nieuczciwe praktyki na Instagramie

Instagram. Czy to portal spo艂eczno艣ciowy s艂u偶膮cy tylko do wstawiania wakacyjnych zdj臋膰?

Julia Machowiec

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Wed艂ug statystyk opublikowanych przez baz臋 danych Statista, u偶ytkownicy podczas koronawirusa najcz臋艣ciej korzystali z Facebook-a, ale niewiele gorszy okaza艂 si臋 Instragram, kt贸ry uplasowa艂 si臋 na drugim miejscu, najcz臋艣ciej u偶ywanych medi贸w spo艂eczno艣ciowych w trakcie pandemii. Wed艂ug statystyk, liczba u偶ytkownik贸w w marcu 2020 w stosunku do marca 2019 roku zwi臋kszy艂a si臋 o blisko 800 tysi臋cy nowych profili.

Co to jest Instagram?

Instagram to serwis spo艂eczno艣ciowy, kt贸ry umo偶liwia u偶ytkownikom publikacje zdj臋膰 przy zastosowaniu filtr贸w, prowadzenie transmisji na 偶ywo, chatowanie z innymi u偶ytkownikami, jak i porozumiewanie si臋 z obserwuj膮cymi za pomoc膮 relacji w postaci zdj臋cia (instastories), do kt贸rego mo偶na doda膰 formularz z mo偶liwo艣ci膮 zadawania pyta艅, czy ankiety. Dodatkowo istnieje funkcja IGTV, kt贸ra umo偶liwia u偶ytkownikowi nagrywanie i udost臋pnianie film贸w trwaj膮cych powy偶ej 1 minuty. Tw贸j produkt b膮d藕 us艂uga mo偶e te偶 mie膰 swoj膮 reklam臋, kt贸ra trafi do odpowiedniej grupy docelowej. Taka reklama b臋dzie si臋 wy艣wietla艂a podczas ogl膮dania przez u偶ytkownik贸w zdj臋膰 lub relacji. Jednocze艣nie Instagram jest dost臋pny dla u偶ytkownik贸w nie tylko w wersji na komputer, ale tak偶e w wersji mobilnej, kt贸ra umo偶liwia zrobienie zdj臋cia i natychmiastowe opublikowanie go.

Jak powinien wygl膮da膰 m贸j post?

W takim razie, je偶eli jestem producentem d艂ugopis贸w i chc臋 zacz膮膰 aktywnie dzia艂a膰 na Instagramie, to powinnam/powinienem wstawi膰 zdj臋cie mojego produktu na tle pla偶y z u偶yciem fajnego filtru? Odpowied藕 brzmi tak i nie. Tak, je偶eli mamy pomys艂 na fajne zdj臋cie w tematyce wakacyjnej, to nic nie stoi na przeszkodzie, ale musimy pami臋ta膰, 偶e publikowane przez nas zdj臋cia na profilu firmowym, powinny zosta膰 wykonane w jak najwy偶szej jako艣ci i powinny by膰 kreatywne.

Jakie tre艣ci zamieszcza膰 na firmowym profilu? Czy zdj臋cia d艂ugopisu w r贸偶nej scenerii s膮 jedyn膮 mo偶liwo艣ci膮?

Tre艣ci publikowane mo偶emy podzieli膰 na:

  • Wstawiane przez firm臋 zdj臋cia produkt贸w ukazane w ciekawy, przykuwaj膮cy uwag臋 spos贸b. Dodatkowo mo偶esz zwi臋kszy膰 nasze zasi臋gi poprzez wstawienie odpowiedniego hasztagu, zadaj膮c pytanie do posta, czy organizuj膮c konkurs, kt贸rego jednym z element贸w jest oznaczanie firmy na zdj臋ciu u偶ytkownika lub publikowanie contentu z profilu zainteresowanego.
  • Publikowanie zdj臋膰 zespo艂u pracuj膮cego nad produktem czy nad wykonaniem konkretnej us艂ugi. Dzi臋ki takiej publikacji produkty czy us艂ugi firmy zyskuj膮 na wiarygodno艣ci. Staje si臋 to dla nich bardziej osobowym procesem. Jednocze艣nie wstawiaj膮c taki post, mo偶emy zainteresowa膰 odbiorc贸w, kt贸rzy obecnie poszukuj膮 pracy. Widz膮c zesp贸艂 zgranych ludzi, mog膮 poczu膰, 偶e to w艂a艣nie miejsce dla nich.

