują w sklepach stacjonarnych, zakupy finalizują już w Internecie. Powód? Najczęściej decyduje niższa cena oraz wygoda.

– Rosnące zainteresowanie płatnościami online nie powinno nikogo dziwić, ponieważ współczesny człowiek ceni sobie narzędzia wpływające na optymalizację czasu i redukcję kosztów. Konsumenci wybierając płatności online kształtują rynek i sprawiają, że tego typu systemy stają się standardem już nie tylko w przypadku e-sklepów – tłumaczy Andrzej Budzik, prezes Dotpay.

Online płacimy coraz częściej także za usługi, np. rezerwując bilety do kin, teatrów i na wydarzenia sportowe.

Bezpieczeństwo w sieci

E-płatności usprawniają proces dokonywania zakupów, ale czy są bezpieczne? Okazuje się, że klienci częściej boją się ryzyka związanego z jakością towaru zakupionego w internecie niż z samą płatnością. Płatności online choć dość bezpieczne, narażone są jednak na cyberataki oraz inne próby oszustwa. Dlatego udostępniając swoje dane, numery kart kredytowych lub logując się do banku, z którego dokonujesz płatności warto pamiętać o sprawdzeniu, czy logujemy się do właściwej witryny lub czy w adresie strony nie pojawiły się nieznane znaki (czasem jedna dodatkowa cyfra może oznaczać, że ktoś podszywa się pod sklep, a nasze pieniądze trafią do oszusta). Ryzykowne może być także korzystanie w trakcie dokonywania płatności z internetu w publicznych hot spotach. Płatności najlepiej dokonywać przez sprawdzone instytucje finansowe – można je zweryfikować na stronie Komisji Nadzoru Finansowego, wpisując w wyszukiwarkę nazwę instytucji.

W przypadku zakupów internetowych warto pamiętać o zachowaniu ostrożności. Wówczas zakupy będą nie tylko szybkie, wygodne i przyjemne, ale także bezpieczne.

***
Pisząc tekst korzystałam z materiałów www.dotpay.pl

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close