jak podejmowa膰 wa偶ne decyzje

Wiemy, jak wa偶ne dla biznesu s膮 inwestycje w innowacje jednak nie chcemy na nie przeznacza膰 czasu

Krzysztof Koz艂owski

84% pytanych w badaniu "Marketing, Innovation, and Technology" twierdzi, 偶e rozw贸j firmy uzale偶niony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e wobec tego, aktywnie pozyskuj膮 wiedz臋 i wdra偶aj膮 kolejne rozwi膮zania. Niestety - blisko po艂owa ankietowanych przeznacza co najwy偶ej 25% swojego czasu na tego typu dzia艂ania.

Globalny lockdown pokaza艂, 偶e firmy, kt贸re inwestuj膮 w innowacje i nie boj膮 si臋 nowych technologii by艂y bezpieczniejsze podczas kryzysu. Kluczowa sta艂a si臋 r贸wnie偶 komunikacja na linii konsument – biznes. Okaza艂o si臋, 偶e klienci oczekuj膮 mo偶liwo艣ci nawi膮zania dialogu z markami oraz chc膮 by brandy wp艂ywa艂y na otaczaj膮c膮 nas rzeczywisto艣膰.

Badania przeprowadzone podczas lockdownu przez firm臋 Berlin Cameron wykaza艂y, 偶e 43% milenials贸w uwa偶a, 偶e powinno艣ci膮 marek jest wyj艣膰 przed szereg i pomaga膰. Ju偶 co czwarty z nich wierzy, 偶e firmy potrafi膮 wywiera膰 tak samo silny wp艂yw na spo艂ecze艅stwo jak rz膮d – m贸wi Tomasz Sok贸艂, cz艂onek zarz膮du Online Advertising Network, agencji specjalizuj膮cej si臋 w kampaniach realizowanych w modelu programmatic.

Inwestycja z bonusem

Raport „Marketing, Innovation, and Technology” przygotowany przez Association of National Advertisers (ANA) ujawnia, 偶e 鈥嬧媔stnieje znacz膮cy rozd藕wi臋k mi臋dzy tym, co wed艂ug marketer贸w doprowadzi do przysz艂ego wzrostu i budowania marki – innowacja i technologie – a tym, ile czasu po艣wi臋caj膮 na poznanie i realizacj臋 tych praktyk. 84% respondent贸w badania potwierdza, 偶e ich zdaniem rozw贸j firmy uzale偶niony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Jednocze艣nie 45% ze wszystkich ankietowanych przyznaje, 偶e na wspomniane dzia艂ania przeznacza mniej ni偶 25% swojego czasu.

Transfer do cyfrowego 艣wiata to jeden z efekt贸w COVID-19, to oznacza, 偶e wirtualne do艣wiadczenia klient贸w staj膮 si臋 wa偶nym elementem strategii kreacji i sprzeda偶y produkt贸w marki. Wed艂ug raportu ANA technologia i innowacje mog膮 pom贸c firmom w identyfikowaniu nowych mo偶liwo艣ci i podniesieniu wydajno艣ci przedsi臋biorstwa – zauwa偶a Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network specjalizuj膮cej si臋 w marketingu online wspartego Big Data.

Oskubani z czasu

Jak twierdz膮 autorzy raportu, pracownicy kreatywni maj膮 zbyt ma艂o czasu, co wynika z wymogu rozszerzonego zakresu pracy i pilnych problem贸w, jakie pojawiaj膮 si臋 w czasie rzeczywistym. Dlatego ewentualne szkolenia czy inna forma przekazywania wiedzy, musz膮 by膰 dostarczane w skoncentrowanych formatach informacyjnych, kt贸re b臋d膮 odpowiednio niewielkie i mobilne. Ponadto sami marketerzy twierdz膮, 偶e wol膮 uczy膰 si臋 poprzez interaktywne laboratoria, pokazy, studia przypadk贸w i grupy dyskusyjne.

Wi臋cej ni偶 po艂owa ankietowanych, kt贸ra wzi臋艂a udzia艂 w raporcie „Marketing, Innovation, and Technology” uwa偶a, 偶e 鈥嬧媕est gotowa poradzi膰 sobie z problemami zwi膮zanymi z innowacjami i technologi膮 marketingow膮, kt贸re mog膮 pojawi膰 si臋 w ci膮gu najbli偶szych dw贸ch lat.

Badanie wykaza艂o r贸wnie偶, 偶e Big Data i analityka, pomiary i umiej臋tno艣膰 rozliczenia podejmowanych inwestycji, np. wykorzystuj膮c wska藕nik ROI (Return On Investment/zwrot z inwestycji) oraz do艣wiadczenia klient贸w (customer experience) najbardziej skorzystaj膮 w wyniku wdro偶enia kolejnych innowacji i technologii.

Przeczytaj tak偶e: Na dylemat pracuj膮cych rodzic贸w: 鈥瀖acierzy艅ski鈥 czy 鈥瀘jcowski鈥, ta firma odpowiada: i jeden, i drugi

Bior膮c pod uwag臋 luki, jakie uda艂o si臋 ujawni膰 w raporcie, stowarzyszenie ANA wyda艂o zalecenia, kt贸re maj膮 usprawni膰 prac臋 organizacji i ich dzia艂贸w kreatywnych. Obejmuj膮 one 艂膮czenie przysz艂ego wzrostu marki z innowacjami i technologi膮, szczeg贸lnie w zakresie marketingu. Firmy powinny r贸wnie偶 identyfikowa膰 obszary biznesowe, kt贸re skorzystaj膮 na marketingu wspieranym innowacjami i technologi膮, a tak偶e inwestowa膰 jak najwi臋cej czasu i zdobywa膰 wiedz臋 na temat tych rozwi膮za艅 metodami preferowanymi przez marketer贸w.

Dzi臋ki takiemu modelowi dzia艂ania b臋d膮 w stanie nie tylko skutecznie odpowiedzie膰 na wymagania klient贸w, ale r贸wnie偶 je wyprzedza膰.