jak podejmować ważne decyzje

Wiemy, jak ważne dla biznesu są inwestycje w innowacje jednak nie chcemy na nie przeznaczać czasu

Krzysztof Kozłowski

84% pytanych w badaniu "Marketing, Innovation, and Technology" twierdzi, że rozwój firmy uzależniony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Wydawać by się mogło, że wobec tego, aktywnie pozyskują wiedzę i wdrażają kolejne rozwiązania. Niestety - blisko połowa ankietowanych przeznacza co najwyżej 25% swojego czasu na tego typu działania.

Globalny lockdown pokazał, że firmy, które inwestują w innowacje i nie boją się nowych technologii były bezpieczniejsze podczas kryzysu. Kluczowa stała się również komunikacja na linii konsument – biznes. Okazało się, że klienci oczekują możliwości nawiązania dialogu z markami oraz chcą by brandy wpływały na otaczającą nas rzeczywistość.

Badania przeprowadzone podczas lockdownu przez firmę Berlin Cameron wykazały, że 43% milenialsów uważa, że powinnością marek jest wyjść przed szereg i pomagać. Już co czwarty z nich wierzy, że firmy potrafią wywierać tak samo silny wpływ na społeczeństwo jak rząd – mówi Tomasz Sokół, członek zarządu Online Advertising Network, agencji specjalizującej się w kampaniach realizowanych w modelu programmatic.

Inwestycja z bonusem

Raport „Marketing, Innovation, and Technology” przygotowany przez Association of National Advertisers (ANA) ujawnia, że ​​istnieje znaczący rozdźwięk między tym, co według marketerów doprowadzi do przyszłego wzrostu i budowania marki – innowacja i technologie – a tym, ile czasu poświęcają na poznanie i realizację tych praktyk. 84% respondentów badania potwierdza, że ich zdaniem rozwój firmy uzależniony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Jednocześnie 45% ze wszystkich ankietowanych przyznaje, że na wspomniane działania przeznacza mniej niż 25% swojego czasu.

Transfer do cyfrowego świata to jeden z efektów COVID-19, to oznacza, że wirtualne doświadczenia klientów stają się ważnym elementem strategii kreacji i sprzedaży produktów marki. Według raportu ANA technologia i innowacje mogą pomóc firmom w identyfikowaniu nowych możliwości i podniesieniu wydajności przedsiębiorstwa – zauważa Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network specjalizującej się w marketingu online wspartego Big Data.

Oskubani z czasu

Jak twierdzą autorzy raportu, pracownicy kreatywni mają zbyt mało czasu, co wynika z wymogu rozszerzonego zakresu pracy i pilnych problemów, jakie pojawiają się w czasie rzeczywistym. Dlatego ewentualne szkolenia czy inna forma przekazywania wiedzy, muszą być dostarczane w skoncentrowanych formatach informacyjnych, które będą odpowiednio niewielkie i mobilne. Ponadto sami marketerzy twierdzą, że wolą uczyć się poprzez interaktywne laboratoria, pokazy, studia przypadków i grupy dyskusyjne.

Więcej niż połowa ankietowanych, która wzięła udział w raporcie „Marketing, Innovation, and Technology” uważa, że ​​jest gotowa poradzić sobie z problemami związanymi z innowacjami i technologią marketingową, które mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch lat.

Badanie wykazało również, że Big Data i analityka, pomiary i umiejętność rozliczenia podejmowanych inwestycji, np. wykorzystując wskaźnik ROI (Return On Investment/zwrot z inwestycji) oraz doświadczenia klientów (customer experience) najbardziej skorzystają w wyniku wdrożenia kolejnych innowacji i technologii.

Przeczytaj także: Na dylemat pracujących rodziców: „macierzyński” czy „ojcowski”, ta firma odpowiada: i jeden, i drugi

Biorąc pod uwagę luki, jakie udało się ujawnić w raporcie, stowarzyszenie ANA wydało zalecenia, które mają usprawnić pracę organizacji i ich działów kreatywnych. Obejmują one łączenie przyszłego wzrostu marki z innowacjami i technologią, szczególnie w zakresie marketingu. Firmy powinny również identyfikować obszary biznesowe, które skorzystają na marketingu wspieranym innowacjami i technologią, a także inwestować jak najwięcej czasu i zdobywać wiedzę na temat tych rozwiązań metodami preferowanymi przez marketerów.

Dzięki takiemu modelowi działania będą w stanie nie tylko skutecznie odpowiedzieć na wymagania klientów, ale również je wyprzedzać.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close