Jak zwi臋kszy膰 zasi臋g mojego postu?

G艂贸wnym sposobem na zwi臋kszenie zasi臋gu postu, jak i konta jest publikowanie takiego contentu, kt贸ry zach臋ci grup臋 docelow膮 do dyskusji b膮d藕 do udost臋pnienia postu. Dodatkowo publikowanie post贸w w godzinach, gdy Twoja grupa docelowa jest aktywna, sprawi, 偶e wy艣wietli si臋 on im jako jeden z pierwszych na tablicy. Dodawanie hasztag贸w pod postami wspomaga przede wszystkim dotarcie do nowych odbiorc贸w. Jednocze艣nie korzystanie z glokalizacji pozwala u偶ytkownikowi na sprawdzenie pozosta艂ych post贸w publikowanych w tej lokalizacji.

Mo偶e chcesz, 偶eby Tw贸j d艂ugopis trafi艂 do wybranej przez ciebie osoby?

Jest to mo偶liwe dzi臋ki funkcji Direct Messages w aplikacji Instagram. Wystarczy klikn膮膰 w profil osoby i wysy艂asz jej tre艣膰 swojej wiadomo艣ci. Jest to funkcja, kt贸ra dobrze si臋 sprawdza, podczas organizacji konkurs贸w, poniewa偶 艂atwo w ten spos贸b porozumie膰 si臋 ze zwyci臋zc膮. Jednocze艣nie funkcja ta pozwala na przekazywanie zdj臋cia innym u偶ytkownikom, co pozytywnie wp艂ywa na rozpoznawalno艣膰 marki.


PRZECZYTAJ TAK呕E: CZY REKLAMA W SOCIAL MEDIA SI臉 OP艁ACA? FACEBOOK, LINKEDIN ORAZ INSTAGRAM POD LUP膭!


Propozycja Instagrama w 艣wietle pandemii

Od marca b.r. Instagram wprowadzi艂 szereg nowych funkcji. Z powodu ograniczenia dzia艂alno艣ci restauracji, u偶ytkownicy maj膮 mo偶liwo艣膰 z艂o偶enia zam贸wienia w restauracjach poprzez Instastories. Restauratorzy mog膮 wybra膰 naklejk臋, kt贸r膮 opublikuj膮 na swoim koncie i dzi臋ki niej, u偶ytkownicy mog膮 zam贸wi膰 swoje ulubione danie. Jednocze艣nie na problem braku mo偶liwo艣ci kontaktu z bliskimi zosta艂a wprowadzona mo偶liwo艣膰 艂膮czenia si臋 poprzez aplikacje ze znajomymi posiadaj膮cymi konto na platformie.

Zatem, zak艂ada膰 konto czy pozosta膰 przy innych portalach?

Odpowied藕 brzmi, tak! Rosn膮ca popularno艣膰 i reagowanie serwisu na stale zmieniaj膮c膮 si臋 sytuacje na 艣wiecie, mo偶e pom贸c firmie zdoby膰 nowych klient贸w. Warto przed zamieszczeniem pierwszych zdj臋膰 skonsultowa膰 si臋 z osobami znaj膮cymi si臋 t膮 bran偶膮, jak i przejrze膰 profile firmowe konkurencyjnych  przedsi臋biorstw.

***

Autork膮 tekstu jest Julia Machowiec, Business Consultant w ConQuest Consulting.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close