jak podejmowa膰 wa偶ne decyzje

Wiemy, jak wa偶ne dla biznesu s膮 inwestycje w innowacje jednak nie chcemy na nie przeznacza膰 czasu

Krzysztof Koz艂owski

84% pytanych w badaniu "Marketing, Innovation, and Technology" twierdzi, 偶e rozw贸j firmy uzale偶niony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e wobec tego, aktywnie pozyskuj膮 wiedz臋 i wdra偶aj膮 kolejne rozwi膮zania. Niestety - blisko po艂owa ankietowanych przeznacza co najwy偶ej 25% swojego czasu na tego typu dzia艂ania.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Globalny lockdown pokaza艂, 偶e firmy, kt贸re inwestuj膮 w innowacje i nie boj膮 si臋 nowych technologii by艂y bezpieczniejsze podczas kryzysu. Kluczowa sta艂a si臋 r贸wnie偶 komunikacja na linii konsument – biznes. Okaza艂o si臋, 偶e klienci oczekuj膮 mo偶liwo艣ci nawi膮zania dialogu z markami oraz chc膮 by brandy wp艂ywa艂y na otaczaj膮c膮 nas rzeczywisto艣膰.

Badania przeprowadzone podczas lockdownu przez firm臋 Berlin Cameron wykaza艂y, 偶e 43% milenials贸w uwa偶a, 偶e powinno艣ci膮 marek jest wyj艣膰 przed szereg i pomaga膰. Ju偶 co czwarty z nich wierzy, 偶e firmy potrafi膮 wywiera膰 tak samo silny wp艂yw na spo艂ecze艅stwo jak rz膮d – m贸wi Tomasz Sok贸艂, cz艂onek zarz膮du Online Advertising Network, agencji specjalizuj膮cej si臋 w kampaniach realizowanych w modelu programmatic.

Inwestycja z bonusem

Raport „Marketing, Innovation, and Technology” przygotowany przez Association of National Advertisers (ANA) ujawnia, 偶e 鈥嬧媔stnieje znacz膮cy rozd藕wi臋k mi臋dzy tym, co wed艂ug marketer贸w doprowadzi do przysz艂ego wzrostu i budowania marki – innowacja i technologie – a tym, ile czasu po艣wi臋caj膮 na poznanie i realizacj臋 tych praktyk. 84% respondent贸w badania potwierdza, 偶e ich zdaniem rozw贸j firmy uzale偶niony jest od inwestycji w innowacje i technologie. Jednocze艣nie 45% ze wszystkich ankietowanych przyznaje, 偶e na wspomniane dzia艂ania przeznacza mniej ni偶 25% swojego czasu.

Transfer do cyfrowego 艣wiata to jeden z efekt贸w COVID-19, to oznacza, 偶e wirtualne do艣wiadczenia klient贸w staj膮 si臋 wa偶nym elementem strategii kreacji i sprzeda偶y produkt贸w marki. Wed艂ug raportu ANA technologia i innowacje mog膮 pom贸c firmom w identyfikowaniu nowych mo偶liwo艣ci i podniesieniu wydajno艣ci przedsi臋biorstwa – zauwa偶a Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network specjalizuj膮cej si臋 w marketingu online wspartego Big Data.

Oskubani z czasu

Jak twierdz膮 autorzy raportu, pracownicy kreatywni maj膮 zbyt ma艂o czasu, co wynika z wymogu rozszerzonego zakresu pracy i pilnych problem贸w, jakie pojawiaj膮 si臋 w czasie rzeczywistym. Dlatego ewentualne szkolenia czy inna forma przekazywania wiedzy, musz膮 by膰 dostarczane w skoncentrowanych formatach informacyjnych, kt贸re b臋d膮 odpowiednio niewielkie i mobilne. Ponadto sami marketerzy twierdz膮, 偶e wol膮 uczy膰 si臋 poprzez interaktywne laboratoria, pokazy, studia przypadk贸w i grupy dyskusyjne.

Wi臋cej ni偶 po艂owa ankietowanych, kt贸ra wzi臋艂a udzia艂 w raporcie „Marketing, Innovation, and Technology” uwa偶a, 偶e 鈥嬧媕est gotowa poradzi膰 sobie z problemami zwi膮zanymi z innowacjami i technologi膮 marketingow膮, kt贸re mog膮 pojawi膰 si臋 w ci膮gu najbli偶szych dw贸ch lat.

Badanie wykaza艂o r贸wnie偶, 偶e Big Data i analityka, pomiary i umiej臋tno艣膰 rozliczenia podejmowanych inwestycji, np. wykorzystuj膮c wska藕nik ROI (Return On Investment/zwrot z inwestycji) oraz do艣wiadczenia klient贸w (customer experience) najbardziej skorzystaj膮 w wyniku wdro偶enia kolejnych innowacji i technologii.

Przeczytaj tak偶e: Na dylemat pracuj膮cych rodzic贸w: 鈥瀖acierzy艅ski鈥 czy 鈥瀘jcowski鈥, ta firma odpowiada: i jeden, i drugi

Bior膮c pod uwag臋 luki, jakie uda艂o si臋 ujawni膰 w raporcie, stowarzyszenie ANA wyda艂o zalecenia, kt贸re maj膮 usprawni膰 prac臋 organizacji i ich dzia艂贸w kreatywnych. Obejmuj膮 one 艂膮czenie przysz艂ego wzrostu marki z innowacjami i technologi膮, szczeg贸lnie w zakresie marketingu. Firmy powinny r贸wnie偶 identyfikowa膰 obszary biznesowe, kt贸re skorzystaj膮 na marketingu wspieranym innowacjami i technologi膮, a tak偶e inwestowa膰 jak najwi臋cej czasu i zdobywa膰 wiedz臋 na temat tych rozwi膮za艅 metodami preferowanymi przez marketer贸w.

Dzi臋ki takiemu modelowi dzia艂ania b臋d膮 w stanie nie tylko skutecznie odpowiedzie膰 na wymagania klient贸w, ale r贸wnie偶 je wyprzedza膰.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close